ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم جدید گوگل با قابلیت ترجمه همزمان به زودی رونمایی خواهد شد

ماه گذشته کمپانی مایکروسافت برنامه ای جالب را با قابلیت ترجمه هم زمان گفتار در اسکایپ رونمایی کرد و حال خبرها حکایت از آن دارد که به زودی نسخه گوگلی این قابلیت نیز معرفی می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

ماه گذشته کمپانی مایکروسافت برنامه ای جالب را با قابلیت ترجمه هم زمان گفتار در اسکایپ رونمایی کرد و حال خبرها حکایت از آن دارد که به زودی نسخه گوگلی این قابلیت نیز معرفی می شود.

به گزارش نیویورک تایمز، گوگل در آینده ای نه چندان دور نسخه آپدیت شده ای از اپلیکیشن Google Translate خود را برای اندروید رونمایی می کند که امکانی مشابه را به همراه خواهد داشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل پیشتر اعلام کرده بود که مشغول کار روی سیستمی با قابلیت ترجمه شبیه به انسان است

این آپدیت شامل سیستمی است که به صورت خودکار، گفتار را در زبان های متداول تشخیص داده و آن را به صورت متنی ترجمه می کند.

البته گفتنی است که اپلیکیشن گوگل هم اکنون قابلیت تبدیل گفتار به متن را دارد اما امکانات در نظر گرفته شده برای آپدیت جدید و پیاده سازی ترجمه متنی گفتار به مراتب پیشرفته تر و پیچیده تر از قابلیت هایی به حساب می آید که در نسخه قبلی ارائه شده بود.

در جولای سال 2013 میلادی، این کمپانی مدعی شد که نسخه جدیدی از این اپلیکیشن که به زودی هم رونمایی می شود می تواند عمل ترجمه را بدون تأخیر زمانی و به بهترین شیوه ممکن انجام دهد و تعداد معدودی از اپلیکیشن های ترجمه قادر به انجام چنین کاری هستند.

اما ارائه آن آپدیت آنطور که گوگل گفته بود سریع هم اتفاق نیافتاد. بنابر گزارش نیویورک تایمز، این شرکت همچنین در صدد است تا سرویس جدیدی را ارائه نماید که به لطف آن می توان تلفن هوشمند خود را مقابل به تابلو یک خیابان خارجی گرفت و نسخه ترجمه شده آن را روی نمایشگر اسمارت فون مشاهده کرد.

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت هم اکنون روی بیش از 100 میلیون تلفن همراه اندرویدی نصب شده است که اغلب شان آپدیت مذکور را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است که مجموعا 500 میلیون کاربر پلتفرم های مختلف ماهانه از سرویس Google Translate استفاده می کنند و از قابلیت های آن  خشنودند. در کنار این سرویس، مرورگر کروم نیز محتوی صفحات وب را به بسیاری از زبان ها ترجمه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۳ دی ۱۳۹۳

    ترجمه گوگل الآن نسبت به قبل خیلی بهتر عمل میکنه و روی نسخه حاضر هم امکان ترجمه دوطرفه با تبدیل گفتار به نوشتار و ترجمه از روی عکس را داره.

  • محمدجواد
    محمدجواد | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    حالا که ما ترجمه هامون تموم شد میخواد آپدیت کنه؟ی کم زودتر خوووو

  • کسری
    کسری | ۲۲ دی ۱۳۹۳

    منه بهش امید دارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی