ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوترتان شما را از دوستان و خانواده تان بهتر می شناسد

هر زمان که شما از کامپیوتر استفاده می کنید، تکه ای از اطلاعات و عادات شخصی خود را بر روی آن جا می گذارید که کامپیوتر ها بهتر از دوستان یا خانواده تان قادر به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰

هر زمان که شما از کامپیوتر استفاده می کنید، تکه ای از اطلاعات و عادات شخصی خود را بر روی آن جا می گذارید که کامپیوتر ها بهتر از دوستان یا خانواده تان قادر به تشخیص آنها هستند.

محققان دانشگاه استنفورد در کالیفورنیا با همکاری دانشگاه کمبریج تحقیقی را ترتیب دادند که در پی آن عادات شخصیتی 86000 نفر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی و با توجه به فعالیت هایشان در فیسبوک آنالیز شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

زمانی که هر شخص در فیسبوک 100 بار از کلید لایک استفاده می کند، این الگوریتم قادر است تا خصوصیات شخصیتی اش را بهتر از افراد خانواده و دوستان و تقریبا برابر با همسر وی تشریح کند.

نکته جالب اینجاست که این تکنیک به فیسبوک محدود نشده، و هر گونه اقدام افراد بر روی کامپیوتر خود، مانند خرید های اینترنتی، سر زدن به وب سایت های مختلف و... حاوی اطلاعاتی در خصوص رموز شخصیتی آنها خواهند بود و با استفاده از این الگوریتم قابل شناسایی هستند.

نتایج این تحقیقات جدا از جالب بودن، کاربرد های بسیاری نیز در آینده ای نزدیک خواهند داشت. برای مثال، آیا یک فرد با خصوصیات اخلاقی مشخص، مناسب برای داشتن شغل خاصی خواهد بود یا خیر. به جای اینکه از این به بعد به دنبال پر کردن فرم های شغلی باشید، کارفرمایان با استفاده از این الگوریتم و دیتابیس مربوطه اش، شما را شناسایی کرده و سپس به سراغتان خواهند آمد.

تمام این پیشرفت ها اندکی ترسناک به نظر می رسند ولی هنوز کمی برای وحشت زده شدن زود است. این آنالیز فعلا فقط در مورد 5 خصیصه ی اخلاقی اصلی بوده در حالی که آنالیز های روانشناسی بیش از صد ها بعد مختلف را برای شناخت کامل شخصیتی درست افراد در نظر می گیرند.

با این تفاسیر بهتر است از همین حالا بیشتر مراقب استفاده از کلید لایک در فیسبوک باشید تا زمانی که کامپیوتر ها قادر شدند همه ابعاد شخصیتی و روانی شما را شناخته و برای مصارف مختلف از آن ها استفاده نمایند، به مشکل بر نخورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی