ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی سایت امکان سنجی پیش بینی زلزله در تهران

تهران یکی از شهر های زلزله خیز دنیا بوده و بر روی چند گسل خطرناک قرار دارد. با توجه به صدمات سنگین مالی و جانی زمین لرزه در این شهر، ستادهای بحران در آن تشکیل ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

تهران یکی از شهر های زلزله خیز دنیا بوده و بر روی چند گسل خطرناک قرار دارد. با توجه به صدمات سنگین مالی و جانی زمین لرزه در این شهر، ستادهای بحران در آن تشکیل شده و هر از گاهی مانور زلزله برگزار می شود. اما با خبر شدن از این حادثه طبیعی می تواند میزان زیادی از تلفات انسانی آن را کاهش بدهد.

بدین ترتیب مسئولان امر برای یافتن راه هایی جهت پیش بینی زمین لرزه قبل از وقوعش دست به کار شده اند. در همین رابطه رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله از راه اندازی سایت امکان سنجی پیش بینی زمین لرزه در شمال تهران خبر داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

محمد مختاری اظهار کرد: هر چند پیش بینی زلزله به صورت کامل امکان پذیر نیست اما این دلیلی برای عدم فعالیت ما در حوزه مذکور نخواهد بود. تمام سعی مرکز در این است که شناخت صحیحی از زمین لرزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا تمام دستگاه های مورد نیاز سایت امکان سنجی پیش بینی زلزله را تهیه نماییم که این کار نیاز به بودجه خاص خود دارد.

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با اعلام اینکه زمان راه اندازی سایت یادشده قابل پیش بینی نیست، گفت: سایت های امکان سنجی زمین لرزه در دنیا با روش های مختلفی وجود دارد اما تا به حال در کشور ما چنین مرکزی راه اندازی نشده است.

مختاری تاکید کرد: ایران کشوری زلزله خیز است پس وجود چنین سایتی در آن ضرورت دارد که به دلیل مشاهده دقیق تر گسل ها و دسترسی آسانتر، منطقه شمال تهران را برای ساخت این سایت انتخاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در پیش بینی زلزله، شناسایی و مشاهده گسل ها مهم است، اضافه کرد: سایت مذکور به صورت پایلوت راه اندازی می شود تا بتوانیم در ایران زلزله را پیش بینی کنیم ، زیرا تا کنون در هیچ جای دنیا پیش بینی دقیق زمین لرزه رخ نداده است. با راه اندازی این سایت سعی داریم روش های تشخیص زمان زلزله را آزمایش کنیم و بتوانیم در آینده وقوع این حادثه را پیش بینی نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • محمود
    محمود | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    هه "راه اندازی سایت امکان سنجی پیش بینی زلزله در تهران"
    اسم هر چی بلندتر ... بیشتر
    اسمش هم مسخره ست اگه امکان سنجیه پس پیش بینی نمیکنن و اگه پیش بینیه پس امکان سنجی چه معنی میده!!!
    کنتور که نمیندازه هی ... ببندین
    تهران خونه ی داداشم توی طبقه چهارم یه آپارتمان بود که توی اسباب کشی بهشون کمک کردم بعد متوجه شدم وقتی راه میرم کل خونه به لرزه میفته با کلی دعا و استرس اون چند روز رو بهشون کمک کردم وقتی تو راه برگشت به خونه بودم انگار از سیاه چال آزاد شده بودم خلاصه خیلی خوشحال بودم که زنده ام...

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۳۰ دی ۱۳۹۳

    پیش بینی زلزله ، ایران ؟!!!
    اینا یادشون رفته زمانی که روسیه اولین هواپیمای امدادی خودشو ارسال کرده بود اونوقت دلیلشو نمی دونستن ، خبر نداشتن تو کشورمون (بم) زلزله شده ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی