ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [28 دی-5 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

دستگیری جوان بریتانیایی به اتهام حملات DDoS به شبکه های پلی استیشن نتوورک و اکس باکس لایو

livepsn_610

هفته پیش، پلیس بریتانیا، در همکاری نزدیک با پلیس فدرال آمریکا، نوجوان 18 ساله ای را به جرم انجام حملات DDoS روی سرور شبکه های اکس باکس لایو و پلی استیشن نتوورک دستگیر کرد.

همزمان با شروع تعطیلات پایان سال 2014، کاربران دو شبکه نام برده در اتصال به سرور دچار مشکل شدند و گروه Lizard Squad اعلام کرد مسبب حملات هستند. هنوز به طور قطع مشخص نیست که از لحاظ قانونی چه اشخاص حقوقی در این ماجرا نقش داشته اند.

در طول این زمان ضربه بدی به پلی استیشن نتوورک وارد شد و سونی طی هفته های گذشته هر چه در توان داشت برای عذرخواهی از کاربرانش ارائه داد.

به دارندگان Halo: The Master Chief Collection یک ماه گلد رایگان هدیه می شود

Halo2RtL-610

Halo: The Master Chief Collection در ابتدای راه مشکلات بسیاری داشت. دارندگان بازی روی کنسول اکس باکس وان به سختی می توانستند آنلاین بازی کنند و پس از چند هفته این مشکلات کم کم برطرف شد. چندی پیش استودیو 343Industries برای عذرخواهی از طرفداران اش اعلام کرد که Halo 3: ODST در بهار آینده بازسازی خواهد شد و به رایگان در اختیارشان قرار می گیرد.

اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود. مایکروسافت به تمامی دارندگان این کالکشن ارزشمند (شامل 4 نسخه اصلی و شماره دار سری هیلو)، یک ماه اشتراک طلایی رایگان هدیه داده تا شاید خشم طرفداران را آرام کند.

نینتندو کلاب در ماه مارس برای همیشه بسته خواهد شد

LuigiStatue-610

نینتندو کلاب، باشگاه طرفداران کمپانی نینتندو در آمریکای شمالی بود که دیگر روزهای آخر خود را طی می کند. کاربران با خرید هر محصول نینتندو می توانستند کد مربوطه را در کلاب نینتندو وارد کرده و سکه (Coin) به دست بیاورند. با استفاده از این سکه ها، محصولات خاصی قابل تهیه هستند.

در هر صورت، Nintendo Club در تاریخ 31 مارس برای همیشه بسته خواهد شد و پس از آن دیگر هیچ یک از برنامه های مخصوص تبلیغاتی شرکت در قالب این کلاب ادامه پیدا نخواهد کرد. نینتندو جایگزینی برای باشگاه طرفداران اش معرفی نکرده اما انتظار می رود به زودی اخبار بیشتری در این رابطه بشنویم.

Borderlands: The Handsome Collection به زودی برای کنسول های نسل بعد عرضه می شود

BLTHCAnn-610

دو نسخه Borderlands 2 و Borderlands: The Pre-Sequel برای کنسول های نسل حاضر، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان ساخته خواهند شد و در قالب Borderlands: The Handsome Collection قرار است عرضه شوند.

تمامی بسته های الحاقی هر دو نسخه در این کالکشن گنجانده شده و بسته این ارزشمند به قیمت 60 دلار خواهد بود. نرخ فریم دهی در حالت تک نفره 60 و در حالت 4 نفره 30 خواهد بود و رزولوشن هم روی 1080p تنظیم شده است. اگر مایل به خرید این بسته هستید، باید تا 24 مارس منتظر بمانید.

تاریخ عرضه Ori And The Blind Forest برای پی سی و اکس باکس وان مشخص شد

ori1.20610

11 مارس، چند روز پیش از عید نوروز، تاریخ عرضه Ori And The Blind Forest برای پی سی و کنسول اکس باکس وان است. این عنوان که سال گذشته در کنفرانس E3 مایکروسافت رونمایی شد تاکنون توجه بسیاری را به خود جلب کرده و از لحاظ بصری، یکی از قابل توجه ترین عناوین سال 2015 خواهد بود.

نسخه اکس باکس 360 بازی هم در دستور کار قرار گرفته اما به این زودی ها عرضه نخواهد شد.

استودیو Robotoki بسته می شود - سرنوشت Human Element در هاله ای از ابهام

1HE_11x17200dpi_04_CL

دو سال پیش، رابرت بولینگ، یکی از اعضای بالارتبه استودیو Infinity Ward، سازنده سری Call of Duty از اکتیویژن خارج شد تا استودیو شخصی اش را راه اندازی کند، استودیویی که Robotoki نام گرفت. اولین پروژه این استودیو Human Element نام گرفت که عنوان متفاوت بود. چهارچوب یک بازی عادی را نداشت و البته اطلاعات زیادی هم از آن منتشر نشد.

حالا مطلع شدیم که رابرت بولینگ به عنوان مدیر استودیو و سرمایه گذار شخصی، تا پیدا کردن یک ناشر برای بازی اش قرار نیست ساخت Human Element را ادامه دهد.

Steam Broadcasting از حالت بتا خارج شد

Steam-Logo_610

کاربران شبکه استیم دیگر نیازمند شبکه هایی چون توییچ نخواهند بود. هر کاربر استیم می تواند با کلیک روی پروفایل کاربر دیگر، به مشاهده بازی اش بپردازد، آن هم بدون نیاز به هیچ شبکه خارجی دیگری.

این قابلیت چندی پیش در نسخه بتا با استیم اضافه شده بود اما حالا زمان آن رسیده که تمام کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

Focus Home و Dontnod عنوان جدید خود را نمایش دادند

vampyr_610

استودیو Dontnod، سازنده بازی های Remember Me و Life is Strange، با همکاری Focus Home از بازی جدیدی با نام Vampyr رونمایی کرد. داستان بازی احتمالا در ارتباط با پزشکی است که در طول جنگ جهانی اول به خدمت می پردازد.

در بنری که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید، زیر نام بازی The Role Playing Game نوشته شده که سبک بازی را مشخص می کند: نقش آفرینی.

هفته آینده اولین قسمت از Life is Strange منتشر می شود و احتمالا به این زودی ها خبری پیرامون Vampyr نخواهیم شد.

اشتراک ماهانه The Elder Scrolls Online به زودی حذف خواهد شد

TESOTUAnn-610

The Elder Scrolls Online یک مشکل بسیار بزرگ داشت. کاربران برای تجربه این بازی، علاوه بر پرداخت 60 دلار، باید ماهانه مبلغ 20 دلار می پرداختند تا امکان اتصال به سرورها برای شان ممکن باشد. این مسئله سبب شد که کمتر کسی جرات نزدیک شدن به این بازی را پیدا کند.

اما حالا، همزمان با ارائه این عنوان برای کنسول های نسل هشتمی، اشتراک ماهانه از روی تمامی نسخه ها حذف خواهد شد و تنها کافی است که بازی را برای اولین بار خریداری کنید.

فروش Alien: Isolation از یک میلیون نسخه گذشت

alienisolation-510-610

Alien: Isolation یکی از بهترین بازی های سال 2014 بود که تعداد زیادی جایزه بهترین بازی سال را هم دریافت کرد. حالا سگا، ناشر این بازی از فروش 1 میلیون نسخه ای این بازی خبر داده است.

داستان Isolation در ارتباط با دخترکی است که به دنبال مادرش در سفینه ای می گردد و در همین حال موجود بیگانه ای در تعقیب اوست.

Grow Home عنوان جدید استودیو Ubisoft Reflection رونمایی شد

GrowHome610

یوبیسافت رفلکشن در خلال کارهای متنوعی که انجام می دهد، یک تیم 8 نفره هم دارد که عنوان Grow Home را توسعه داده اند و قرار است به زودی، در تاریخ 4 فوریه، آن را برای پی سی منتشر کنند.

Grow Home داستان روباتی است که برای نجات سرزمین خود دست به دامان گیاهان سیاره های دیگر شده.

اولین بسته الحاقی Guild Wars 2 با نام Heart Of Thorns معرفی شد

GUILDwars2exp_610

Guild Wars 2 را شاید بتوان یکی از جدی ترین رقبای World of Warcraft در زمینه MMORPG های فانتزی نامید و حالا پس از مدت ها قرار است اولین بسته الحاقی بازی با نام Heart of Thorns برای آن عرضه شود.

اطلاعات بیشتری در اختیار نیست و باید مدت زمان بیشتری منتظر ماند.

نسخه بازسازی شده Fahrenheit: Indigo Prophecy در لیست فروشگاه آمازون قرار گرفت

Fahrenheit-Indigo-Prophecy-Remastered-8

به نظر می رسد که چند روز دیگر تا عرضه دوباره Fahrenheit: Indigo Prophecy روی پی سی باقی مانده. گرچه قرار بود این اتفاق تا 29 ژانویه به صورت رمز و رازی باقی بماند اما فروشگاه آمازون همه اطلاعات را در اختیار ما قرار داده است.

احتمالا، بازسازی این عنوان قدیمی با قیمت 10 دلار، در تاریخ 29 ژانویه از طریق فروشگاه آمازون و استیم قابل خریداری خواهد بود.

فروش DayZ از 3 میلیون واحد هم گذشت

dayz_20140124141227

بازی DayZ در روزهای پایانی سال 2013 عرضه شد و با وجود اینکه هنوز در فاز آلفا به سر می برد، موفق به فروش 3 میلیون نسخه ای شده است. اواخر سال 2015، فاز بتا آغاز خواهد شد و یک سال بعد بازی به طور کامل منتشر خواهد شد.

آنچه سبب جذابیت بازی شده، سوژه آن است. شما به عنوان یک باقی مانده، در جزیره ای پر از زامبی گیر افتاده اید و باید برای بقا مبارزه کنید.

مایکروسافت و هولولنز

Microsoft+HoloLens+RGB2

مهم ترین اخبار گیم کنفرانس مایکروسافت عبارتند از:

  • عرضه Fable Legends برای پی سی، همزمان با اکس باکس وان
  • اضافه شدن اپلیکیشن اکس باکس به ویندوز و تکامل بخش گیم ویندوز
  • امکان استریم بازی ها از طریق اکس باکس روی پی سی و تبلتی که ویندوز 10 روی آن اجرا می شود
  • امکان گرفتن عکس و ویدیو از بازی ها بدون نیاز به برنامه مجزا
  • معرفی هولولنز، هدست واقعیت افزوده مایکروسافت

طی شب های گذشته مفصلا در مورد این مسائل صحبت کرده ایم و اطلاعات خوبی به دست آوردیم. مهم ترین مسئله در کنفرانس مایکروسافت، رونمایی از هولولنز بود. تکنولوژی جدیدی که بسیاری آن را انقلابی می دانند و بسیاری دیگر همچون پیتر مولینیو اعتماد چندانی به آن ندارند.

زمان بهترین پاسخ را خواهد داد. شما در مورد هولولنز چه فکری می کنید؟ آیا می تواند آینده زندگی هوشمند انسان ها باشد یا همانند کینکت خیلی زود فراموش خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی