ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا فرصت های استخدام در گوگل کم هستند؟

دوست دارید کجا و در کدام کمپانی مشغول به کار شوید؟ نام «گوگل» همراه در صدر نظر سنجی های اینچنینی همواره در حال درخشیدن است. زمانی که این کمپانی گزارش مالی مربوط به سه ماهه اخیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

دوست دارید کجا و در کدام کمپانی مشغول به کار شوید؟ نام «گوگل» همراه در صدر نظر سنجی های اینچنینی همواره در حال درخشیدن است.

زمانی که این کمپانی گزارش مالی مربوط به سه ماهه اخیر خود را ارائه داد، مدیر ارشد امور مالی، Patrick Pichette، تاکید کرد که گوگل به دنبال گسترش در تمام زمینه هاست. در ادامه با ما همراه باشید.

اگرچه گوگل نیروی کارش را در سال گذشته به تعداد 5800 نفر افزایش داد اما یکی از تحلیلگران حاضر در کنفرانس مالی گوگل، سوال جالبی را در این خصوص مطرح نمود. Carlos Kirjner از موسسه Bernstein Research که قبلا در سال ۲۰۱۳ ارزش هر سهم گوگل را ۱۰۰۰ دلار پیشبینی کرده بود پرسید:

«شما در سه ماهه اخیر ۲۰۰۰ نفر را استخدام کردید و در همین بازه زمانی در سال قبلش، دست به استخدام ۱۷۰۰ نفر زده بودید. این در حالیست که مدیران ارشد کمپانی شما از موقعیت های شغلی فراوان سخن می گویند. پس چرا به استخدام افراد بیشتری روی نمی آورید؟ می توانید به ما بگویید دلیل این محدودیت چیست و چرا به جای ۳۰۰۰ نفر در هر دوره ی مالی، صرفا به استخدام نهایتا ۲۰۰۰ نفر قناعت می کنید؟»

جواب کوتاه: گوگل نمی تواند این تعداد کارمند جدید را که با پیش نیازهای سرسختانه این کمپانی تطابق داشته باشند را برای استخدام پیدا کند و اگر فرض را بر یافتن این تعداد بگذاریم نیز این شرکت علاقه ای به استخدام این تعداد نخبه به صورت یکجا و هدر دادن استعدادهایشان را ندارد.

جواب بلند: Pichette می گوید، فصل اصلی استخدام در گوگل سه ماهه سوم است نه پایانی؛ این فصل، زمان هجوم فارغ التحصیلان دانشگاهیست. وی اضافه میکند که استخدام شدن در گوگل نیازمند داشتن استاندارد های بالاییست و اگر شما این استاندارد ها را دارید، استخدام خواهید شد.

وی همچنین یادآور می شود که گوگل در بخش رهبری نیز دارای محدودیت است. او می گوید: «رقمی که می توانید به عنوان کارمند جذب کنید تا بر فرهنگ شرکتتان تاثیر نگذارد، زیاد نیست. از دست ندادن فرهنگ بسیار مهم بوده و استخدام ۵۰۰۰ نفری که قادر به وارد کردنشان در هیچ تیمی نباشیم هیچ فایده ای نخواهد داشت.»

وی اضافه می کند: «از این مرحله به بعد، مانع اصلی اینجاست که آیا این تعداد افراد را پیدا خواهیم کرد؟ در کنار این سوال همچنان باید به تعادل مقدار استخدام خود توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم افراد جدید را با فرهنگ گوگل آشنا کنیم. این مسئله همچون پازلی پیچیده است که همراه دچار مشکل بوده ولی نهایت تلاشمان در زمینه رفع این کمبود ها را انجام خواهیم داد.»

از چکیده ی صحبت های Pichette می توان متوجه دو مورد شد که در استخدام در شرکت مورد بحث بسیار به کار می آیند؛ ۱) خاص باشید. ۲) در وقت مناسب به سراغ گوگل بروید.

شرکت یاد شده در گزارش مالی سه ماهه پایانی سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ هم این آمار ها از تعداد کارمندان خود را ارائه داد که مرورشان خالی از لطف نیست:

در سال ۲۰۱۴: به شکل جهانی، ما تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۴ اقدام به استخدام ۵۳.۶۰۰ کارمند تمام وقت نموده ایم که این رقم در پایان سپتامبر برابر با ۵۱.۵۶۴ کارمند بوده است.

در سال ۲۰۱۳: به شکل جهانی، ما تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۳ تعداد ۴۷.۷۶۵ کارمند ( ۴۳.۸۶۲ نفر کارمند گوگل و ۳.۸۹۴ نفر کارمند موتورولا) داشته ایم که این رقم در پایان سپتامبر  سال ۲۰۱۳ برابر با ۴۶.۴۲۱ کارمند تمام وقت (۴۲.۱۶۲ گوگل و ۴.۲۵۹ موتورولا) بوده است.

آیا شما تمایل به امتحان شانس خود برای استخدام در گوگل دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • علی
    علی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    شاید برای خیلی ها آرزو باشه ولی برای اون هایی که می خواهند روزی گوگل خودشان را داشته باشند این فرصت های شغلی در اولویت نیستند .

  • خشایار
    خشایار | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    من از گوگل خوشم نمی یاد. توسعه نرم افزار برای ابزار های ویندوزی توی استارتاپ خودم رو ترجیح میدم.

  • يه برنامه نويس
    يه برنامه نويس | ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

    من دوستم تو گوگل سوييس كار ميكنه و زياد راضي نيس. ميگه كارش خيلي سنگينه و تنعا چيزي كه آدمو مجاب به موندن ميكنه حقوق بالاشه

    • Mobin.Programmer
      Mobin.Programmer | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

      خب شاید اون علاقه به کارش نداره.ولی من از الان که 14 سالمه ، برنامه ریزی کردم و چندین زبان برنامه نویسی یاد گرفتم و با علاقه پیش میرم.من از کدنویسی لذت میبرم.شاید شما اون لذت رو درک نکنین ولی خیلی ها لذت میبرن و دقیقا همون افراد میرن توی گوگل

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی