ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نت فلیکس ایرانی راه اندازی شد؛ آپارات فیلیمو سینمایی رایگان در خانه شما

سایت آپارات بالاخره توانست بخش مشاهده آنلاین فیلم های سینمایی را با نام «آپارات فیلیمو» راه اندازی نماید. این سرویس بر روی دامنه ای مجزا قرار گرفته است. در آپارات فیلیمو هر فرد می تواند ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۵

سایت آپارات بالاخره توانست بخش مشاهده آنلاین فیلم های سینمایی را با نام «آپارات فیلیمو» راه اندازی نماید. این سرویس بر روی دامنه ای مجزا قرار گرفته است.

در آپارات فیلیمو هر فرد می تواند فیلم سینمایی داخلی یا خارجی مورد علاقه خود را از طریق این خدمت بر روی رایانه شخصی، تلویزیون هوشمند، تلفن همراه، تبلت و دیگر ابزار های مشابه مشاهده کند.

برای آشنایی بیشتر با این وب سرویس در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

این وب سرویس در حال حاضر برای تمامی کاربران رایگان بوده و هر فرد با داشتن مشخصات حساب خود در آپارات و یا ساختن حساب کاربری در این سایت می تواند هزار ویدئوی فعلی آپارات فیلیمو را به دلخواه مشاهده نماید.

قرار است پس از دوره آزمایشی این سایت، خدمات آن پولی شده و تعدا ویدئو ها نیز روز به روز افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سمت تیم توسعه این سرویس، یکی از نکات آپارات فیلیمو، تنظیم خودکار کیفیت پخش ویدئو ها با سرعت اینترنت شماست که سبب می شود میزان قطعی و یا بافرینگ به صفر نزدیک شده و فیلم ها را روان تر مشاهده نمایید.

مدیران این سامانه قصد دارند در آینده علاوه بر فیلم های سینمایی، ویدئوهایی در زمینه سریال های تلویزیونی، برنامه های شبکه خانگی و دیگر موارد مشابه را نیز به خدمات سایت مذکور اضافه نمایند.

این سرویس با همکاری موسسه رسانه های تصویری راه اندازی شده است.

نگاه دیجیاتو به آپارات فیلیمو

سایت از لحاظ ظاهر نسبت به آپارات تفاوت کرده است و شاهد طراحی دو قسمتی صفحه اول نیستیم.

نمای کلی سایت آپارات فیلیمو
نمای کلی سایت آپارات فیلیمو

همانطور که در تصویر می بینید فیلم ها در ژانرهای مختلف دسته بندی شده اند و هر موضوع در سطر جداگانه ای قرار دارد. عناوین اجتماعی، تخیلی، جنایی، حادثه ای، خانوادگی، داستانی، کمدی و پویا نمایی ژانرهای آپارات فیلیمو هستند.

هر چند ویدئو ها در دوره آزمایشی نیاز به ثبت نام ندارند و رایگان هستند، اما در بالای سایت قسمت چپ بخش ورود کماکان تعبیه گشته است. وقتی بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید وارد صفحه ای می شوید که در آن با حساب کاربری آپارات یا همین سرویس می توانید وارد سایت گردید.

بخش ورود سایت
بخش ورود سایت

در منوی بالای صفحه علاوه بر گزینه خانه و درباره ما که در اکثر سایت ها و سرویس های تحت وب موجود است، منوهای لیست فیلم ها، خرید سرویس و وبلاگ تعبیه گردیده.

منوی بالای سایت آپارات فیلیمو
منوی بالای سایت آپارات فیلیمو

در بخش خرید سرویس اشاره ای به قیمت این خدمت در آینده نشده و معلوم است تیم توسعه دهنده در حال شناسایی و تحلیل رفتار کاربران برای قیمت گذاری خدماتش است.

در بخش لیست فیلم ها، علاوه بر ژانرهای موجود در صفحه خانه،موضوعاتی دیگری نیز نمایش داده می شود. این لیست موضوعات در سمت راست قرار دارد و در قسمت چپ هم فیلم ها با منویی در بالای آنها دیده می شوند.

لیست فیلم ها
لیست فیلم ها

در این منو گزینه های همه، قدیمی ترین، جدید ترین، ایرانی و خارجی وجود دارد که فیلم های هر موضوع را به این عناوین دسته بندی می کند.

هر کجای سایت که باشید و در آن لیست ویدئوها وجود داشته باشد با نگه داشتن نشانشگر ماوس بر روی عکس فیلم دلخواه، مشخصات آن که عبارتند از : نام، سال تولید، مدت زمان پخش، خلاصه داستان، تهیه کننده و کارگردان آن نمایش داده می شود.

نمایش مشخصات فیلم
نمایش مشخصات فیلم

بر روی عکس هر ویدئو که کلیک کنید در آن مشخصات بیشتری علاوه بر اطلاعات بخش قبل نمایان می گردد. فیلمبردار، فیلم نامه نویس، بازیگران، دسته بندی و کشور تولید کننده جزئیات بیشتری است که در صفحه هر فیلم علاوه بر اطلاعات قبلی موجود هستند.

پروفایل هر فیلم
پروفایل هر فیلم

در پایین صفحه هر فیلم نیز ویدئوهای مشابه برای مشاهده بازدید کننده به نمایش درآمده است.

برای مشاهده فیلم بر روی گزینه «تماشا کنید» کلیک نمایید تا صفحه فلش پلیر ویدئو بر روی مرورگرتان باز شود و پخش آن آغاز گردد.

در این ویدئو پلیر مانند یوتیوب توانایی انتخاب کیفیت به کاربر داده شده است هر چند که این فیلد بر اساس سرعت اینترنت شما به صورت هوشمند تنظیم و بر اساس آن فیلم نمایش داده می شود.

ویدئو پلیر سایت آپارات فیلیمو
ویدئو پلیر سایت آپارات فیلیمو

با تستی که ما با اینترنت های مختلف از جمله اینترنت همراه نسل چهارم 4G انجام دادیم کیفیت و سرعت پخش فیلم ها بسیارخوب بوده و می توان از دیدن آنها لذت برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • عباس
    عباس | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    کسی نمیدونه من از کجا فیلم خارجی دانلود کنم .. کدوم سایت

  • رضا
    رضا | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    دوستان کارشناس هنوز نفهمیدن که آپارات واسه اینترانت کیسه دوخته
    این سرویس چند سال بعد که اپراتور چهارم راه افتاد خودشو نشون میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی