ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری نیسان و ناسا جهت توسعه ی خودروهای بدون راننده

به گزارش Wired، ناسا و شرکت اتومبیل سازی نیسان جهت توسعه فناوری های مربوط به خودروهای بدون راننده، قرارداد همکاری 5 ساله امضا نموده اند. خبر این همکاری در نگاه اول اندکی عجیب بوده زیرا نیسان تا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

به گزارش Wired، ناسا و شرکت اتومبیل سازی نیسان جهت توسعه فناوری های مربوط به خودروهای بدون راننده، قرارداد همکاری 5 ساله امضا نموده اند. خبر این همکاری در نگاه اول اندکی عجیب بوده زیرا نیسان تا بحال دستی در امور فضایی نداشته ولی به نظر می رسد هدف ناسا از این همکاری، استفاده از فناوری های نیسان در ساخت خودروهای خودران جهت پروژه های مریخ نورد بوده و با چنین نگاهی، همکاری این دو قابل درک تر می گردد.

لازم به ذکر است که ناسا در حال حاضر قادر به کنترل مریخ نوردهایش در لحظه نیست و با توجه به تاخیر میان سیاره ای، این کنترل از راه دور با اندکی تاخیر انجام میشود و از شواهد پیداست که ناسا در تلاش برای رفع این موضوع قدم برداشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 به نظر می رسد قدم اول برای نیسان تست خودرویی با ضریب آلایندگی صفر در مرکز تحقیقات Ames ناسا است. نقشه های این محوطه ی گسترده به شبیه ساز این خودرو وارد می شوند و سپس مورد تست های مختلف قرار می گیرند. البته قبلا این خودرو ها در مرکز تحقیقات Sunnyvale امتحان خود را پس داده اند.

nissanleaf.0

این شرکت اتومبیل ساز امیدوار است تا پایان سال میلادی جاری بتواند خودروهای خود را در جاده ها مورد امتحان قرار داده و سپس در سال 2020، آن ها را در نمایشگاه های اتومبیل جهت فروش گسترده عرضه کند. در چند سال اخیر البته در خصوص عرضه خودروهای بدون راننده و خودران در سال 2020 از طرف کمپانی های مختلف زیاد شنیده ایم.

IMG_0660
آقای Carlos Ghosn، مدیریت نیسان (راست) آقای Pete Worden، مدیر مرکز تحقیقات ایمز در ناسا (چپ)

به طور کلی به نظر می رسد کفه ی ترازو در این همکاری به سمت نیسان متمایل تر باشد زیرا دسترسی به امکانات، کاتالوگ ها و تحقیقات انجام گرفته در مرکز پژوهش ایمز به تنهایی آرزوی هر شرکت است.

این خودروساز یاد آور می شود که ناسا سپس به ابداعات نوآورانه در زمینه ی خودروها، تحقیقات مشترک در زمینه توسعه نرم افزار خودران خودرو و تمامی نمونه های اولیه تولید شده توسط این کمپانی جهت توسعه نرم افزار رباتیک خود دسترسی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • THINK-PLUS
    THINK-PLUS | ۱۹ دی ۱۳۹۳

    از دو چیز بترس
    نیسان وانت و ادم بی منطق
    نیسان ما کجا و نیسان اونا کجا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی