ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری گوگل در پروژه ماهواره های اینترنت رسان SpaceX

پس از رونمایی از ایده ی دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره ها در نوامبر گذشته، در هفته پیش ایلان ماسک از جزئیات این طرح پرده برداشت و بودجه ای 10 میلیارد دلاری را برایش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

پس از رونمایی از ایده ی دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره ها در نوامبر گذشته، در هفته پیش ایلان ماسک از جزئیات این طرح پرده برداشت و بودجه ای 10 میلیارد دلاری را برایش در نظر گرفت. گفتنیست وی در نظر دارد تا 5 سال آینده این طرح را به بهره برداری برساند.

حال طبق جدید ترین خبرها، گوگل به این طرح علاقه نشان داده و احتمالا یکی از سرمایه گذاران اصلی آن خواهد بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در صورت همکاری با SpaceX، این چندمین تلاش گوگل برای شرکت در طرح های اینچنینی است، حتما پروژه Loon - بالون های گوگل را به یاد دارید. گزارش مرتبط دیگری از Wall Street Journal خبر از سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری (یا یک دهم کل هزینه ها) غول جستجوی اینترنتی در طرح SpaceX می دهد.

در سال های گذشته گوگل تلاش کرده بود تا با استفاده از متخصص این حوزه، Greg Wyler، طرحی مشابه ماهواره های اینترنت رسان را اجرا نماید ولی در میانه ی راه، Wyler، گوگل را به سمت پروژه ی OneWeb که حال توسط کوالکام و ویرجین اداره می شود، ترک نمود.

لازم به ذکر است که فاصله معمول قرار گیری ماهواره ها در مدار زمین چیزی حدود 22000 مایل (35405 کیلومتر) است ولی این ماهواره های کوچک در فاصله ی 1207 کیلومتری، در مدار یاد شده مستقر خواهند شد. بزرگ ترین مزیت قرار دهی اینترنت در این مدار نیز سرعت و پوشش بسیار بالای آن است. ایلان ماسک هم در این خصوص می افزاید: «سرعت نور در خلاء فضا، 40 برابر بیشتر از رشته های فیبری است.»

این شبکه ی ماهواره ای جدا از فراهم نمودن دسترسی به اینترنت حتی در مناطق روستایی، شاید روزی اینترنت را بر روی سیاره ی سرخ - مریخ نیز فراهم آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی