ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از بابت افشای ضعف امنیتی ویندوز ۸.۱ توسط گوگل گله مند است

چند روز پیش گوگل رخنه ی امنیتی تازه ای در سیستم عامل ویندوز ۸.۱ مایکروسافت را پیش از اینکه پچی از جانب این کمپانی ارائه گردد افشا نمود و حالا این اقدام سبب گشته تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

چند روز پیش گوگل رخنه ی امنیتی تازه ای در سیستم عامل ویندوز ۸.۱ مایکروسافت را پیش از اینکه پچی از جانب این کمپانی ارائه گردد افشا نمود و حالا این اقدام سبب گشته تا ردموندی ها از شرکت رقیب بسیار ناخشنود شده و رفتار اهالی مانتین ویو در مورد اطلاع رسانی ضعف مورد بحث را غیر اخلاقی و غیر حرفه ای توصیف نمایند.

مایکروسافتی ها گفته اند گوگل باید از خود انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد و در کشف و برطرف کردن مشکلات امنیتی با سایر کمپانی ها همکاری گسترده تری داشته باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Chris Betz، یکی از مدیران "مرکز واکنش های امنیتی مایکروسافت"، در پستی بر روی وبلاگ این شرکت آورده است که گوگل بر این موضوع که مایکروسافت در حال آماده سازی یک وصله امنیتی برای رخنه موجود و ارائه اش به کاربران در روز سه شنبه بوده آگاهی داشته، هر چند آنها تصمیم گرفته اند به دلایلی نامشخص این موضوع را دو روز پیش از عرضه پچ به صورت عمومی اعلام نمایند.

Betz در ادامه افزوده است که واکنش نسبت به یک ضعف امنیتی در سیستم عاملی همچون ویندوز در برخی مواقع نیازمند زمان و البته بررسی های متعدد است و گوگل از همین رو باید در چنین مواردی تعامل بیشتری با سایر کمپانی ها نشان داده و در مورد اینگونه ضعف ها منعطف تر عمل نماید.

پیش تر متخصص امنیتی که در گوگل رخنه ی مورد بحث را کشف و راه به کارگیری آن را در پستی منتشر کرده بود ادعا داشت که این موضوع را به مایکروسافت اطلاع داده و پیش از آگاه ساختن عموم از آن، ۹۰ روز صبر کرده است. اطلاع رسانی به کاربران نیز در راستای پیروی از سیاست ها و عقاید شرکتش بوده تا کمپانی رقیب هر چه سریعتر مجبور به برطرف کردن مشکلات موجود بشود.

Betz در همین رابطه می گوید افشای عمومی رخنه های امنیتی برای اکثریت مردم کاربردی نداشته و بیشتر توسط مجرمین سایبری مورد بهره برداری قرار می گیرد که این امر نشان از حرکت نادرست گوگل دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (82 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • payam
    payam | ۲۴ دی ۱۳۹۳

    من که از ویندوز 8 اش اصلا خوشم نیمود. هرچند که تو زمینه شبکه هم پیشرفت های خوبی داشت.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی