ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: موفقیت 83 درصدی فیلترینگ هوشمند؛ راه اندازی دو موتور جستجوی ملی در دهه فجر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از موفقیت 83 درصدی فیلترینگ هوشمند و راه اندازی دو موتور جستجوی ملی در دهه فجر خبر داد. محمود واعظی اظهار کرد: نرم افزارهای تولید شده برای ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از موفقیت 83 درصدی فیلترینگ هوشمند و راه اندازی دو موتور جستجوی ملی در دهه فجر خبر داد.

محمود واعظی اظهار کرد: نرم افزارهای تولید شده برای طرح فیلترینگ هوشمند تا کنون بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام به اجرا درآمده و توانسته 83 درصد موفقیت کسب کند.

وی افزود: فاز دوم فیلترینگ هوشمند با پیاده سازی دو نرم افزار تولیدی بر روی سایر شبکه های اجتماعی راه اندازی خواهد شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

واعظی درباره مهلتی که  دادستانی کل کشور برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی به وزارت ارتباطات داده است، گفت: از این مهلت ها خیلی مطلع نیستم، اما دولت وظیفه خود می داند که در راستای پاکسازی فضای اینترنت، فیلترینگ هوشمند را پیاده سازی نماید.

وزیر ارتباطات درباره توافق سران قوای مجریه و قضائیه بر توقف دستور فیلترینگ 3 شبکه اجتماعی موبایلی توضیح داد: از توافق روسای دو قوه خبر ندارم، اما در حالت کلی ترجیح دولت این است که مردم از شبکه‌های اجتماعی که در داخل میزبانی می‌شوند استفاده کنند، زیرا فرهنگ استفاده از آنها برای همه روشن نیست و مردم اطلاعات خصوصی خود را در این شبکه‌ها قرار می دهند که احتمال دارد این داده های به خاطر میزبانی در خارج از کشور مورد سوء استفاده قرار گیرند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر دانشگاه ها و بخش خصوصی باید تولید این شبکه ها را افزایش دهند که وزارت ارتباطات نیز آمادگی لازم برای ارائه امکانات به آنها را دارد.

واعظی درباره اینکه «مرجع تصمیم گیری فیلترینگ چه نهادی است؟»، پاسخ داد: در موارد مرتبط به فضای مجازی، سیاست گذاری برنامه های کلان بر عهده شورای عالی فضای مجازی است و آنچه مورد تصویب شورا قرار می گیرد برای همه لازم الاجراست.

وزیر ارتباطات از راه اندازی دو موتور جستجوی ملی به عنوان یکی از بخش های پر اهمیت شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: این پروژه ها در دهه فجر امسال رونمایی می شود. برای دست یابی به این هدف از یکسال گذشته با دانشگاهیان همکاری می کنیم که هم اکنون دو نمونه آماده بهره برداری بوده و قرار است از موتورهای جستجوی ملی مذکور در دهه فجر توسط دو دانشگاه پرده برداری گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • حسین راد
    حسین راد | ۴ تیر ۱۳۹۴

    پول منو شما رو دارن میخورن و فیلترمون میکنن که کسی نفهمه

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی