ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در سال 2014 یک سوم سهم خود از بازار چین را از دست داد

سال گذشته به خصوص در بازار گسترده چین، بهترین دوران برای سامسونگ نبوده است. اخیرا تعدادی از تولیدکنندگان محلی مشکلاتی را برای این کمپانی کره ای به وجود آورده اند و نام هایی نظیر شیائومی، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

سال گذشته به خصوص در بازار گسترده چین، بهترین دوران برای سامسونگ نبوده است. اخیرا تعدادی از تولیدکنندگان محلی مشکلاتی را برای این کمپانی کره ای به وجود آورده اند و نام هایی نظیر شیائومی، اپل و دیگر برندهای بومی جایگاه سامسونگ را در بازار این منطقه هدف فعالیت های خود قرار داده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس گزارشی که اخیرا از سوی بزرگ ترین شرکت تحقیقاتی و مشاوره چین به نام CCID Consulting منتشر شده، این کمپانی در سال 2014 میلادی، 31.5 درصد سهم خود از بازار چین را از دست داده است.

در ژانویه سال گذشته میلادی سامسونگ با در اختیار داشتن 20 درصد از سهم بازار، صدر نشین جدول برندهای پرفروش تلفن همراه در چین بود اما در اکتبر 2014 این رقم به 13.7 درصد تنزل پیدا کرد.

با این همه، طبق گزارشات این نام هنوز هم جایگاه نخست جدول را در اختیار دارد اما اگر روند فعلی در سال 2015 میلادی هم ادامه پیدا کند شرکت مذکور سقوط بدی را تجربه خواهد کرد.

در ژانویه سال 2014 میلادی، حدود 356.2 میلیون دستگاه تلفن همراه سامسونگی در چین به فروش رفت و این در حالی است که در ماه اکتبر همان سال، فروش موبایل های این کمپانی از رقم 307 میلیون فراتر نرفت که این مسأله می توان نشان دهنده افت فروش بازار چین هم باشد.

در حال حاضر نام هایی نظیر هوآوی، لنوو، کولپد، شیائومی، Meizu و البته حریف قدری چون اپل رقبای اصلی سامسونگ محسوب می شوند.

گفتنی است که شیائومی در هفته گذشته دو فبلت جدید به نام های Mi Note و Mi Note Pro را رونمایی کرد که مورد دوم مجموعه از بهترین امکانات را در خود دارد.

یکی از تحلیلگران این صنعت که خواست نامش فاش نشود در این رابطه اظهار داشته که از جمله دلایل تنزل سامسونگ در بازار چین عدم انطباق پذیری آن با بازار متغیر آن کشور در سال 2014 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • mm98
    mm98 | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    مطمئنید درست نوشتید ؟!
    یک ماه ۳۵۰ میلیون تا فروخته؟
    سالی چهار میلیارد دستگاه!فقط در چین؟!

  • pars
    pars | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    دلایلش معلومه که این 2 گروه مشغول تاخت و تازند :
    گروه 1:رشد و قیمت و کیفیت برند های چینی نظیر HUAWEI و Xiaomi و Lenovo و one plus و ...
    گروه 2 یا بهتر بگم مورد 2:آیفون های اپل
    سامسونگ باید مراقب باشه و تغییرات زیادی بده

  • MERLIN-LFA
    MERLIN-LFA | ۳۰ دی ۱۳۹۳

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی