ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این محصول به احتمال زیاد مک بوک ایر ۱۲ اینچ اپل است

سایت 9to5mac به صورت اختصاصی تصاویر جزئیاتی از مک بوک ایر جدید اپل را منتشر کرده است. در تصاویر منتشر شده در این سایت مک بوک ایر ۱۲ اینچی و جدید اپل دیزاینی متفاوت و ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۹

سایت 9to5mac به صورت اختصاصی تصاویر جزئیاتی از مک بوک ایر جدید اپل را منتشر کرده است. در تصاویر منتشر شده در این سایت مک بوک ایر ۱۲ اینچی و جدید اپل دیزاینی متفاوت و خاص دارد و در آن خبری از پورت های یو اس بی، ورودی کارت حافظه و کانکتور شارژر نیست.

اگر اطلاعات منتشره صحیح باشند، پس از عرضه مک بوک پرو رتینا در سال ۲۰۱۲ توسط اپل، این نخستین مدل تازه از این شرکت در دسته لپ تاپ هایش است.

در ادامه با تصاویر و جزئیات بیشتر با دیجیاتو همراه باشید.

comparison-copy

این نمونه ۱۲ اینچی اندکی از مدل ۱۳ اینچی مک بوک ایر فعلی کوچکتر است و البته -در تصویر فوق- به نظر می رسد کمی از مدل ۱۱ اینچی باریکتر باشد. با وجود اندازه بسیار نزدیک این مدل به مدل ۱۱ اینچی قاب باریک تر صفحه نمایشی بزرگتر را در بخش مانیتور جای داده است.

keyboardgray-copy

در کنار ظاهر تازه کیبرد و اسپیکرها نیز طراحی و جایگاهی تازه دارند. در این مدل فاصله کیبرد با اطراف لپ تاپ برخلاف مدل های فعلی بسیار کمتر است و جای کلید روشن و خاموش کردن نیز از سمت راست و بالا به بالا سمت چپ تغییر کرده. به علاوه اسپیکر ها نیز همانطور که اشاره شد در بالای کیبرد دیده می شوند.

فاصله کلید های کیبرد نیز اندکی کم شده که بتواند کلیدها را نزدیک تر و بهتر در طراحی جدید جای دهد. همچنین کلیدهای چپ و راست نیز در این طرح تازه بزرگ شده اند تا فضای خالی در کیبرد به چشم نیاید.

keyboardspacing-copy

اما در ظاهر و طراحی فیزیکی نیز مدل جدید تغییرات واضحی کرده. در این مدل قطر بسیار کمتر مدل ۱۲ اینچی در سمت چپ نسبت به مدل ۱۱ اینچی در سمت راست کاملا مشخص است. مشخص است که جابجایی اسپیکرهای در طراحی تازه و کاهش قطر دستگاه تاثیر زیادی داشته است.

profilecompare-copy

اما یکی از مهمترین تغییرات در این مدل تازه در پورت ها مشخص است. در این مدل بر خلاف مک بوک ایر های قبلی خبری از پورت های USB و MagSafe سابق نیست. تنها موردی که به چشم می آید جک هدفون و دو میکروفون در سمت چپ و یک ورودی یو اس بی از نوع C در سمت راست مک بوک ایر ۱۲ اینچی است. همچنین خبری از جای ورود کارت حافظه نیست و ورودی تاندربولت نیز حذف شده است.

یو اس بی نوع C بسیار کوچک تر و سریع تر بوده و قابلیت هایی بیش از USB 2.0 و USB 3.0 که در کامپیوترهای دیگر دیده می شوند دارد. این ورودی قابلیت جایگزینی با تاندربولت را دارد. به علاوه از این ورودی می توان نسبت به شارژ دستگاه نیز استفاده کرد. با این توصیفات حذف تمامی پورت ها و جایگزین آنها با این تک پورت، با توجه به تغییرات زیادی که به واسطه این حذفیات در طراحی دستگاه دیده می شود، کاملا فکر شده به نظر می رسد.

profilel-r-copy

این شبیه کاری است که اپل با جایگزین کردن Lightening با پورت ۳۰ پین قدیمی در آیفون و آیپد کرد.

از آنجا که مک بوک ایر جدید تنها یک پورت یکتا دارد، احتمالا اپل باید به فکر یک هاب مخصوص باشد تا کاربران بتوانند به صورت همزمان ابزارهای مختلفی را به لپ تاپ جدید شان وصل کنند.

با توجه به اینکه اپل رنگ خاکستری را به سری آیفون ها و آیپدهای تازه اش اضافه کرده به نظر می رسد مک بوک ایر جدید با این رنگ خاص نیز عرضه شود.

keyboardsilver-copy

آخرین شایعه در خصوص مک بوک ایر جدید، تاریخ عرضه آن است که تصور می شود اپل در میانه سال ۲۰۱۵ (تقریبا همزمان با کنفرانس WWDC) نسبت به معرفی و عرضه آن تقدام کند. برخی منابع گزارش می کنند که مک بوک ایر جدید هم اکنون در آستانه تحویل برای تولید انبوه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    به طرز بی نظیـــــری زشـــــــــته!
    خدا نکنه جای ایر شاهکار زیبایی که نسخه اصلی برای کپــــــی تمامه کمانی هاست این بیاد!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی