ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفونی که باید خم شود؛ پتنت جدید اپل برای طراحی انعطاف پذیر

اپل پتنت تلفن همراهی را ثبت نموده که خم شدن نیز یکی از مزایای آن به شمار می رود. پیشرفتی که البته باعث می شود تعدادی لبخند کنایه آمیز به خاطر مشکل خم شدن آیفون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۷

اپل پتنت تلفن همراهی را ثبت نموده که خم شدن نیز یکی از مزایای آن به شمار می رود. پیشرفتی که البته باعث می شود تعدادی لبخند کنایه آمیز به خاطر مشکل خم شدن آیفون های ۶ پلاس بر لب بعضی ها نقش ببندد.

در ادامه با دیجیاتو و این پتنت جالب همراه باشید.

به نقل از اپل اینسایدر، پتنت مورد بحث، دستگاهی را تعریف کرده که به شکل کامل از اجزا قابل انعطاف تشکیل شده و به کاربرش اجازه می دهد به طرفین آن را خم و یا کاملا «تا» کند تا به یک دستگاه کوچکتر تبدیل شود.

سازمان ثبت پتنت ها و علائم تجاری این پتنت را برای قابلیت انعطاف پذیری اش تحسین کرده و می گوید‌ « این تکنولوژی به گونه ای تعریف شده که می تواند انواع مختلف خم شدن و فشار ها را نوعی دستور از سوی کاربر تعریف کرده و امکان انعطاف پذیری بالایی دارد.»

کمپانی اپل نیز در این خصوص در اسناد مربوط به پتنت می افزاید‌‌ « پیچاندن دستگاه با دست در دو جهت مختلف در دستگاهی که انعطاف پذیری لازم را دارد باعث تغییر حالت کاربری آن شده و یا از طرف گجت مورد نظر به عنوان دستوری از سمت شخص تلقی شده و حتی در بازی ها نیز قادر به استفاده خواهد بود. حتی می توانید با پیچاندن دستگاه خود آن را خاموش یا روشن کنید. »

نکته بسیار جالب اینجاست که ثبت این پتنت به قبل از رویداد مربوط به آیفون های خم شده مربوط می شود. همچنین در ادامه ی این اسناد اینچنین آمده است‌ « دستگاه های برقی انعطاف پذیر در برابر گجت های معمولی از درصد مقاومت بسیار بالاتری نیز برخوردار بوده و برای مثال، در صورتی که از دست شخص به زمین افتاده و ضربه بخورند، خم شده یا تغییر شکل می دهند و این موضوع جزیی از هویت آن ها محسوب می شود. »

AppleInsider همچنین توجهات را به این نکته جلب می کند که اپل در در گذشته نیز پتنت های بسیاری در خصوص دستگا هایی که هویتی خمیده یا انعطاف پذیر دارند به ثبت رسانده ولی به نظر می رسد پتنت مورد بحث،‌ از کامل ترین این موارد بوده و بخش تحقیق و توسعه ی اپل، به شکلی جدی تر به ایده ی تلفن های انعطاف پذیر نگاه می کند.

قطعا به خاطر دارید، ولی ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که در سپتامبر سال گذشته و پس از معرفی نوع بزرگ تر آیفون جدید که اولین تجربه کمپانی اپل در ساخت تلفن های همراه عظیم الجثه نیز بود، این تلفن هوشمند بسیار باریک و بزرگ که با روکش نازکی از آلمینیوم تجهیز شده بود،‌ انتقادات شدیدی مبنی بر مشکل «خم شدن» را به سوی اپل روانه کرد و تصاویری نیز از تلفن های همراه خم شده از سوی کاربران این تلفن ها در فضای مجازی دست به دست گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • Sogol
    Sogol | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    رو تو برم من اخه چه ۰۰۰۰۰

  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • آییییییی خم
    آییییییی خم | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    ایول اپل همین کم بود که بیاد پتنت کنه اینو

  • hosssein12
    hosssein12 | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    اعتماد به سقف ابل منو كشته.
    خخخخخخ

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    There is one more thing:
    You can Bend it. :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی