ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار کامپیوترهای شخصی پس از دو سال رکود در حال رشد است

آمار مربوط به خرید کامپیوترهای شخصی پس از دو سال کاهش، در حال رشد یافتن است. بر اساس گزارشات شرکت Gartner که در زمینه آمار و تحلیل بازار فعالیت می کند، فروش این محصولات در فصل تعطیلات سال نوی میلادی 1 ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

آمار مربوط به خرید کامپیوترهای شخصی پس از دو سال کاهش، در حال رشد یافتن است. بر اساس گزارشات شرکت Gartner که در زمینه آمار و تحلیل بازار فعالیت می کند، فروش این محصولات در فصل تعطیلات سال نوی میلادی 1 درصد افزایش را نشان می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این شرکت اذعان می دارد: «بازار کامپیوتر های شخصی در حال یافتن ثبات بوده و حال که تبلت ها در بیشتر بازارها راه یافته و تب خرید آنها فروکش کرده، کم کم کاربران در حال روی آوردن به خرید دوباره کامپیوتر های شخصی هستند.»

طبق آمار Gartner، تعداد 83.7 میلیون واحد از این دسته محصولات در فاصله ی بین اکتبر و دسامبر گذشته به فروش رسیده که در این سه ماهه، بالاترین میزان رشد مربوط به بازار ایالات متحده بوده است. شرکت Lenovo یک بار دیگر در صدر جدول پرفروش ترین سازنده PC ایستاد و سپس HP با رشد تحسین بر انگیزی که داشت، در مقام دوم این آمار قرار گرفت. پس از آن نیز دل، ایسر و ایسوس مقام های سوم تا پنجم را به دست آوردند. در مجموع در سه ماهه پایانی سال میلادی، در آمار همه ی این سازنده ها رشد فروش دیده می شود.

این درحالیست که مرکز آماری IDC که کاری مشابه با Gartner را انجام می دهد از آمار فروش متفاوت 80.3 میلیون دستگاه خبر داده که نشان دهنده ی 2.9 میلیون اختلاف است.

تفاوت دیدگاه دو کمپانی مربوط به نحوه شمارش PC های فروش رفته می شود. آمار های IDC شامل کروم بوک ها شده در حالی که این شرکت تبلت های ویندوزی و حتی سرفس پرو را جز آمار فروش PC نمی داند از طرف دیگر Gartner، تبلت های ویندوزی را وارد این آمار نموده و صرفا کروم بوک ها و تبلت های غیر ویندوزی را جز آمار کامپیوترهای شخصی به حساب نمی آورد.

جالب اینجاست که طبق آمار IDC در خصوص 5 تولید کننده برتر محصولات یاد شده، نام اپل در مقام پنجمین شرکت بزرگ به چشم می خورد. در هر صورت، در بین هر دو آمار مشخص است که بازار کامپیوترهای شخصی ثبات یافته و کم کم به سوی رشد پیش می رود.

در چند روز گذشته با تحلیلی در خصوص لپ تاپ های معرفی شده در CES احتمال رشد فروش این محصولات را به اطلاعتان رسانده بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی