ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرود ناموفق موشک فالکون 9 از SpaceX

ماه گذشته در خبری به اطلاعاتان رسانده بودیم که شرکت فضایی SpaceX قصد پرتاب موشک و سپس فرود آن بر روی یک سکوی آبی در اقیانوس را دارد. امروز صبح این آزمایش انجام شد و SpaceX ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۵

ماه گذشته در خبری به اطلاعاتان رسانده بودیم که شرکت فضایی SpaceX قصد پرتاب موشک و سپس فرود آن بر روی یک سکوی آبی در اقیانوس را دارد. امروز صبح این آزمایش انجام شد و SpaceX پس از پرتاب موشک، خبر از موفقیت آمیز نبودن مرحله فرود فالکون 9 در اقیانوس آتلانتیک و بر روی سکوی تعبیه شده ای در یک کشتی داد و در نهایت این آزمایش با شکست مواجه شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ایلان ماسک خبر از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون 9 که بدون سر نشین است داده و سپس گفته که در هنگام فرود، به علت سرعت زیاد، این موشک نتوانست به درستی فرود آید و در نهایت به سکویی که برای همین منظور طراحی شده بود برخورد کرد.

این آزمایش در ساعت 4:47 صبح به وقت محلی انجام شد که در اصل پنجمین پرواز این موشک ها به سمت ایستگاه فضایی نیز بود ولی در نهایت فرود نا موفق این موشک باعث شد تا این کمپانی تاریخ سازی نکند.

Untitled

خسارت هایی که از طریق فالکون 9 به کشتی وارد شده بودند به سرعت قابل جبران نبوده و در نهایت ایلان ماسک میگوید که مشکل خاصی وجود ندارد. هر چند که برخی از اجزای عرشه کشتی نیاز به تعویض دارند. این آزمایش در راستای ارزان سازی پرواز های فضایی انجام شده بود و اگر به موفقیت می رسید، می توانست خبر از ساخت موشک هایی با قابلیت استفاده چندباره را دهد و همین موضوع، باعث صرفه جویی بسیاری در تهیه آن ها می شد.

SpaceX معتقد است میتواند از قطعات بازمانده این موشک در آینده و در ساخت فالکون 9 و مدل های جدید آن استفاده نماید. این تلاش ها در نهایت منجر به ساخت موشک های با مسافر در مسیر ایستگاه فضایی بین المللی و ارزان سازی این سفر ها خواهد شد. البته حاشیه سود سرسام آور این شرکت در صورت انجام این گونه سفر ها را نیز از یاد نبرید.

در مجموع شکست این آزمایش باعث تعجب بسیاری نشد. خود ایلان ماسک هم در دسامبر گذشته خبر از موفقیت پنجاه درصدی این آزمایش در بهترین حالت داده بود و مثال " بومرنگی در میان طوفان باد" را برایش بکار برد. در هر صورت اگر چه این آزمایش موفقیت آمیز نبود، ولی همان گونه که خود ماسک هم ابراز می کند، این شکست چراغی برای راه آینده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی