ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ماشین تصادف نمی کند؛ رونمایی از سیستم پیشگیری از تصادف BMW در CES 2015

در هیاهوی لاس وگاس و ازدحام جمعیتی که برای حضور در CES 2015 آمده اند، غرفه BMW بسیار ساکت و آرام است. دو خودروی کوچک i3 و چند مدل دیگر کمی دورتر از پارکینگ نمایشگاه پارک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰

در هیاهوی لاس وگاس و ازدحام جمعیتی که برای حضور در CES 2015 آمده اند، غرفه BMW بسیار ساکت و آرام است. دو خودروی کوچک i3 و چند مدل دیگر کمی دورتر از پارکینگ نمایشگاه پارک شده اند.

اما در این فضا، کمپانی BMW فناوری خارق العاده ای را در معرض دید عموم قرار داد. نوعی سیستم پیشگیری از تصادف که با استفاده از چندین حسگر خارجی کار می کند و روی یکی از i3 ها نصب شده بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همره باشید.

کمپانی سازنده تعدادی بلوک نرم و بزرگ را روی هم چیده و صحنه ای شبیه به دیوار و موانع مختلف را ایجاد کرده و از خبرنگار Verge خواسته می شود که به سمت این موانع حرکت کند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Trying-to-crash-in-a-self-parking-BMW-CES-2015.mp4"]

تصمیم بسیار دشواری است و هر کسی شجاعت انجامش را ندارد. اما این فرد پس از اجرای فرمان با صحنه ای عجیب روبرو می شود: خودرو کاملا به مانع نزدیک شده و ناگاه از حرکت باز می ایستد.

در ابتدا صدای بوق آرامی شنیده می شود و سپس ترمز های ماشین به آهستگی و بدون ناراحت کردن سرنشینان وارد عمل می شوند.

در ساخت این سیستم از جدیدترین نسل حسگرهای موجود بهره گرفته شده است و بالاترین دقت را دارند. توجه داشته باشید که نباید این سیستم پیشرفته را با حسگرهای معمولی به کار رفته در برخی خودروها اشتباه گرفت.

bmw-parking-collision-avoidance-ces

این سیستم از عقب و کناره ها نیز کار می کند و عملکرد آن در پیچ های تند به بوته آزمایش گذاشته شد. باید بگوییم که باز هم سیستم پیشرفته ماشین وارد عمل شده و پیش از آنکه آسیبی به بدنه وارد شود سرعت خود را پایین آورده و در نهایت آن را متوقف کرد.

یکی دیگر از قابلیت های این سیستم آن است که امکان پارک کردن خودرو در فضاهای کوچک را فراهم می کند که در فیلم نیز عملکرد آن برای اجرای یک پارک دوبل زیبا به نمایش در آمده است.

سیستم انتخاب، فناوری دیگری است که برای i3 در نظر گرفته شده و مجموعه ای از حسگرهای فوق پیشرفته برای ترسیم محیط پیرامون خودرو در آن به خدمت گرفته شده اند.

تا به حال سیستم های پارک خودکار متعددی از سوی خودروسازان مختلف در نمایشگاه CES رونمایی شده اند که این، جذاب ترینشان است.

عملکرد سیستم فوق به هیچگونه تجهیزات یا حتی روشنایی در محیط پارکینگ نیاز ندارد و حتی اگر راننده در اتومبیل حضور نداشته باشد هم جای پارک خالی را پیدا کرده و ماشین را در آن پارک می کند.

این سیستم از طریق اپلیکیشنی کار می کند که BMW برای اسمارت واچ سامسونگ موسوم به Gear S طراحی کرده و از طریق آن می توان وضعیت خودرو (مثلا میزان شارژ) را مشاهده نموده و به خودرو فرمان پارک داد.

باز گردیم به ویدئو، پس از آنکه فرمان پارک به خودرو داده می شود، ماشین با سرعت 5 مایل بر ساعت به سمت جلو حرکت کرده و به دنبال یک فضای خالی می گردد.

ماشین در نهایت یک جای پارک خالی را در کنار یک مدل کانورتبل M4 پیدا می کند و به سادگی در آنجا پارک می شود. گفتنی است که این اپلیکیشن قابلیت فراخواندن ماشین را هم دارد.

در ادامه خبرنگار Verge در صندلی شاگرد می نشیند و از حس  عجیب خود برای سوار شدن در ماشینی می گوید که خودش مسیر را پیدا کرده و به آرامی حرکت می کند.

حرکت آرام این ماشین نشان می دهد که BMW بیش از حد در مورد سرعت خودرو و مسائل ایمنی محتاط بوده است چراکه سرعت آن از یک فرد پیاده فراتر نمی رود.

bmw-parking-collision-avoidance-ces-2015-001-1020.0

 

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • علی
    علی | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    هر چقدرم جذاب بشن ما هنوز پرایدو رها نمیکنیم

  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    اینا چی میگن ما یه چیزی شاختیم بخوایی تصادف نکنی هم مجبورت میکنه تصادف کنی ، اسلحه ای که هیچ جامعه بین الملی ایران رو بخاطر اون تحریم نکرده ، از هیتلر و صدام و.. بیشتر ادم کشته بر باعث و بانیش لعنت اسمش پرایده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی