ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک واقعا نگران هوش مصنوعی است؛ اهدای ۱۰ میلیون دلار برای محافظت از شما در آینده

بی شک آینده کامپیوتر ها در گرو هوش مصنوعی خواهد بود. ایلان ماسک نیز با تمام وجود به این موضوع باور دارد و البته بسیار نگران آن است. پیش از این در دیجیاتو در مورد ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۵ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۳

بی شک آینده کامپیوتر ها در گرو هوش مصنوعی خواهد بود. ایلان ماسک نیز با تمام وجود به این موضوع باور دارد و البته بسیار نگران آن است.

پیش از این در دیجیاتو در مورد نگرانی های ایلان ماسک و گروهی دیگر از دانشمندان، در مورد هوش مصنوعی مطالبی را مطالعه کرده اید. اما به نظر می رسد مدیرعامل تسلا و SpaceX این ماجرا را بسیار جدی گرفته است؛ آینده هوش مصنوعی برای آقای ماسک آنقدر دارای اهمیت است که حتی حاضر شده مبلغ ۱۰ میلیون دلار را برای آن هزینه کند.

به عقیده ایلان ماسک، هوش مصنوعی پتانسیلی دارد که حتی آن را خطرناک تر از بمب اتم می کند. او بر همین اساس تصمیم گرفته تا ۱۰ میلیون دلار را به دانشمندانی اهدا نماید، که تحقیقات آن ها از استفاده صلح آمیز این تکنولوژی در آینده، اطمینان حاصل می کنند.

ماسک در این رابطه چنین می گوید:

اینکه هم اکنون تلاش کنیم و از وقوع رخدادی ناخوشایند جلوگیری به عمل آوریم، بسیار بهتر است تا اینکه دست روی دست بگذاریم تا این اتفاق رخ دهد و سپس به فکر عکس العمل نشان دادن به آن باشیم. هوش مصنوعی در صورت استفاده نادرست می تواند خروجی های بسیار خطرناکی داشته باشد. به هیچ وجه مشخص نیست که ما در آینده بتوانیم از این خروجی های خطرناک، جان سالم به در بریم. در واقع اهمیت این موضوع به حدی است که سناریو نابودی نسل بشر را می تواند مطرح کند. وقتی که ریسک ماجرایی تا به این حد جدی است، بهتر است از هم اکنون به فکر جلوگیری آن باشیم. 

دانشمندان برای کسب ۱۰ میلیون دلار آقای ماسک، باید از دوشنبه طرح های خود را در این رابطه به مرکز Future of Life ارسال نمایند تا در صورت تایید، هزینه لازم در اختیار آن ها قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    نمیدونم ولی یه جورایی به حرفاش ایمان دارم

  • Emiliano
    Emiliano | ۲۶ دی ۱۳۹۳

    ای ایلان مشکوکه نکنه خودش می خواد یه کارایی کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی