ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی OSVR از Razer معرفی شد

واقعیت مجازی مفهومی است که برای نزدیک به دو سال با عینک Oculus Rift گره خورده. اما به نظر می رسد سال ۲۰۱۵ این حوزه کمی بیشتر گسترده شود. سامسونگ و سایر شرکت ها نیز ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

واقعیت مجازی مفهومی است که برای نزدیک به دو سال با عینک Oculus Rift گره خورده. اما به نظر می رسد سال ۲۰۱۵ این حوزه کمی بیشتر گسترده شود. سامسونگ و سایر شرکت ها نیز به این حوزه وارد شدند و نمونه های بسیاری نیز در حوزه کنترل های حرکتی در این زمینه دیده ایم. اما کمپانی Razer که محصولات مرتبط با دنیای گیم تولید می کند در CES با همکاری شرکت Sensics که در حوزه واقعیت مجازی فعال است از پلتفرم بازمتن OSVR یا Open Source Virtual Reality پرده برداشته است.

OSVR در واقع پلتفرمی برای توسعه واقعیت مجازی روی انواع سخت افزارها خواهد بود. این یک سیستم عامل نیست. Min-Liang Tan رئیس شرکت Razer آن را به واقعیت مجازی در اندروید نسبت داده است. این یک پلتفرم نرم افزاری بازمتن با چندین موتور ساخت بازی برای پورت کردن و شمه های کنترلی است. چندین شرکت و سازمان از جمله Leap Motion ،Virtuix و International Game Developers Association در زمره حامیان این پروژه قرار دارند.

با دیجیاتو همراه باشید.

کیت آن از بسیاری لحاظ شبیه Oculus Rift DK2 است که از صفحات با رزلوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسلی پشتیبانی می کند و زاویه دید ۱۰۰ درجه به کاربر می دهد. اما انعطاف برای توسعه دهنده و خصوصا طراحات برای آزمایش بازی ها در آن اندکی کمتر است. این کیت به صورت ماژولار طراحی شده که اجازه می دهد با اندکی تغییر، کاربران یک بازی را برای موبایل نیز در اختیار داشته باشند. کیت مذکور مانند نرم افزار OSVR بازمتن خواهد بود و طراحی شده تا به صورت آنلاین در اختیار هر کسی که بخواهد در روند بهبود آن کمک کند، قرار گیرد. پس نقشه آن برای پرینت گرفتن و ساختن به صورت دستی نیز در دسترس خواهد بود.

osvr4.0

کیت سخت افزاری مربوطه قرار است تا ماه ژوئن ۲۰۱۵ با قیمت ۱۹۹ دلاری ارائه شود که هم قیمت Gear VR و ۱۵۰ دلار ارزانتر از Oculus DK2 خواهد بود. اما نرم افزار مربوطه اندکی سریع تر در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. حتی برخی از نمونه های آزمایشی هم اینک نیز ارائه شده اند و به زودی به صورت عمومی در کنفران توسعه دهندگان گیم در ماه مارس رونمایی خواهند شد. اپلیکیشن های مربوط به آن در محیط ویندوز، اندروید، لینوکس و سیستم عامل های دیگر قابل اجرا خواهد بود.

osvr3.0

به گفته آقای Tan این پروژه تلاشی برای رقابت با Oculus ندارد. در واقع او امیدوار است که OSVR بتواند استانداردی تازه را در ابزارهای وابسته به واقعیت مجازی و بازی های مرتبط پایه ریزی کند.

osvr1.0

در حال حاضر کماکان مشتریان مشخصی برای هدست های واقعیت مجازی در بازار وجود ندارد. شاید Oculus ماه ها با این نقطه فاصله داشته باشد. GearVR نیز در مراحل اولیه است و ابزارهای مشابهی که برای برخی موبایل ها نیز در این حوزه وجود دارند هنوز با رسیدن به یک اکوسیستم عملی فاصله دارند. اما بخش اعظمی از توسعه دهندگان گیم و شرکت های حوزه سرگرمی نسبت به این تکنولوژی امیدوار و مثبت هستند.

IMG_7187.0 IMG_7173.0

 

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • itwire
    itwire | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    قیمتش گرونه ولی اگه کسی پول داشته باشه براش مهم نیس

    دوستان لطفا به سایت من نظر بدین تا بلکه تو جشنواره اول شدیم

    http://itwire.ir

  • کارگردان
    کارگردان | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    سردرد نمیاره؟؟؟ از لحاظ سلامت هم اینارو بررسی کنید خیلی ممنون میشم...
    -----------------------------------------------------------------------------
    now playing: فصل آخر آمار مهندسی
    plese visite:last post

    • عــــــامـــــــــر
      عــــــامـــــــــر | ۱۶ دی ۱۳۹۳

      ایشالله موفق باشی داداش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی