هدست واقعیت مجازی OSVR از Razer معرفی شد

واقعیت مجازی مفهومی است که برای نزدیک به دو سال با عینک Oculus Rift گره خورده. اما به نظر می رسد سال ۲۰۱۵ این حوزه کمی بیشتر گسترده شود. سامسونگ و سایر شرکت ها نیز به این حوزه وارد شدند و نمونه های بسیاری نیز در حوزه کنترل های حرکتی در این زمینه دیده ایم. اما کمپانی Razer که محصولات مرتبط با دنیای گیم تولید می کند در CES با همکاری شرکت Sensics که در حوزه واقعیت مجازی فعال است از پلتفرم بازمتن OSVR یا Open Source Virtual Reality پرده برداشته است.

OSVR در واقع پلتفرمی برای توسعه واقعیت مجازی روی انواع سخت افزارها خواهد بود. این یک سیستم عامل نیست. Min-Liang Tan رئیس شرکت Razer آن را به واقعیت مجازی در اندروید نسبت داده است. این یک پلتفرم نرم افزاری بازمتن با چندین موتور ساخت بازی برای پورت کردن و شمه های کنترلی است. چندین شرکت و سازمان از جمله Leap Motion ،Virtuix و International Game Developers Association در زمره حامیان این پروژه قرار دارند.

با دیجیاتو همراه باشید.

کیت آن از بسیاری لحاظ شبیه Oculus Rift DK2 است که از صفحات با رزلوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسلی پشتیبانی می کند و زاویه دید ۱۰۰ درجه به کاربر می دهد. اما انعطاف برای توسعه دهنده و خصوصا طراحات برای آزمایش بازی ها در آن اندکی کمتر است. این کیت به صورت ماژولار طراحی شده که اجازه می دهد با اندکی تغییر، کاربران یک بازی را برای موبایل نیز در اختیار داشته باشند. کیت مذکور مانند نرم افزار OSVR بازمتن خواهد بود و طراحی شده تا به صورت آنلاین در اختیار هر کسی که بخواهد در روند بهبود آن کمک کند، قرار گیرد. پس نقشه آن برای پرینت گرفتن و ساختن به صورت دستی نیز در دسترس خواهد بود.

osvr4.0

کیت سخت افزاری مربوطه قرار است تا ماه ژوئن ۲۰۱۵ با قیمت ۱۹۹ دلاری ارائه شود که هم قیمت Gear VR و ۱۵۰ دلار ارزانتر از Oculus DK2 خواهد بود. اما نرم افزار مربوطه اندکی سریع تر در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. حتی برخی از نمونه های آزمایشی هم اینک نیز ارائه شده اند و به زودی به صورت عمومی در کنفران توسعه دهندگان گیم در ماه مارس رونمایی خواهند شد. اپلیکیشن های مربوط به آن در محیط ویندوز، اندروید، لینوکس و سیستم عامل های دیگر قابل اجرا خواهد بود.

osvr3.0

به گفته آقای Tan این پروژه تلاشی برای رقابت با Oculus ندارد. در واقع او امیدوار است که OSVR بتواند استانداردی تازه را در ابزارهای وابسته به واقعیت مجازی و بازی های مرتبط پایه ریزی کند.

osvr1.0

در حال حاضر کماکان مشتریان مشخصی برای هدست های واقعیت مجازی در بازار وجود ندارد. شاید Oculus ماه ها با این نقطه فاصله داشته باشد. GearVR نیز در مراحل اولیه است و ابزارهای مشابهی که برای برخی موبایل ها نیز در این حوزه وجود دارند هنوز با رسیدن به یک اکوسیستم عملی فاصله دارند. اما بخش اعظمی از توسعه دهندگان گیم و شرکت های حوزه سرگرمی نسبت به این تکنولوژی امیدوار و مثبت هستند.

IMG_7187.0 IMG_7173.0

 

mozando.com-ces-banner

مطالب مرتبط

هوشمند مسواک بزنید؛ محصول Oral-B برای تضمین سلامت دندان ها

مسواک Oral-B PRO 7000 اولین مسواک هوشمند بوده که پس از عرضه ی موفقی که در اروپا داشت، سرانجام قصد مسافرت به ایالات متحده با چند ماهی تاخیر را دارد. از این محصول در نمایشگاه CES رونمایی به عمل آمد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. این محصول توسط بلوتوث با اپلیکیشن اندروید یا iOS گوشی شما ارتباط برقرار... ادامه مطلب

اینتل چیپست Broadwell را معرفی کرد؛ فقط ۲ هسته

از طرف اینتل در CES امسال باید انتظار خبرهای بزرگی را داشته باشیم. بزرگترین شرکت تولید کننده پردازنده در جهان از نسل جدید پردازنده هایش رو نمایی می کند. پردازنده هایی که در سیستم های علاقه مندان به تکنولوژی های به روز و گیک ها تا ۱۲ ماه آینده جا خوش خواهند کرد. در ادامه با... ادامه مطلب

اسپیکر بلوتوث معلق Air2 در نمایشگاه CES معرفی شد

اسپیکر معلق Air2 -که در واقع اِیر اسکوارد- خوانده می شود در CES معرفی شد. این اسپیکر که از دو بخش تشکیل شده دارای یک بخش ثابت و یک بخش مجزای بلوتوث است. بر روی Air2 یک میکروفون قرار داده شده که اجازه می دهد از آن در تماس های اینترنتی بهره برد. همچنین این اسپیکر... ادامه مطلب

موتورسیکلتی که می تواند آینده وسائل نقلیه الکترونیک باشد

وسائل حمل و نقل الکترونیکی در حال گسترده شدن در بین رانندگان هستند ولی متاسفانه پروسه ی شارژ این دستگاه ها، برای بسیاری آن ها را حتی در شهر های بزرگ غیر کاربردی می کند. استارت آپی به نام Gogoro که در زمینه انرژی فعالیت می کند،‌ هدف در رفع مشکل فعلی وسائل حمل و نقل الکترونیکی... ادامه مطلب

با نرم افزار جدید Lenovo، همواره با دست خط خود بنویسید [تماشا کنید]

انکار نمی کنیم که وجود قلم بر روی تبلت ها گاهی می تواند مفید واقع شود، ولی مشکل اینجاست که توضیح دقیقی از کاربرد قلم ها وجود ندارد. البته وقتی که کار بهتری از انجام دادن نداشته باشیم می توانیم دور مواردی خط بکشیم، با آن به نقاشی بپردازیم و یا چیزی بنویسیم. ولی جهت نوشتن، نیازمند باز... ادامه مطلب

مایکروسافت به راه حلی ساده برای رفع حالت تهوع هنگام تجربه واقعیت مجازی دست یافته است

یکی از مشکلات بزرگ هدست های واقعیت مجازی فعلی این است که با استفاده مداوم از آنها، برخی افراد دچار حالت تهوع می شوند. اگرچه چنین مشکلی ممکن است در برابر تجربه ای که از حضور در محیط واقعیت مجازی کسب می شود کم اهمیت به نظر برسد، اما از سوی دیگر سبب خواهد شد... ادامه مطلب

نظرات ۱۶

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x