ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی جدید سامسونگ اعلام شد؛ کاهش سود ادامه دارد

سامسونگ به تازگی آخرین گزارش مالی خود را منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش شرکت کره ای موفق شده در سه ماهه گذشته به ۴۸.۶ میلیارد دلار درآمد دست پیدا کند. سود سامسونگ از ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۹:۰۷

سامسونگ به تازگی آخرین گزارش مالی خود را منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش شرکت کره ای موفق شده در سه ماهه گذشته به ۴۸.۶ میلیارد دلار درآمد دست پیدا کند. سود سامسونگ از این رقم معادل ۴.۸۷ میلیارد دلار است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هرچند اعداد ذکر شده در گزارش، ارقامی نجومی به شمار می روند، و اختلاف سامسونگ با بسیاری از رقبا را نشان می دهند، اما باز هم شیب نزولی نمودار در مقایسه با گذشته، خبر از کوچک شدن بازار سازنده کره ای می دهد.

در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، سامسونگ موفق شده بود به درآمد ۵۴.۲ میلیارد دلاری دست یابد و سودی ۷.۶ میلیارد دلاری را روانه حساب های خود کند. با این حساب باید گفت که در آمد سامسونگ نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد، و سود آن نیز ۳۶ درصد کاهش را پشت سر گذاشته است.

هرچند فروش خوب Galaxy Note 4 تا حدی فشار ها را از روی بخش موبایل برداشته، اما باز هم این واحد نتوانسته انتظارات را برآورده نماید. در همین راستا، تجارت RAM و پردازنده سامسونگ، رشد جالبی داشته و تا حدی به بهبود آمار کلی شرکت کمک کرده است.

با این وجود سامسونگ به رشد بخش موبایل در سال ۲۰۱۵ امیدوار است. گسترش بازار مخاطبان موبایل در کشورهایی همچون چین و هند، و همچنین اشاعه روز افزون تکنولوژی LTE، از جمله مواردی هستند که سامسونگ را نسبت به آینده امیدوار می سازند.

به گفته مدیران سامسونگ این شرکت قصد دارد محصولات آینده خود را با «متریال جدید، طراحی نوآورانه و قابلیت های متمایز کننده» به بازار ارائه کند. همچنین اعلام شده که خانواده ای جدید از پوشیدنی ها نیز با «طراحی منحصر به فرد» در راه هستند. انتظار می رود که برخی از این محوصلات در کنفرانس موبایل بارسلون که در اسفند ماه برگزار می شود، معرفی گردند.

در مجموع باید گفت که رشد شیائومی در بازار چین، و استقبال گسترده از محصولات اپل در سطح جهانی، باعث شده تا افت درآمد سامسونگ ادامه داشته باشد. سامسونگ در بازی موبایل های ارزان قیمت، قافیه را به محصولات با کیفیت شیائومی باخته است و در در بازی پرچمداران نیز، دیگر آن اشتیاق سابق کاربران نسبت به محصولاتش را مشاهده نمی کند.

به نظر شما سامسونگ می تواند در سال ۲۰۱۵ ورق را برگرداند و شیبی مثبت را به نمودار درآمد های خود ببخشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • pars
    pars | ۹ بهمن ۱۳۹۳

    HUAWEI و Xiaomi و Lenovo سه عامل مهم کاهش سود و فروش سامسونگ هستند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی