ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس و نوشیدن آب تهیه شده از فضولات انسانی [تماشا کنید]

بیل گیتس از زمانی که از سمت مدیر عاملی مایکروسافت کناره گیری کرد هدف اصلی زندگیش از داشتن کسب و کار و کمپانی موفق به حل بسیاری از مشکلات و مسائلی که می تواند زندگی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

بیل گیتس از زمانی که از سمت مدیر عاملی مایکروسافت کناره گیری کرد هدف اصلی زندگیش از داشتن کسب و کار و کمپانی موفق به حل بسیاری از مشکلات و مسائلی که می تواند زندگی انسان را در نقاط محروم جهان بهبود بخشد تغییر پیدا کرده است.

از همین رو بنیاد خیریه ای که او و همسرش مدیریت می کنند همواره سعی داشته اند راه حل هایی برای مشکلات جهانی نظیر کمبود غذا در آفریقا، سلامت کودکان در بسیاری از مناطق همین قاره و... ارائه نمایند. بر خلاف تصور بسیاری از ما یکی از معضلات بزرگ در بسیاری از نقاط جهان امروزی عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پاکیزه است.

در حال حاضر ۲.۵ میلیارد نفر بر روی کره زمین به آب پاکیزه برای نوشیدن دسترسی ندارند که همین امر می تواند منجر به شیوع بیماری هایی بسیار جدی در این نقاط و حتی سایر نقاط جهان گردد، و حالا شاید یکبار دیگر گیتس و همراهانش راه حلی را برای این مسئله پیدا کرده باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بیل گیتس و بنیاد خیریه اش اخیراً توجهشان به پروژه ای جذاب با عنوان Omniprocessor معطوف گشته است، ماشینی که می تواند انرژی مورد نیاز خودش را تامین نموده و البته لجن های فضولات انسانی را بدل به آب آشامیدنی، الکتریسیته و خاکسترهایی کاملاً خشک نماید که بعداً از این خاکسترها نیز می توان به عنوان کود استفاده کرد.

پروژه و ماشین مورد بحث متعلق به کمپانی Janicki Bioenergy هستند شرکتی که در زمینه ی تولید و پیاده سازی راه حل های تامین آب آشامیدنی پاکیزه فعالیت دارد و ابزار کنونی ساخته شده توسط آنها یعنی Omniprocessor می تواند پاسخی جدی باشد برای کشورهای در حال توسعه و فقیر که در تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردمشان ناتوان هستند.

tumblr_nhrmdfsyuG1ruw1vso8_500.0

ماشین مورد بحث لجن های حاصل از فضولات انسانی را به نقطه جوش رسانده و سپس بخار آب حاصل را از پسماندهای خشک باقی مانده جداسازی می نماید، پسماندها در معرض حرارت قرار گرفته و از آنها گازی با فشار نسبتاً بالا حاصل می گردد که از این گاز توسط ژنراتورهای ویژه ای برای تولید الکتریسیته استفاده می شود. بخار آب جداسازی شده نیز پس از تصفیه و طی کردن پروسه مشخصی بدل به آب آشامیدنی کاملاً پاکیزه می گردد. در نهایت و همانطور که قبلاً اشاره شد خاکستر به جای مانده از فضولات انسانی را هم می توان به عنوان کود مورد استفاده قرار داد.

tumblr_nhrmdfsyuG1ruw1vso9_500.0

کمپانی مبدع این شیوه از دو طریق کسب درآمد خواهد نمود اول از طریق جمع آوری فاضلاب های انسانی و دوم از طریق تولید آب آشامیدنی و الکتریسیته، هر چند کل مباحث یاد شده بسیار جاه طلبانه و همینطور بلند پروازانه به نظر می آیند ولی این شیوه می تواند احتمالاً و به جد راه حلی باشد برای یکی از بزرگترین معضلات حال حاضر جهان.

گیتس روز گذشته و در راستای حمایت خودش از این ایده و طرح در پای یکی از ماشین های Omniprocessor حضور یافت و اقدام به نوشیدن آب تهیه شده توسط آنها کرد. قرار است راه حل Janicki Bioenergy امسال و به صورت آزمایشی در بخش هایی از داکار و سنگال مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان از شما دعوت می کنیم ویدئوی که در آن بیل گیتس اقدام به نوشیدن آب تهیه شده توسط Omniprocessor می کند و در مورد آن توضیح می دهد را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Janicki-Omniprocessor.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • النا
    النا | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    اینا با پولیکه از جهان سرمایه داری جمع میکنن میان تو جهان سوم خیرات میکنن درست مثل اسطوره شون رابین هود ،این کجاش بده!؟!

  • dorani
    dorani | ۱۹ دی ۱۳۹۳

    دیدین یه قطره هم نزاشت هدر بره

  • به نام حق
    به نام حق | ۱۹ دی ۱۳۹۳

    بخور نوش جون. گوارای وجودت.

  • kaveh
    kaveh | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    حالا بعضی ها یجوری واکنش نشون میدن که آدم هنگ میکنه
    حد اقلش اینه که میگن منبعش چیه جدا از اینکه با توجه به پروسه تولیدش در آخرعلاوه بر اب قابل شرب هم برق تولید میکنه هم مواد جامدش تبدیل به کود میشه ولی در مقابل این اب شهرهای برزگ مملکت خودمون معجونیه از انواع سموم مختلف اینو من نمیگم اطلاعاتی هست که خودشون دادن بیرون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی