ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت رسما معرفی کرد: پروژه اسپارتان؛ مرورگر جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۰

پیش از مراسم امشب، چندین بار گزارش هایی مبنی بر عرضه یک مرورگر جدید توسط مایکروسافت به گوش رسیده بود. مرورگری به اسم Spartan که به نوعی جایگزینی برای اینترنت اکسپلورر است تا شاید بتواند ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۷

پیش از مراسم امشب، چندین بار گزارش هایی مبنی بر عرضه یک مرورگر جدید توسط مایکروسافت به گوش رسیده بود. مرورگری به اسم Spartan که به نوعی جایگزینی برای اینترنت اکسپلورر است تا شاید بتواند بخشی از بارهای منفی نام مرورگر قدیمی این شرکت را کاهش دهد.

اما امشب سرانجام مایکروسافت به صورت رسمی Project Spartan را معرفی کرد. مرورگری تازه که قرار است به همراه ویندوز ۱۰ عرضه شود. البته تا اینجا مشخص نیست که اینترنت اکسپلورر با وجود اسپارتان در ویندوز ۱۰ باقی خواهد ماند یا خیر.

ظاهرا مایکروسافت امکانات متنوعی را برای اسپارتان در ویندوز ۱۰ در نظر گرفته که بتواند آن را عرصه رقابت با سایر مرورگرها مطرح کند.

microsoft-windows-10-live-verge-_0817

امکان نوت برداری از صفحات، همگام سازی اطلاعات و یادداشت ها با سرویس OneDrive مایکروسافت و همچنین قابلیت به اشتراک گذاری و کار همزمان با همکاران از جمله امکاناتی است که در قالب این مرورگر در دسترس خواهند بود. بسیاری از امکانات مورد اشاره در تبلت ها و به وسیله قلم استایلوس در دسترس کابران قرار می گیرند.

microsoft-windows-10-live-verge-_0807

همچنین سازگاری این مرورگر با دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) نیز از قابلیت های ویژه اسپارتان خواهد بود. این همخوانی به کاربران اسپارتان اجازه می دهد با کمک کورتانا و اسپارتان به مرور بپردازند. برای مثال در صورتی که با اسپارتان در سایت یک رستوران باشید، کورتانا می تواند به سرعت مسیر مورد نظر برای رسیدن به آن رستوران را نمایش دهد و یا ساعات باز بودن رستوران و اطلاعات تماس آن را در اختیار کاربر قرار دهد.

در کنار این امکانات، مایکروسافت امکاناتی همچون حالت خواندن را در این مرورگر اضافه کرده است. امکانی که اپل مدت ها پیش در نسخه مک و iOS از مرورگر سافاری اش عرضه کرده است. همچنین امکان مطالعه آفلاین روی ابزارهای دیگر نیز به این مرورگر اضافه شده. قابلیتی که بیشتر شبیه سرویس هایی نظیر Pocket و Instapaper است و مشابه آن در بخش Reading در مرورگر سافاری اپل نیز دیده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • محمد
    محمد | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    الان تکلیف سیستم گلستان چی میشه !
    باید بره جمع کنه از اول بشینه بنویسه سرویسش رو :دی

  • .o.n.l.i.n.e
    .o.n.l.i.n.e | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    منکه تا الان با اینترنت اکسپلوره نتونستم کار کنم
    خدا کنه این همون چیزی باشه که من میخوام

  • امین خان
    امین خان | ۱ بهمن ۱۳۹۳

    یعنی میشه دانشگاه ازاد دست از سر
    اکسپلورربرداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی