ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه اسپارتان از افزونه ها نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد

اگرچه در مراسم روز ۲۱ ژانویه صحبتی در این رابطه به میان نیامد، ولی حالا شواهد امر حکایت از این دارند که مایکروسافت برای پشتیبانی از افزونه ها (Extensions) در مرورگری که قرار گشته جایگزین اینترنت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

اگرچه در مراسم روز ۲۱ ژانویه صحبتی در این رابطه به میان نیامد، ولی حالا شواهد امر حکایت از این دارند که مایکروسافت برای پشتیبانی از افزونه ها (Extensions) در مرورگری که قرار گشته جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ بشود هم برنامه ریزی کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژه اسپارتان مرورگری وبی است که مایکروسافت وعده داده آن را به همراه ویندوز ۱۰ بر روی کامپیوترهای شخصی، تلفن های هوشمند و البته تبلت ها ارائه خواهد نمود. هنوز جزئیات مرتبط به نحوه ی پشتیبانی این مرورگر از افزونه ها و الحاقات مشخص نیست اما تیم توسعه ی آن در توییتی پشتیبانیش از این موضوع را تائید کرده و ذکر نموده اند که "ما در حال پیاده سازی برنامه ای به منظور فراهم شدن امکان بهره گیری از افزونه ها در به روز رسانی های بعدی پروژه ی اسپارتان هستیم."

اینترنت اکسپلورر ۱۱ نیز در حال حاضر از افزونه ها پشتیبانی به عمل می آورد ولی متاسفانه تعداد و تنوع الحاقاتی که تا به حال برای آن ارائه شده اند عملاً با محصولات رقیبش همچون کروم و فایرفاکس قابل مقایسه نیستند.

برخی منابع اشاره داشته اند مایکروسافت در حال بررسی راه حل هایی است که از طریق آن توسعه دهندگان اکستنشن های گوگل کروم به راحتی بتوانند محصولات خود را برای پروژه ی اسپارتان پورت کرده و استفاده از آنها را بر روی این محصول ردموندی ها میسر سازند.

اینترنت اکسپلورر سال ها است که از خلا افزونه های مناسب و کاربردی رنج می برد، و این در حالیست که مایکروسافت هنوز هم برای افزایش قابلیت های مرورگرش به تکنولوژی ActiveX که قدمت بسیاری دارد متکی است.

در شرایطی که ویندوز ۱۰ به دلیل مسائل مرتبط به سازگاری و البته تعهدات مایکروسافت هر دو مرورگر اینترنت اکسپلورر و پروژه اسپارتان را با همراه خواهد داشت، گفته می شود مرورگر جدیدتر از موتور رندرینگی با عنوان Edge بهره می گیرد.

بین این موتور و موتور پیشین اینترنت اکسپلورر ۱۱ موسوم به Trident شباهت هایی نسبی وجود دارد ولی مشخصاً مایکروسافت نهایت تلاش خود را کرده تا آن را بیش از هر زمان دیگری بهینه سازی نماید. ردموندی ها همچنین پیشتر اعلام کرده اند مرورگر تازه واردشان امکان یادداشت نوشتن در صفحات وب را برای کاربران فراهم خواهد نمود، ضمن اینکه کورتانا دستیار دیجیتالی ویندوز نیز در این مرورگر حاضر است و در مواقع لازم به یاری رسانی می پردازد.

باید دید اضافه شدن پشتیبانی از افزونه ها در کنار این امکانات کاربردی می توانمد یکبار دیگر مایکروسافت را در جنگ مرورگرها از رقبای اصلیش یعنی گوگل و موزیلا پیش بیاندازند و یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • مهدی سپعادت
    مهدی سپعادت | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    سلام،
    می دانستید که علیرغم اضافه شدن تقویم شمسی به ویندوز هنوز این تقویم قابل استفاده در مجموعه افیس نیست.
    لطفا از طریق این لینک درخواست خودتون رو اعلام کنید.
    با تشکر.
    https://officespdev.uservoice.com/forums/224641-general/suggestions/7020213-please-add-persian-calendar-to-office-similar-win

  • خشایار
    خشایار | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    دیجیاتو راجع به Microsoft lumia 1030 مطلب بذار.

    حالا هی ما می گیم بعد سایت همسایه میذاره مام اینجا لینکشو میذاریم، شمام پاکش می کنی و بعدش طرفدارت می پره.

    حالا خود دانی.

  • خشایار
    خشایار | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    واقعا خیلی وقته می خوام فقط یه مروگر روی لپ تاپم نصب باشه ولی متاسفانه هر مرورگر برای یه کار خوبه و هیچکدوم توی همه ی کارها کامل نیستن. برای همین اگه پروژه اسپارتان بتونه همه قابلیت های یک مرورگر عالی رو توی این مرورگر جدید مایکروسافت بگنجونه رویای این که دیگه firefox و google chrome نیازی نداشته باشیم و بی خود برنامه ی اضافه نصب نکنیم محقق میشه.

  • خشایار
    خشایار | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    روزی می رسه که روی هر سیستم فقط یه مرورگر نصبه :D

    این یعنی یه آرزوی شیرین :D

    مایکروسافت مچکریم. :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی