ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیا رؤیای ساخت iMac با نمایشگر خمیده به حقیقت می پیوندد؟

ایده عرضه iMac با نمایشگر خمیده نخستین بار در سال 2008 میلادی با انتشار تصاویر مربوط به یک مدل مفهومی از آن به نام Nuno Teixeira مطرح گشت و از آن زمان تاکنون حرفی از اپل در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

ایده عرضه iMac با نمایشگر خمیده نخستین بار در سال 2008 میلادی با انتشار تصاویر مربوط به یک مدل مفهومی از آن به نام Nuno Teixeira مطرح گشت و از آن زمان تاکنون حرفی از اپل در این صنعت به میان نیامد.

آنچه در آن دوران غیر ممکن به نظر می آمد حالا به یک هنجار و قاعده بدل شده است. سامسونگ از جمله بازیگران اصلی این صنعت به شمار می رود که نخستین آل این وان خمیده خود را چند هفته پیش رونمایی کرد و در هفته ای که گذشت نیز الجی محصولی مشابه را به مخاطبانش معرفی نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما این تازه آغاز راه است و به تدریج بر تعداد پی سی های بهره مند از فناوری مذکور افزوده خواهد شد. با این تفاسیر، پرسشی که در اینجا مطرح می شود آن است که تکلیف کاربران iMac چه می شود؟

با نگاهی به محصولات رونمایی شده در CES امسال در خواهیم یافت که فناوری نمایشگرهای خمیده بیشترین نمود را در سال 2015 خواهد داشت.

نمایشگرهای یاد شده در سال گذشته میلادی به ندرت یافت می شدند اما امروز، تقریبا تمام تولید کنندگان بزرگ تلویزیون در دنیا نظیر سامسونگ، الجی، سونی و هایسنس این نوع محصولات را ارائه می دهند.

تقریبا می توان گفت که هر شرکتی به غیر از Vizio به این عرصه ورود کرده است. اما همانطور که گفته شد استفاده از نمایشگرهای خمیده به تلویزیون ها ختم نشد و مانیتورهای کامپیوتر و آل این وان ها نیز به آن مجهز شدند.

Curved_monitor.0

تولید کنندگان تلویزیون این نوید را به مصرف کنندگان می دهند که با استفاده از نمایشگرها خمیده، کاربر به نوعی در تصاویر غوطه ور شده و لذت تماشای برنامه های مختلف به خاطر عمق بیشتر تصاویر دو چندان خواهد بود.

جالب است بدانید که این دقیقا همان حربه ایست که تولید کنندگان مذکور برای فروش تلویزیون های سه بعدی خود به آن متوصل شدند تا فروش شان را  بالا ببرند.

شاید این مزیت برای آنها که تنها زندگی می کنند و دوست دارند از فاصله نزدیک به تماشای برنامه دلخواهشان در داخل قاب 50 اینچی نمایشگر خانگی شان بنشینند جالب به نظر بیاید، اما در مورد خانواده های پر جمعیت باید بگوییم که این نوع تبلیغات نمی تواند پاسخگو باشد.

البته اوضاع در رابطه با مانیتور سیستم های کامپیوتری متفاوت است و چون این نمایشگرها معمولا یک کاربر دارند، خمیده بودنشان مفید واقع می شود و از این رو، بسیاری از کابران iMac بی صبرانه منتظر ارائه مدل خمیده ای از آن هستند.

سامسونگ یکی از برندهایی است که با در نظر داشتن این نکته اقدام به عرضه آل این وان جدیدی به نام Ativ One 7 کرده که دارای یک نمایشگر 27 اینچی با رزلوشن 1920x1080 پیکسل است.

تجربه کار کردن با نمایشگر خمیده این آل این وان تفاوت چندانی با مدل های فلت ندارد اما زمانی که مقابل مانیتور خمیده 34 اینچی این کمپانی با رزولوشن 3440x1440 پیکسلی اش قرار می گیرید، به کلی نظرتان در مورد نمایشگرهای مذکور تغییر خواهد کرد.

14781563837_0753cda230_1)

تصاویر پخش شده توسط این نمایشگر کاملا ایمرسیو بوده و فاقد هر نوع بازتاب یا انعکاس نور است و ظاهر زیبای آنها نیز از جمله نکاتی است که حتما مورد توجه تان قرار خواهد گرفت.

الجی هم برای آنکه از رقیب خود عقب نماند، دست به تولید یک نمایشگر خمیده با مشخصاتی مشابه زده و باید اعلام کنیم که این کمپانی یکی از تأمین کنندگان نمایشگر 5K رتینای iMac نیز به شمار می رود.

تردیدی نیست که محصولات دو کمپانی یاد شده در برابر نمایشگر 5K آی مک با رزلوشن 5120x2880 پیکسلی آن حرفی برای گفتن ندارند اما تعداد پیکسل های محصولات سامسونگ و الجی در حالت افقی (3440) بیشتر از مدل 27 اینچی iMac یعنی رقم 2560 پیکسل بوده و در حالت عمودی نیز تعدادشان برابر است.

در حال حاضر دسترسی به هیچیک از منابع آگاه اپل وجود ندارد تا از طرح های آتی این کمپانی در مورد نمایشگرها خمیده بگوید. اما روشن است که صنعت تلویزیون های خمیده با سرعتی فزاینده در حال رشد است و از سال 2006 تاکنون که iMac G5 عرضه شد تغییر قابل ملاحظه ای در طراحی آن به چشم نخورده و با در نظر داشتن این نکته که الجی یکی از تأمین کنندگان نمایشگر برای اپل است، احتمال عرضه یک iMac جدید با نمایشگر خمیده چندان هم دور از ذهن نیست.

نطر شما در این رابطه چیست؟ آیا به زودی شاهد عرضه iMac به نمایشگر خمیده خواهیم بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • amr
    amr | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    نویسنده مقاله چیجوری پیکسل های نمایش iMac رو با سامسونگ مقایسه کردی که بالاخره اون هم برنده باشه؟!

    اگر چه می دونم که هیچوقت تعداد پیکسل ها به تنهایی معیار کیفیت نیست بلکه بخصوص در اینجا تکنولوژی 5K قدرت نمایی اپل در مهندسی هست، فقط کافیه دوستان توجه داشته باشن که هنوز هیچ کارت گرافیکی خروجی مستقیم چنین بار سنگینی رو نداره!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی