ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید USB؛ کلیدی بر معمای مک بوک جدید اپل

همانگونه که دیشب هم در خبری به اطلاعتان رساندیم، به نظر می رسد اپل سخت در حال کار بر روی مک بوک ایر جدید خود بوده که از طراحی نوینی بهره می برد و از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۷

همانگونه که دیشب هم در خبری به اطلاعتان رساندیم، به نظر می رسد اپل سخت در حال کار بر روی مک بوک ایر جدید خود بوده که از طراحی نوینی بهره می برد و از طرفی باریک تر از قبل نیز شده است.

اگر چه در نمایشگاه CES شاهد معرفی انبوهی از لپ تاپ های باریک بودیم، اما هنوز هیچکدام جسارت استفاده از USB نسل جدید را به خود نداده بودند. از طرفی طبق عکس های لو رفته، اپل صرفا یکی از این پورت ها را در محصول جدیدش خواهد گنجاند که باعث تعجب بسیاری شده است.

در خصوص فناوری USB Type-C قبلا برایتان نوشته بودیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

احتمال اینکه اپل بالاخره به تقاضای مشتریانش مبنی بر ارائه لپ تاپی ارزان قیمت پاسخ گفته باشد زیاد است و به نظر می رسد این محصول رقیبی برای محصولات ویندوزی پایین رده خواهد بود.

اپل حال برای ساخت دستگاهی به این باریکی به دو ویژگی نیاز دارد: استفاده از USB Type-C و سپس استفاده از پردازنده ای که به حدی خنک کار کند که نیازی به فن نداشته باشد. مهم ترین بخش استفاده از Type-C به جز باریک سازی دستگاه،‌ سریع تر بودن و استفاده راحت تر از آن است. همچنین این استاندارد قادر است نقش منبع انرژی برای نمایشگر های جداگانه را نیز داشته باشد و در این صورت،‌ با استفاده از همین یک پورت تقریبا همه ی کارهای خود را با یک «لپ تاپ» به انجام خواهید رساند.

همانگونه که قبلا نیز برایتان نوشته ایم، مک بوک های جدید باریک تر و سبک تر از نسل های فعلی خواهند بود.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/This-is-the-reversible-USB-plug-of-your-future-CES2015.mp4"]

 

آنگونه که خبر می رسد، اپل به شدت از این استاندارد جدید پشتیبانی کرده و برای ساخت آن نیز ۱۸ نفر از مهندسین خود را به همکاری با ساخت این پورت گمارده است. البته لازم به ذکر است که شرکت های لنوو،‌ دل، اچ پی نیز در این امر شرکت داشته ولی سهم عمده ی این ماجرا از طرف اینتل،‌با ۲۴ مهندس راه بری شده است. همچنین مایکروسافت ۱۶،‌ گوگل ۱۰، دل ۵ و اچ پی ۶ نفر از مهندسین خود را برای توسعه استاندارد مذکور فرستاده بودند.

برخی از پیشرفت های کمپانی اپل در توسعه این پورت حتی از داخل مرکز تحقیقات این شرکت اتفاق افتاده همین مساله نشان دهنده آن است که کمپانی مذکور تا چه حد به استفاده از USB Type-C در محصولات آینده اش علاقه مند است.

البته توسعه این فناوری وجود Lightning و Thunderbolt را در آینده زیر سوال خواهد برد. USB Type-C از لحاظ ظاهری مانند Lightning ساخت خود اپل است و کاربردهایش نیز همانند Thunderbolt می مانند. اگر شایعه ی مک بوک ایر ۱۲ اینچی امسال به حقیقت بپیوندد،‌ فناوری Lightning در کنار جشن گرفتن سومین سالگرد تولدش، احتمالا در انتظار سرنوشتش نیز خواهد بود. بعید نیست همین سرنوشت گریبان گیر Thunderbolt هم بشود و  USB Type-C پس از قتل عام بازماندگان، خود بر تخت پادشاهی نشیند.

اپل هیچگاه برای استفاده از تکنولوژی های جدید تردیدی به دل راه نداده و در توسعه سخت افزاری محصولاتش نیز سابقه درازی دارد. ماجرای ایستادگی اش در مقابل نوکیا در خصوص استاندارد سازی سیم کارت های نانو را هنگام عرضه آیفون ۵ به یاد آورید. چند تن از کارکنان اپل نیز موضوع استفاده از USB Type-C را تایید کرده و گفته اند اپل همچنین قصد استفاده از این محصول در مک های آینده اش دارد.

پس از استفاده از USB-C،‌ حال اپل نیازمند پردازنده ایست تا ساخت لپ تاپ را نهایی سازد. سازندگان این دسته از محصولات در نمایشگاه در حال معرفی محصولاتشان با آخرین فناوری ها اینتل و چیپست های Broadwell بوده ولی این چیپست هنوز انقدر خنک کار نکرده تا به وجود یک فن نیاز نداشته باشد. تا آنجایی که در تصاویر لو رفته دیده ایم،‌ این لپ تاپ فوق باریک، قاعدتا نمی تواند دارای یک فن برای پردازنده خود باشد.

راه حل شاید استفاده از پردازنده های Core M اینتل باشد. چیزی که خنکی را در کنار مصرف کم انرژی تضمین می کند. در صورت استفاده از این چیپست،‌ لپ تاپی بسیار باریک،‌ سبک و کوچک ولی با توان پردازشی پایین شاهد خواهیم بود. چیپست مورد بحث توان پردازش رزولوشن تصویر بالای مک بوک ایر را خواهد داشت ولی در مجموع،‌ با لپ تاپی طرف خواهیم بود که صرفا برای یک استفاده روزانه نظیر مرورگری وب، تماشای ویدئو و تایپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اشتباه نیست اگر فکر کنیم اپل در حال توسعه ی مک بوک ایری خوش قیمت است. اگر به یاد داشته باشید کمپانی مایکروسافت پس از عرضه ی Surface Pro 3 ی خود، مک بوک ایر های شرکت رقیب را در یک سری از تبلیغات به سخره گرفت. حال،‌ شاید MacBook ی ارزان بتواند رعشه بر اندام سازندگانی همچون Lenovo، HP و Dell بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (62 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • علي
    علي | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    @ديوان گریدی

    تفکر شما کاملا با تفکر مهندسان اپل و طرفداراش متفاوته، بهت پیشنهاد میکنم دنبال همون تبلت ۸ اینچیه فوا پورتتو!!!!!!! بگیری اینقدم خودتو اذیت نکنی شما میفهمی و بقیه نه که زبونم لال نفهم باشن بلکه کم فهمن!!!! شما وقت طلایی خودتو با ما کم فهما تلف نکن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی