ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی جدید گوگل اعلام شد؛ درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلاری

گوگل به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال گذشته خود را اعلام کرده و بر پایه اعداد منتشر شده، می توان گفت که این شرکت یکی از بهترین دوره های مالی خود را پشت سر ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۳

گوگل به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال گذشته خود را اعلام کرده و بر پایه اعداد منتشر شده، می توان گفت که این شرکت یکی از بهترین دوره های مالی خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل در فصل آخر ۲۰۱۴، توانست به درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. درآمد این شرکت در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۶.۸۶ میلیارد دلار بوده که این موضوع به خوبی پیشرفت سرگی برین و لری پیج را در طول یک سال به نمایش می گذارد.

سود گوگل نیز در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و در مقایسه با ۳.۳۸ میلیارد دلار سال گذشته، اکنون به ۴.۷۶ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود اینکه گوگل توانسته در مقایسه با سال گذشته، شرایط مالی خود را بهبود دهد، اما باز هم اعداد به دست آمده در حدی نیستند که رضایت کارشناسان وال استریت را جلب نمایند. پیش از این انتظار می رفت که گوگل در بازه زمانی مذکور، به درآمد ۱۸.۴۶ میلیارد دلار دست یابد.

مانند همیشه سیستم تبلیغات گوگل، بزرگترین منبع درآمد شرکت بوده و بیشترین پول را روانه حساب ها کرده است. بر اساس آمار منتشر شده، ۸۹ درصد از درآمد گوگل از طریق سیستم تبلیغات تامین گشته است.

سایر کسب و کارهای گوگل هم در این بازه زمانی رشد داشته اند و توانسته اند درآمدی ۲ میلیارد دلاری را برای شرکت به همراه آورند. از جمله این موارد می توان به گوگل پلی و یوتوب اشاره کرد. به گفته پاتریک پیچت، مدیر مالی گوگل، درآمد یوتوب در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد و زمان تماشای ویدیو توسط کاربران نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است.

پیچت همچنین اشاره کرد: «گوگل در خرج کردن پول هایش سعی می کند با دقت بسیاری عمل کند. و وقتی پروژه ای مانند گوگل گلس، بازدهی لازم را ندارد، شرکت آماده است که آن را متوقف کند و دوباره درباره وضعیت آن تفکر نماید.»

با توجه به اینکه گوگل ناگهان فروش گوگل گلس را متوقف کرد، پیش بینی می شد که مشکلاتی در این پروژه وجود داشته باشد، اما این اولین بار است که یک مدیر گوگل، درباره شرایط پروژه، اظهار نظری رسمی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    الان میزان سود مایکروسافت و گوگل رو با هم در نظر بگیریم بازم به سود 18 میلیارد دلاری اپل نمیرسه، یعنی اختلاف در حد عجیبی هستش !

  • knight_bivatan
    knight_bivatan | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    اون وقت مانگران کاهش قیمت نفتیم حتی آقایون دارن این ارزونی رو با تئوری توطئه توجیه میکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی