ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیل: در سه ماهه پایانی 2014، اپل هم پای سامسونگ تلفن به بازار فرستاد

به نظر می رسد که ساختن آیفون با نمایشگر بزرگ، تصمیم درستی برای اپل بود. کوپرتینویی ها در 3 ماهه منتهی به سال 2014، نه تنها رکورد خود، بلکه رکورد درآمدزایی هر شرکت بزرگ دیگر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

به نظر می رسد که ساختن آیفون با نمایشگر بزرگ، تصمیم درستی برای اپل بود. کوپرتینویی ها در 3 ماهه منتهی به سال 2014، نه تنها رکورد خود، بلکه رکورد درآمدزایی هر شرکت بزرگ دیگر در تاریخ را شکستند و رتبه اول را از آن خود کردند اما تحلیل جدیدی نشان می دهد که در همین بازه زمانی، اپل هم اندازه سامسونگ، تلفن همراه به بازار عرضه کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Strategy Analytics در آخرین تحلیل خود، اپل و سامسونگ را دوشادوش هم در صدر جدول عرضه 3 ماهه چهارم سال 2014 قرار داد. هر کدام با 74.5 میلیون دستگاه عرضه شده به بازار که سهمی معادل 19.6 درصد را از آن هر کدام می کند.

در رتبه های دوم و سوم، به ترتیب موتورولا-لنوو با 24.7 میلیون دستگاه (6.3 درصد) و هوآوی با 24.1 میلیون واحد (6 درصد) قرار گرفته اند. باقی شرکت ها نیز 48.5 درصد بازار را با 182.3 میلیون دستگاه عرضه شده به بازار در اختیار دارند.

اگر کل سال 2014 را در نظر بگیریم، سامسونگ با تقریبا 25 درصد از سهم بازار، اپل با 15 درصد، موتورولا-لنوو با 7.2 درصد و هوآوی با 5.8 درصد به ترتیب اول تا چهارم هستند. در جدول زیر می توانید نکات زیادی را مشاهده کنید.

Capture

سهم سامسونگ در طول سال بسیار تغییر پیدا می کند و این را هم باید در نظر داشت که در سه ماهه پایانی 2014، کره ای ها 10 درصد سقوط را نسبت به سال گذشته تجربه کردند، در حالی که اپل 2 درصد افزایش داشت.

این آمار مشخص می کند که بزرگ ترین رقیب سامسونگ، اپل نیست اما شرکت های دیگر با ارائه تلفن های ارزان قیمت اما با کیفیت، تهدید جدی کره ای ها هستند.

اسمارت فون بزرگ تر اپل، اندکی از فضای تحت اختیار سامسونگ را حالا به اشغال در آورده، فضایی که برای مدتی طولانی سامسونگ در آن پادشاهی می کرد اما در بخش تلفن های پایین رده، شیائومی (در چین)، موتورولا و دیگر رقبا، محصولاتی به بازار فرستاده اند که بسیار با کیفیت اند.

هم ترازی اپل و سامسونگ بسیار مهم و قابل توجه است.

از آنجایی که اپل فقط تلفن های رده بالا و پرچم دار تولید می کند، طبیعی است که دستگاه های کمتری نسبت به سامسونگ بفروشد. اما در سه ماهه چهارم 2014، زمان عرضه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بود که علت این افزایش را نشان می دهد، مخصوصا در چین که برای اولین بار در صدر جدول فروش قرار گرفت.

زمان پاسخگویی اپل هم به زودی فراخواهد رسید. فروش آیفون هر ماه پس از عرضه کاهش می یابد و این مسئله ای اجتناب ناپذیر است. آیا این اعداد زمانی که سامسونگ پرچم دارش را در سه ماهه اول 2015 به بازار بفرستد همچنان دوشادوش هم خواهند بود؟

دست آخر، سهم بازار، تنها یک جنبه از تجارتی است که در حال انجام است و نباید به تنهایی ملاک برتری یک کمپانی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی