ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: خرید اینترنتی بلیت قطار

سفر با قطار ارزان ترین، مطمئن ترین و امن ترین راه مسافرت با وسایل نقلیه عمومی در دنیاست، به طوری که در اروپا اکثر مسافرت های داخل یک کشور یا درون قاره ای با این ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

سفر با قطار ارزان ترین، مطمئن ترین و امن ترین راه مسافرت با وسایل نقلیه عمومی در دنیاست، به طوری که در اروپا اکثر مسافرت های داخل یک کشور یا درون قاره ای با این وسیله صورت می پذیرد.

این امر سبب شده حمل و نقل ریلی در این قاره، بسیار مدرن و با قابلیت های نوین باشد تا عموم از سفر با قطار لذت بیشتری ببرند.

در کشور ما نیز به دلایل بیان شده، حتی با وجود قدیمی بودن بیشتر قسمت های سامانه حمل و نقل ریلی، بسیاری از مردم سفر با قطار را به دیگر وسایل نقلیه ترجیح می دهند.

به همین منظور قصد داریم در ادامه با سامانه خرید اینترنتی بلیت قطار و نحوه کار با آن آشنا شویم.

با دیجیاتو همراه باشید.

سامانه خرید اینترنتی بلیت قطار

سایت اینترنتی مذکور توسط شرکت حمل و نقل ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجاء)، تهیه شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. نمای صفحه ابتدایی این سامانه را می توانید در زیر مشاهده کنید.

سایت اینترنتی فروش بلیط قطار
سایت اینترنتی فروش بلیط قطار

برای ثبت نام باید ابتدا باید به عضویت این سامانه دربیایید. برای این کار وارد این صفحه اینترنتی شوید. مرحله اول ثبت نام، موافقت با قوانین و مقررات این سایت است.

مرحله اول ثبت نام- موافقت با قوانین
مرحله اول ثبت نام- موافقت با قوانین

پس از تایید فرم موافقت نامه، وارد مرحله دوم می شوید که در این گام فرم ثبت نام برای شما به نمایش در می آید. به دقت فرم مذکور را تکمیل نمایید.

مرحله دوم ثبت نام - فرم
مرحله دوم ثبت نام - فرم

در هنگام تکمیل فرم، ایمیل خود را به درستی وارد نمایید زیرا نام کاربری شما برای ورود بوده و تاییدیه ثبت نام در سامانه به این ایمیل ارسال می گردد.

پس از تایید فرم ثبت نام ایمیلی مانند تصویر زیر برای شما فرستاده می شود تا با کلیک بر روی لینک موجود، ثبت نام خود را کامل نمایید.

ایمیل تایید ثبت نام
ایمیل تایید ثبت نام

حالا باید در صفحه اصلی سامانه با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سیستم خرید اینترنتی شوید. از هنگام ورود مهلت 30 دقیقه ای شما برای ثبت بلیت شروع شده و در سمت چپ صفحه، نمایان می گردد.

ورود به سیستم خرید اینترنتی
ورود به سیستم خرید اینترنتی

پس از ورود به سیستم، فرم جستجو بلیت بر اساس فیلدهای مبدا و مقصد، رفت یا رفت و برگشت، نوع و جنسیت مسافر، کوپه دربست و تعدا افراد نمایش داده می شود.

فرم جستجو
فرم جستجو

نکات:

- در صورت اینکه جنسیت مسافرین یکی نیست، گزینه «عادی» و در غیر این صورت، یکی از دو نوع «ویژه برادران» یا «ویژه خواهران» را انتخاب کنید.

- برای انتخاب کوپه دربست باید تعداد افراد را با سنشان وارد کرده و سپس کوپه دربست را علامت بزنید تا هزینه دربست شدن کوپه بدرستی برای شما مشخص شود.

پس از کلیک بر گزینه جستجو، نتایج موجود برایتان به نمایش در می آید و شما می توانید هر کدام از سطرهای دلخواه را برگزینید. دقت نمایید در هر یک از قسمت های رفت و برگشت فقط می توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب از بین جستجوها
انتخاب از بین جستجوها

در نتایج جستجو مواردی مانند: عنوان واگن، نوع، تهویه، صوت و تصویر، ظرفیت کوپه، تاریخ و زمان حرکت، قیمت و موجودی بلیط مشخص شده است.

پس از انتخاب قطار مورد نظر در مسیر رفت یا رفت و برگشت،  به صفحه مشخص کردن نام افراد و تعیین بانک عامل پرداخت وارد می شوید.

ورود اطلاعات مسافرین و  انتخاب بانک برای پرداخت
ورود اطلاعات مسافرین و انتخاب بانک برای پرداخت

در این بخش باید ضمن تعیین نوع تابعیت، شماره کد ملی مسافرین به همراه تاریخ تولدشان را وارد کرده تا سامانه برای شما نام فرد را نمایش دهد. در انتها نیز بانک مورد نظر را انتخاب نموده تا وارد صفحه پرداخت شوید.

پس از پرداخت اینترنتی جمع کل هزینه خرید، بلیت ها برای شما نمایش داده می شود که از طریق کلید «چاپ» آنها را بر روی برگه A4 پشت و رو سفید پرینت کرده و تا هنگام سفر نزد خود نگه دارید.

البته می توانید این بلیت ها را ذخیره کنید تا بر روی دستگاه یا زمان دیگر، آنها را چاپ کنید.

امیدواریم در تهیه بلیت به شما کمک کرده باشیم . برای شما سفر خوب و شادی را آرزومندیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • HOSSEIN T
    HOSSEIN T | ۷ فروردین ۱۳۹۴

    خرید بلیط به شکل انلاین میتونه از کلی ضرر مثه الودگی و وو جلوگیری کنه و حتی در کاهش تصادفات هم موثر باشه.

    منکه سفرو بوسیدم گزاشتم کنار نه جون اضافی دارم نه پولشو!

  • Between the Rays
    Between the Rays | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    bad

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی