ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروی فولکس واگن با قابلیت پارک خودکار و سه صفحه نمایش

شرکت آلمانی فولکس واگن نیز مانند دیگر همتایانش به سوی تولید اتومبیل های متصل به اینترنت درحال حرکت است. شاید بهتر است بگوییم اتومبیل های متصل به این شبکه جهانی، از بزرگترین (در مقیاس اندازه) ...

احسان سلطانی آزاد
نوشته شده توسط احسان سلطانی آزاد | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

شرکت آلمانی فولکس واگن نیز مانند دیگر همتایانش به سوی تولید اتومبیل های متصل به اینترنت درحال حرکت است. شاید بهتر است بگوییم اتومبیل های متصل به این شبکه جهانی، از بزرگترین (در مقیاس اندازه) گجت های اینترنت اشیا به حساب آیند.

این شرکت همچنین عزم خود را جزم کرده تا در راه خودروهای بدون راننده نیز قدم بگذارد. از سوی دیگر فولکس واگن می خواهد تجربه رانندگی را بیش از پیش لذت بخش تر و البته امن تر کند. شرکت مذکور حالا سیستمی کاملا تعاملی را برای محصول پرفروش خود یعنی Golf طراحی کرده و به این منظور سه عدد صفحه نمایش بزرگ را در جدیدترین خودروی خود موسوم به Golf R Touch قرار داده است.

با ما همراه باشید تا به تجهیزات هوشمند این خودرو نگاهی داشته باشیم.

dsc09822-1

از این سه صفحه نمایش ذکر شده، یکی بزرگ تر از بقیه بوده و اندازه آن به 12.3 اینچ می رسد. دیگر صفحات نمایشگر نیز هرکدام 8 اینچی بوده و هرسه این نمایشگر ها در عمل به یکدیگر متصل شده و سیستمی واحد را تشکیل می دهند. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که رزولوشن این صفحات نمایش به عدد خیره کننده 2560 در 1700 پیکسل می رسد. شاید به این فکر کنید که وجود سه نمایشگر در اتومبیل می تواند به انحراف تمرکز راننده منجر شده و باعث اختلال در رانندگی شود. باید بگوییم فولکس واگن در این خصوص طراحی و نحوه جای گیری این نمایشگرها را طوری انتخاب کرده که حداقل مزاحمت  را برای راننده در هنگام حرکت داشته باشند.

dsc09818-1

در این اتومبیل معرفی شده، تعداد دستگیره ها و دکمه های مکانیکی به طرز چشمگیری کاهش یافته و دستورات حرکتی و یا حتی درگ-اند-دراپ جای آن ها را گرفته اند. به طور مثال در این خودرو پیچ تنظیم صدای رادیو، جای خود را به دستورات لمسی از طریق نمایشگر داده است.

فولکس واگن امیدوار است با این تغییرات کلی که در سیستم خودروی Golf R Touch داده است، رانندگان به سرعت به آن عادت کرده و استفاده از این نوع دستورات لمسی و حرکتی جایگزین روش های قبلی شود. البته مدل ارائه شده در نمایشگاه امسال، محصولی آزمایشی بوده و احتمال این که سیستم فوق تغییراتی را به خود ببیند، دور از انتظار نیست.

dsc09826-1

در ادامه، سیستم پارک خودکار به کمک دوربین های نصب شده در اطراف اتومبیل از دیگر امکانات هوشمند این خودرو خواهد بود. نکته جالب اینجاست که اگر شما هر روز در محل مشخصی خودروی خود را پارک کرده و برای این منظور از چند فرمان و زوایای مختلف استفاده کنید، این اتومبیل می تواند نحوه پارک کردن شما را فرا گرفته و از آن به بعد خودش بدون حضور راننده وارد محل پارک شود. این امکان نیز برای رانندگان فراهم شده تا با استفاده از یک تلفن هوشمند، هنگامی که بیرون از خودرو قرار دارند، به صورت ریموت Golf R Touch را در محل پارک قرار دهند.

درمورد تلفن های هوشمند صحبت کردیم؛ فولکس واگن اپلیکیشن های مبتنی بر اندروید و iOS را به همین منظور برای کاربران طراحی کرده است. همچنین این خودرو با تلفن های اندرویدی از طریق Android Auto و موبایل های اپل از طریق Apple CarPlay سازگار است؛ گجتی هوشمند، درون گجت هوشمندی دیگر.

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی