ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی ممکن است بخش تلفن های هوشمند خود را بفروشد

بر اساس گزارشی که اخیراً رویترز منتشر کرده مدیران سونی اعلام داشته اند برای تمامی گزینه هایی که امکان دارد بخش زیان ده و پر دردسر موبایل این شرکت را سرو سامان دهند آمادگی دارند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۹

بر اساس گزارشی که اخیراً رویترز منتشر کرده مدیران سونی اعلام داشته اند برای تمامی گزینه هایی که امکان دارد بخش زیان ده و پر دردسر موبایل این شرکت را سرو سامان دهند آمادگی دارند و این گزینه ها حتی شامل فروش قسمت یاد شده از کمپانی مذکور یا پذیرفتن شراکا و سرمایه گذاران جدید نیز می گردند. البته احتمال به وقوع پیوستن دو مورد ذکر شده بسیار بیشتر از سایر راهکارهای موجود و باقی مانده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علی رغم اینکه سونی در طول سال های اخیر تلفن های هوشمند مطلوب و قابل قبولی را تولید و وارد بازار نموده اما کماکان بخش مورد بحث در طی سال مالی پیشین که به ماه مارس ختم می گردد ضرری ۱.۹ میلیارد دلاری را به غول تکنولوژی ژاپنی تحمیل نموده. در اصل این شرکت عمده ی درآمدش را از ساخت سخت افزارهای موبایل برای سایر فعالان بازار و همچنین تولید تلویزیون کسب نموده است.

سونی ظاهراً پیشنهاداتی از جانب خریداران هم دریافت کرده ولی پاسخ روشنی به آنها نداده است، اما منبعی نزدیک به این برند شناخته شده می گوید که احتمال بالایی وجود دارد که کمپانی مذکور از کسب و کار تلفن های هوشمند به صورت کامل خروج نماید.

زیان دهی بخش موبایل سونی تا حدی مشابه خط تولید لپ تاپ های وایو (Vaio) این شرکت گشته، سال گذشته آنها در مورد این خط تولید هم تصمیم مشابهی گرفتند و آن را به صورت کامل به یک کمپانی چینی واگذار نمودند. البته ناگفته نماند این شرکت هنوز در تولید سنسورهای مربوط به تصویربرداری و محصولات و خدمات مرتبط به پلی استیشن ۴ بسیار موفق عمل می کند و درآمدش از این شاخه ها مطلوب و قابل توجه است.

Kazuo Hirai مدیر عامل سونی نیز اخیراً در اظهار نظری اعلام کرده بود که بخش موبایل و حتی تلویزیون های کمپانیش به جد نیازمند بازنگری هستند، در روزهای انتهایی سال گذشته هم این شرکت تصمیم گرفت تنوع محصولاتش را در زمینه ی تلفن های هوشمند کاهش دهد تا بتواند تمرکز بیشتر و بهتری بر روی مدل های محبوب ترش داشته باشد. اما به نظر می رسد حتی اتخاذ این تصمیم هم نتوانسته است موثر واقع گردد.

انتظار می رود موبایل پرچمدار بعدی سونی که احتمالاً نام اکسپریا Z4 را یدک خواهد کشید در جریان کنفرانس جهانی موبایل که به زودی در شهر بارسلون برگزار می شود رونمایی گردد و به نمایشگری FHD و یا QHD مجهز شده باشد. باید دید با توجه به اخبار و گزارشی که اخیراً از جانب رویترز منتشر شده بازار به این پرچمدار روی خوشی نشان خواهد داد و یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی