ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل قصد استفاده از نمایشگرهای OLED در محصولات آینده اش را دارد؟

بر اساس گزارشی که خبرگزاری Nikkan Kogyo Shimbun شیمبون منتشر کرده، کمپانی چینی Foxconn قصد دارد تا به زودی تولید پانل های OLED را در یک کارخانه ی تازه تاسیسش آغاز نماید. گفته می شود قرار است ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

بر اساس گزارشی که خبرگزاری Nikkan Kogyo Shimbun شیمبون منتشر کرده، کمپانی چینی Foxconn قصد دارد تا به زودی تولید پانل های OLED را در یک کارخانه ی تازه تاسیسش آغاز نماید. گفته می شود قرار است خط تولید های این کارخانه به صورت اختصاصی قطعات مورد نیاز محصولات اپل را تولید نمایند و از همین رو احتمال می رود غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو قصد داشته باشد تا به زودی این نوع از نمایشگرها را در محصول و یا محصولاتش به کار بندد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ظاهراً پانل های OLED مورد بحث قرار است در سال آینده و به صورت محدود مورد تولید قرار گیرند، که از همین رو احتمال می رود اپل فعلاً قصد آزمایش اینگونه نمایشگرها را داشته و شاید در آینده از آنها در یکی از محصولاتش استفاده نماید.

در حالی که هیچ سندی در رابطه با سفارش انبوه تولید پانل های OLED از جانب اهالی کوپرتینو وجود ندارد محصول هدف این نمایشگرها نامشخص هستند و برخی از منابع گمانه زنی نموده اند که شاید این کمپانی قصد داشته باشد در نسل بعدی آیفون هایش از آنها بهره بگیرد. البته احتمال به کار بستن پانل های مذکور در ساعت اپل و حتی آیپد های آتی نیز وجود دارد.

تفاوت بین نمایشگرهای LCD کنونی مورد استفاده در آیفون و پانل های صفحه نمایش OLED در چیست؟

در درون LCD های کنونی کریستال مایع به کار بسته شده که از طریق تابش یک بک لایت روشن گشته و رنگهای مختلف در آن تولید می گردد، در پانل های OLED عناصر تولید رنگ جداگانه ای به کار بسته شده و نور نیز توسط همین المان ها پدید می آید و دیگر نیازی به بک لایت مجزا وجود ندارد.

نمایشگرهای OLED تصاویر با کیفیت تر و دقیق تری را به نمایش در می آورند و این مزیت را دارند تا بخش هایی از صفحه نمایش که در حال نشان دادن مشکی خالص است را خاموش نموده و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شوند. در پانل های مورد بحث زاویه دید گسترده تری هم وجود دارد و بر خلاف LCD ها وقتی از کناره ها به آنها می نگرید دیگر خبری از اعوجاج تصاویر نیست.

شاید این سئوال را بپرسید که چرا هنوز محصولات برندی همانند اپل با تکنولوژی LCD تولید می شوند؟ پاسخ بسیار ساده است چون نمایشگرهای تحت این تکنولوژی به مراتب ارزان تر هستند و سبب کاهش قیمت نهایی محصول می گردند و البته در برخی موارد می توانند سود بیشتری را برای تولید کننده نیز به همراه داشته باشند.

هنوز دقیقاً مشخص نیست چرا کوپرتینویی ها تعداد محدودی OLED را به Foxconn سفارش داده اند ولی از شواهد اینطور به نظر می رسد که آنها قصد ساخت چند نمونه ی اولیه محصول با این تکنولوژی از نمایشگرها را داشته و شاید در آینده در صورتیکه آزمایشات به درستی پیش رود تولید انبوه و گسترده تر را آغاز نمایند، مسلماً با گذشت زمان جزئیات این امر بیشتر مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    کاهش قیمت در مورد محصولات اپل نباید موضوع مهمی باشه...
    چون همونطور که قبلا چند روز بعد از معرفی محصولات اپل هزینه ی خود قطعات رو براورد می کردید، متوجه میشدیم که بیشتر قیمتش سود اپله. پس کمی گرون تر تموم شدن صفحه نمایش هیچ ضرری به اپل نمیرسونه فقط ممکنه چند دلار از سود هر موبایل براش کم کنه...

  • Behnam
    Behnam | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    من كه فكر نكنم اين نوع پنل رو بزاره رو محصولاتش، حداقل به اين زودى ها كه نه.! ولى الان طورى شده كه اپل هم ديگه نميخواد مثل گذشته سر سختى نشون بده، عجب سفارش هايى داده اين فاكسكان ها!!!

  • mohammad
    mohammad | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    in khariyate apple ro miresoone ba in kar chon khodesh tecnoligy ye namayesh gar dre be name retina ke oon be nazare man az hame sar tare
    va inke ba eraaeee 5K dahane hamaroo bast

  • ENVY
    ENVY | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    عزیزم حرف شما مثل اینه که بگی گالکسی اس 7 عالیه !!!
    اخه شما بذار اول پنل های OLED( موبایل نه تی وی ) به صورت انبوه وارد بازار بشه بعد بیایید مقایسه بکنید , مگر اینکه شما تجربه کار با صفحه نمایش OLED روی موبایل رو داشته باشید که گمون نمی کنم .
    من هم منکر بد بودن OLED نسبت به LCD نشدم فقط منظورم این بود که تا الان هم LCD ها جزو بهترین ها هستند البته نمیشه اینده رو پیش بینی کرد چونکه هر شرکتی داره روی یک یا چند پنل سرمایه گذاری میکنه و ممکنه همین OLED مشکلی برای ارتقاعشون پیش بیاد و کنار گذاشته بشن .

    (ببخشید من سرم شلوغ بود نتونستم کامل جوابتون رو بدم و بازم شرمنده)

    • erfanm
      erfanm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

      دوست عزیز نمونه پیشرفته OLED ها همون AMOLED و بعد از اون Super AMOLED های سامسونگ هستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی