ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه HTC One M8 و Desire 826؛ دو نمونه از بهترین تلفن های هوشمند این کمپانی تایوانی

درست پس از معرفی Desire 820، تایوانی ها نسخه ای بزرگ تر، سریع تر و قدرتمند تر آن را با نام Desire 826 معرفی کردند. با سخت افزاری تقریبا مشابه به M8، صفحه نمایشی با ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

درست پس از معرفی Desire 820، تایوانی ها نسخه ای بزرگ تر، سریع تر و قدرتمند تر آن را با نام Desire 826 معرفی کردند. با سخت افزاری تقریبا مشابه به M8، صفحه نمایشی با کیفیت 1080p و اندروید ۵، Desire 826 به عنوان جایگزینی ارزان و مقرون به صرفه تر برای One M8، در نظر گرفته شده است.

در ادامه مطلب، برای مقایسه دو مورد از بهترین محصولات این کمپانی تایوانی با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

طراحان HTC، مرز واضحی بین پرچمدار ها، و شبه پرچمدارها در ظاهر و تجربه کاربری قائل شده و این دو را از یکدیگر متمایز کرده اند. Desire 826 در کنار M8، مانند بسیاری از تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید دیگر، حرفی برای گفتن نداشته و مغلوب ظاهر دلربای این دستگاه می شود.

پیش از اشاره به یکی دیگر از مزایای برادر بزرگ تر، اجازه دهید نگاهی هم به محصول تازه وارد داشته باشیم. ۸۲۶، شباهت زیادی به Desire 820 داشته و برخی المان های طراحی Desire EYE نیز در آن به کار رفته است؛ به عنوان مثال، اسپیکر های با کیفیت BoomSound در محل تلاقی پنل صفحه نمایش و کناره ها، مخفی شده اند. تلفن هوشمند مورد بحث از پلاستیک براق، در رنگ های مختلف ساخته شده است.

بر خلاف One تمام فلزی، کناره های Desire 826 جهت ارگونومی بهتر، از بافتی لاستیک مانند ساخته شده اند. ابعاد این ابزار 158 x 77.5 x 7.9 میلی متر و وزن آن ۱۸۳ گرم است.

 

HTC-Desire-826-1

 

 

HTC-Desire-826-2-w600

 

HTC-Desire-826-4-w600

HTC-Desire-826-5-w600

HTC-Desire-826-6-w600

HTC-Desire-826-7-w600

 

احتمالا تا به حال با بیشتر ویژگی های محصول دلربا و تمام فلزی اچ تی سی (One M8) آشنا شده اید، اما این مدل در مقایسه با Desire 826 اندکی ضخیم تر بوده و ورزن بیشتری نسبت آن دارد. به خاطر طبیعت لغزنده آلومینیوم، در دست گرفتن این دستگاه اندکی مشکل است اما به قدری زیبا و چشم نواز است که می توان از دیگر اشکالات آن چشم پوشی کرد.

از شباهت های این دو تلفن هوشمند منحصر به فرد، می توان به کناره های صفحه نمایش تقریبا یکسان اشاره کرد. امیدواریم HTC، برای این کناره ها نیز فکری کرده و آن ها را در پرچمدار بعدی خود کاهش دهد.

HTC-One-M8-1

HTC-One-M8-4

 

صفحه نمایش

Desire 826 نه تنها 820 را در این رقابت شکست می دهد، بلکه One M8 را نیز از دور خارج می کند. هر دوی این تلفن های هوشمند از صفحه نمایشی با کیفیت 1080p برخوردارند اما ۸۲۶، با اندازه ۵.۵ اینچی و تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ پیروز این میدان محسوب می گردد.

HTC-Desire-826-8-w600

در همین حال، صفحه نمایش ۵ اینچی M8 با تراکم پیکسلی 441ppi نیز در نوع خود زیبا محسوب می شود و عملکرد مناسبی را به نمایش می گذارد. هیچکدام از این دستگاه ها، در این زمینه ناامید کننده عمل نمی کنند و هنوز هم در مقابل صفحه نمایش QHD که امروزه در بسیاری از پرچمداران موجود در بازار به کار رفته،‌ حرفی برای گفتن دارند.

رابط کاربری

این دستگاه تازه وارد، اولین محصول HTC محسوب می شود که به صورت پیشفرض با اندروید ۵ آب نبات چوبی عرضه می گردد. تفاوت خاصی نیز در نسخه Sense -رابط کاربری مخصوص اچ تی سی- به کار رفته در اندروید ۵ نیز نسبت به ورژن های پیشین مشاهده نمی شود.

HTC-Desire-826-w600

این موضوع ممکن است برای طرفداران این اینترفیس خبری خوب باشد، اما برای کاربرانی که خواستار مشاهده متریال دیزاین در رابط کاربری اچ تی سی هستند، ناامید کننده خواهد بود. از ویژگی های Sense می توان به ظاهر تخت، BlinkFeed، ابزاری برای خبرخوانی و Zoe، مرکزی جهت به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو اشاره کرد.

پردازنده و حافظه

با توجه به جدید تر بودن Desire 826، این دستگاه از یک پردازنده ۸ هسته ای و ۶۴ بیتی اسنپدرگون ۶۱۵ به عنوان قلب تپنده خود بهره می گیرد که فرکانس به ۱.۷ گیگاهرتز فعال بوده و توسط یک رم ۲ گیگابایتی پشتیبانی می شود. چنین ویژگی هایی، سخت افزاری مناسب را برای دستگاه به ارمغان آورده است و برای استفاده معمولی روزانه مناسب است هرچند عملکردی در حد Snapdragon 810 نخواهد داشت. از دیگری ویژگی های آن می توان به حافظه داخلی قابل افزایش ۱۶ گیگابایتی اشاره کرد.

در مقابل، HTC One M8، از پردازنده پرسرعت، ۳۲ بیتی و ۴ هسته ای کوالکام اسنپدرگون ۸۰۱ با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز، در کنار ۲ گیگ رم و حافظه قابل افزایش ۳۲ گیگابایتی بهره می گیرد. به لطف رابط کاربری روان و سریع، این دستگاه ها بدون از بسیاری از تست ها سرفراز بیرون آمده و هنوز هم یکی از بهترین تلفن های هوشمند موجود در بازار محسوب می شود.

دوربین

دوربین اصلی Desire 826، از سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می کند و می تواند تصاویر قابل قبولی را به ثبت برساند. دوربین اولتراپیکسل جلویی این دستگاه، کیفیتی معادل دوربین اصلی M8 و M7، یعنی ۴ مگاپیکسل، دارد.

HTC-Desire-826-3-w600

در مورد دیگر طرف مقایسه، دو دوربین اولتراپیکسل M8، کارتان را در برخی مواقع راه می اندازد اما در بسیاری از موارد، مغلوب سنسور های ۱۳، ۱۶ یا حتی ۲۰ مگاپیکسلی به کار رفته در پرچمدار های فعلی می شود. در قسمت جلویی دستگاه، دوربینی ۵ مگاپیکسلی جای گرفته است که باعث می شود خودنگاره های گرفته شده با آن، اندازه بزرگ تری نسبت به تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی آن داشته باشند.

انتظارات

اگر قیمت نهایی تا ۵۰۰ دلار باشد، ۸۲۶ امکاناتی فوق العاده را در برابر قیمتی مناسب به کاربران ارائه خواهد داد و پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین تلفن های هوشمند خط تولید Desire را دارا است. با توجه به قیمت ۶۰۰ الی ۷۰۰ دلاری M8، تصمیم خرید محصولات فعلی یا انتظار برای پرچمدار های بعدی، با شماست. نظرتان را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

 

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (83 مورد)
  • ala
    ala | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    سلام.من دیشب سری desire 826 رو گرفتم

    بررسی هام تخصصی نیست اون چیزی که خودم دیدمو مینویسم:

    1.صفحه نمایش 5.5 اینچ هست که خب بزرگه و برای اینکه بخوای چیزی بخونی یا تماشا کنی خیلی عالیه,کیفیتشم بیسته

    2.جنس بدنش پلاستیک مات هستو جای انگشت به راحتی روش نمیوفته که خب خیلی خوبه

    3.اسپیکراش بالا و پایین صفحه ی نمایش توی شیار ها قرار داده شده اما کیفیت اسپیکرش عالیه.بنده به شخصه خیلی موزیک گوش میکنم,کیفیت صداش توی هندزفری...خوبه,البته برای سبک پاپ باس نداره و همین یکم دلمو چرکی کرد,اما برای سبک متال خوبه.صداش به قدری قوی هست که نخوای تا ته زیادش کنی
    درضمن من تنظیمات صدا و اکولایزر توی گوشی ندیدم!

    4.کیفیت دوربیناش خیلی خوبه اما لرزش دستو نمیگیره!
    چون دیشب اومدم یه عکس بگیرم,همش مات میشد,چند بار عکس گرفتم تا یکیش واضح درومد
    اینجا نوشتن کیفیت دوربین جلوش 4 مگاپیکسله
    اما من جاهای دیگه خوندم که 13 مگاپیکسله,حتی پدرمم دیشب که گوشی رو اورد گفت 13 هست.

    5.نور صفحه ی نمایششم خوبه

    6.تا الان که دیدم هنگی نداشته و سرعتشم خیلی بالاست

    7.فقط باتریش...

    درکل گوشی خوبیه تقریبا راضی ام.ظاهرش خیلی شیکه
    البته گوشی قبلی من S3 بودو باید بگم که عالی بود و با اینکه سری های S بازم اومد اما راضی کننده بودو بنظر من مشکلی نداشت,فقط چون داغون شده بود عوضش کودم :))
    البته تعصب رو ی برند خاصی ندارم.
    بازم میگم من تخصصی بررسی نکردم چون زیاد دنبالش نیستم,
    ببخشید اگه ساده بود

  • S
    S | ۹ فروردین ۱۳۹۵

    عرفان لطفا ساکت شو من نوت 4 هم داشتم هنگ میکرد سامسونگ نون برندشو میخوره با اون باطری های مسغره یک بار مصرفش

  • x
    x | ۳ اسفند ۱۳۹۴

    سلام من الان یه گوشیhtc826گرفتم
    ولی مشکل اینجاست که الان هدفون نمیخونه با هدفونای دیگه هم امتحان کردم لطفا هر چه زود تر راهنماییم کنید چیکار کنم

  • soroush
    soroush | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    دوربین جلوی 826 خوبه؟؟؟؟؟؟
    اخه 820 دوربین جلوش 8 .
    ؟؟؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی