ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [5 بهمن-12 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

Homeworld بازسازی می شود

homewolrdremastereddate_610

سری Homeworld در میان عاشقان بازی های استراتژی بسیار محبوب و شناخته شده است. حالا استودیو Gearbox تصمیم بر این گرفته که Homeworld و Homeworld 2 را بازسازی کرده و در بسته ای جدید عرضه کند.

بسته Homeworld Remastered در تاریخ 25 فوریه به قیمت 35 دلار عرضه می شود. می توانید با مراجعه به صفحه استیم این بازی، اطلاعات بیشتری به دست آورده و آن را پیش خرید کنید.

پلی استیشن 4 مخصوص با طرح PSone به قیمت 128 هزار دلار فروخته شد

PS400001-610

ماجراهای مربوط به پلی استیشن 4 مخصوص سونی را به یاد دارید؟ ترکیب PS4 با PSone نتیجه ای فوق العاده جذاب داشت که تصویر آن را در بالا می بینید. سونی تعدادی محدود از کنسول های مذکور را تولید کرد و به سرعت فروخته شدند. عده ای با قیمت گذاری های نامنصفانه، کنسول را در eBay با هزینه ای گزاف فروختند و پولی به جیب زدند.

از بین تمامی 12 هزار و 300 کنسول تولید شده با این طرح، تنها یک کنسول می تواند کد 00001 را یدک بکشد و سونی قصد فروش آن را در مزایده ای به صورت جداگانه دارد. این کنسول با قیمت 128 هزار و 538 دلار به فروش رسید و تمامی هزینه آن به حساب خیریه های ژاپنی واریز شد.

چنین طرحی برای کمک کردن به کودکان کار ژاپنی از سوی سونی بسیار پسندیده است.

ادامه ای برای Borderlands در دستور کار قرار گرفته است

nextborderlandshiring_610

رندی پیچفورد، مدیر استودیو Gearbox در حال پیدا کردن نیروهای جدید برای استخدام است. همه ما می دانیم که پس از اتمام کار روی Borderlands: The Pre Sequel، این استودیو پروژه جدید خود را شروع کرده و آن چیزی نیست جز Borderlands بعدی، ملقب به Borderlands 3.

اوایل سال پیش، پیچفورد اعلام کرده بود که کارشان روی عنوان بعدی آغاز نشده بلکه می خواهند عنوانی فرعی را منتشر کنند اما حالا زمان مناسبی است تا اخبار Borderlands 3 را بشنویم. احتمالا این اتفاق طی هفته آینده رخ خواهد داد.

6.6 میلیون اکس باکس طی سه ماه پایانی سال 2014 به بازار روانه شد

xbox-one610

مایکروسافت در سه ماهه پایانی سال 2014 که پایان آن 31 دسامبر اعلام شده، 6.6 میلیون اکس باکس وان و اکس باکس 360 به بازار عرضه کرده است. در 3 ماهه سوم سال 2014، همین شرکت تنها موفق به عرضه 2.4 میلیون دسگاه به بازار شده بود که پیشرفتی فوق العاده برای آمریکایی ها به حساب می آید.

سه ماهه پایانی سال 2013 که مصادف بود با عرضه اکس باکس وان، مایکروسافت مجموعا 7.4 میلیون کنسول به بازار تزریق کرد که البته بیشتر این عدد را اکس باکس وان ها تشکیل داده اند. فروش Xbox One تا اواسط نوامبر از مرز 10 میلیون گذر کرد و این رقم، حالا که ماه اول سال 2015 را هم پشت سر گذاشته ایم قطعا بیشتر شده است.

اکس باکس وان برای دو ماه متوالی در پایان سال 2014 توانست پلی استیشن 4 را پشت سر بگذارد و کنسول محبوب آمریکایی ها در طول ماه های نوامبر و دسامبر شود. سونی به علت هک های مرتبط با Sony Pictures در ماه نوامبر، اعلام آمار خود را به تعویق انداخته است.

Dragon's Dogma Online برای کشور ژاپن انحصارا معرفی شد

dd3.4.12610

Dragon's Dogma در سال 2012 برای کنسول ها منتشر شد اما بیشتر یک عنوان تک نفره بود. اما حالا کپکام برنامه ای جدید برای این سری دارد: Dragon's Dogma Online که فعلا برای کشور ژاپن طراحی شده و احتمالا به زودی برای دیگر کشورها هم معرفی شود.

بر اساس خبری که مجله فامیتسو منتشر کرد، Dragon's Dogma Online همین امسال و به صورت رایگان برای پی سی، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد و قابلیت Microtransaction در آن وجود خواهد داشت.

هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه، انتشار در غرب یا حتی بخش تک نفره این بازی اعلام نشده است. طی هفته های آتی بیشتر در مورد ساخته جدید کپکام خواهیم شنید.

بررسی گزارش مالی الکترونیک آرتز

EA logo2

الکترونیک آرتز این بار فراتر از انتظارات خودش عمل کرده و با 12 درصد سودآوری بیشتر، پرونده 3 ماهه اخیر را بسته است. هدف این ناشر به دست آوردن سودی معادل یک میلیارد و 275 میلیون دلار بوده که دست آخر این رقم یک میلیارد و 428 میلیون دلار به دست آمده که نسبت به سال گذشته با 10 درصد کاهش مواجه بوده است.

از مجموع درآمد 4.3 میلیارد دلاری EA، نزدیک به 2.2 میلیارد دلار مربوط به بخش فروش دیجیتالی بازی ها بوده، یعنی بیش از 50 درصد فروش کلی شرکت.

آخرین ساخته EA در دنیای موبایل به نام SimCity Build It، بیش از 22 میلیون بار دانلود شده که آن را در رده 5 بازی پرطرفدار پلتفرم iOS قرار می دهد.

PGA Tour 2015 نیز بین ماه های آوریل تا ژوئن امسال منتشر خواهد شد. الکترونیک آرتز در مورد تاریخ عرضه Star Wars Battlefront اعلام کرده که احتمالا همزمان با فیلم جدید سری استار وارز باید منتظر عرضه بازی باشیم (18 دسامبر). دل تان برای Need For Speed جدید تنگ شده؟ این سری در سال 2014 مرخصی گرفته بود تا با قدرت بیشتر در سال 2015 بازگردد و در E3 امسال احتمالا اولین نمایش های این عنوان را خواهیم دید.

یوتوب و گوگل مپ از ویتا حذف می شوند

vitaice0218-610

مشخص نیست چرا و به چه علت اما دارندگان پلی استیشن ویتا از چند ماه دیگر نمی توانند اپلیکیشن های یوتوب و گوگل مپ را روی کنسول خود داشته باشند. هنوز اعلام نشده که آیا جایگزینی برای آن ها در نظر گرفته شده یا خیر و ما جز اینکه این ویژگی های کاربردی قرار است حذف شوند، چیز زیادی نمی دانیم.

آمار و ارقام از جنس توییچ

TWITCHNUMBERS_610

سال 2014 برای توییچ سال بزرگی بود. این استارتاپ توسط آمازون خریداری شد و کنسول های جدید بازی به یک باره حمایتی همه جانبه از بخش آنلاین به عمل آوردند. توییچ یک جمع بندی جذاب از سال گذشته ارائه داده که در زیر با هم مرور می کنیم:

  • 16 میلیارد دقیقه در هر ماه بازی مشاهده شده
  • 100 میلیون بازدیدکننده در هر ماه بازی ها را تماشا می کنند
  • 1.5 میلیون نفر هر ماه بازی های شان را استریم می کنند
  • 11 میلیون ویدیو هر ماه توسط کاربران استریم می شود
  • بیش از 10 هزار کانال ساخته شده
  • نقطه اوج تماشا کنندگان در سال 2014 به صورت همزمان 1 میلیون نفر بوده است

اما بگذارید آمار را از جنبه ای دیگر بررسی کنیم:

  • ایرلندی ها با 13 درصد، از همه کشورهای دنیا بیشتر به تماشای ماینکرفت می نشینند
  • ترکیه ای ها شدیدا بیشترین زمان تماشای مسابقات League of Legends را به خود اختصاص داده اند
  • 83 درصد از فیلیپینی ها به تماشای بازی های انجام شده در Dota 2 می نشینند
  • StarCraft II: Heart of the Swarm محبوب ترین بازی در کره جنوبی است

استیم وورکشاپ تا چه حد درآمدزایی کرده است؟

TeamFortresshats-610

استیم وورکشاب مکانی است که هر کسی می تواند ساخته هایش را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد. برای مثال مدلی جدید برای هیروهای بازی Dota 2 طراحی کرده اید، آن را در وورکشاپ قرار می دهید و پس از تائید شدن از سوی والو، برای خرید در دسترس کاربران قرار می گیرد. شرکت والو اعلام کرده از زمان عرضه این سرویس تاکنون، بیش از 57 میلیون دلار مبادلات ارزی انجام گرفته که در نوع خود رقمی قابل توجه و عجیب است.

بتای بتلفیلد هاردلاین به مدت یک هفته در دسترس خواهد بود

BFHLBetaTazer-610

بتای دوم بتلفیلد هاردلاین از سوم فوریه در دسترس کاربران قرار می گیرد. کاربران پی سی می توانند از فردا با مراجعه به حساب کاربری اوریجین خود نسبت به پیش دانلود بازی اقدام کنند و در تاریخ 3 فوریه بازی را انجام دهند. در مورد قابلیت پیش دانلود برای کنسول ها سخنی به میان نیامده. حجم نسخه بتا تقریبا 10 الی 11 گیگابایت خواهد بود و به مدت یک هفته می توانید بخشی از قسمت آنلاین Battlefield Hardline را به رایگان بازی کنید.

اگر دارنده هر کدام از پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، اکس باکس وان و اکس باکس 360 هستید، می توانید بتای این عنوان را از 3 تا 8 فوریه انجام دهید و منتظر عرضه کامل بازی در تاریخ 17 مارس باشید.

شایعات به حقیقت پیوست: فارنهایت برای پی سی و پلتفرم های موبایل بازسازی شد

FahrenheitIPR-1254-610

فارنهایت جدیدی در کار نیست. می دانیم که دیوید کیج علاقه چندانی به ساخت ادامه برای بازی های خود ندارد و کمتر کسی هم از وبسایتی که هفته پیش آنلاین شد، انتظار فارنهایت 2 را داشت. در عوض، Farenheit: Indigo Prophecy Remastered در اختیار ما قرار دارد. عنوانی که توسط استودیو Aspyr Media باری پی سی، مک، لینوکس و البته iOS توسعه یافته است.

بر اساس گفته های Aspyr، در نسخه بازسازی شده، جزئیات بافت ها بیشتر شده، رزولوشن های بالاتر حالا پشتیبانی می شوند و برای تبلت ها و تلفن ها هم قابلیت استفاده از صفحات لمسی پدید آمده است. برای نسخه های غیر موبایل هم استفاده کامل از کنترلر اضافه شده.

ورژن اندرویدی این بازی هم اکنون در حال توسعه است. فارنهایت در ابتدا برای پلی استیشن 2 و اکس باکس منتشر شد و Aspyr می گوید فعلا نقشه ای برای آوردن این بازی روی کنسول های خانگی ندارند.

همین حالا می توانید با مراجعه به استیم یا اپ استور اپل، نسخه های مختلف بازی را با قیمت 9.99 دلار خریداری کنید.

Badland برای پی سی و کنسول ها منتشر خواهد شد

Badland610

Badland را می توان یکی از هنری ترین و بهترین بازی های سال های اخیر در دنیای بازی های موبایل خواند و حالا Frogmind قصد دارد عنوان خود را برای پی سی و کنسول های بازی هم منتشر کند که خبری بسیار شگفت انگیز است.

Badland Game of the Year Edition بهار سال آینده برای پلتفرم های پی سی، مک، لینوکس، پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا، پلی استیشن 4، اکس باکس 360، اکس باکس وان و Wii U عرضه خواهد شد. تنها پلتفرمی که Badland برای آن عرضه نمی شود 3DS است که احتمالا توانایی اجرای آن را ندارد.

مجموعا 200 مرحله در بازی وجود دارد که نیمی از آن ها به صورت تک نفره و نیمی دیگر به صورت Co op و آنلاین قابل بازی خواهد بود. بخش آنلاین بازی دارای مراحل و شیوه های بازی متعددی است که کاربران را سرگرم نگه خواهد داشت. کیفیت تصاویر نیز ارتقا قابل توجهی پیدا کرده اند و به تمام اچ دی رسیده اند.

این بازی سرگرم کننده ماجراجویانه شباهتی ساختاری به لیمبو و World of Goo از منظر به کار گیری فیزیک در بازی دارد و با جلوه های بصری منحصر به فردش عنوانی فوق العاده به حساب می آید. همین حالا می توانید Badland را روی اندروید و iOS بازی کنید. بدلند بیش از 20 میلیون بازیکن در سراسر جهان دارد.

آنتونی برچ، نویسنده Borderlands 2 تیم Gearbox را ترک کرد

bl610

Borderlands 2 شدیدا طنز آمیز و خنده دار بود و بابت این موضوع باید از آنتونی برچ، نویسنده بازی قدردانی کرد. پیش تر خبر مربوط به Borderlands 3 را با هم مرور کردیم اما باید اعلام کنیم که برچ، دیگر نویسنده این عنوان نخواهد بود.

آنتونی برچ به فردی وانگ و Hulu می پیوندد تا سریال 8 قسمتی جدیدی را با یکدیگر شروع کنند و همانطور که انتظار دارید، این مینی سریال قطعا جنبه طنز آمیز خواهد داشت.

وبسایت Joystiq برای همیشه بسته شد

JoystiqLogo-610

سال 2004، شرکت Weblogs INC (که در سال 2005 توسط AOL خریداری شد) وبسایت Joystiq را پایه گذاری کرد. از سال 2004 تا به امروز جوی استیک ناب ترین سوژه های خبری را به همراه مقالاتی متنوع در اختیار کاربران اش قرار می داد و حالا به انتهای خط رسیده است. 3 فوریه، آخرین روز فعالیت این وبسایت خواهد بود و پس از آن Joystiq به یک بخش کوچک از وبسایت Engadget تبدیل خواهد شد.

برای همیشه بدرورد Joystiq.

دموی جدید آنریل 4 را تماشا کنید

paris-610

همه ما به این فکر کرده ایم که شاید روزی بازی های ویدیویی به قدری طبیعی باشند که گاهی آن را به راحتی با دنیای واقعی اشتباه بگیریم. به هر حال، Epic Games، توسعه دهنده موتور قدرتمند آنریل 4 هم دست روی دست نگذاشته تا رقبایش این رویا را به واقعیت نزدیک کنند.

ویدیوی زیر، دموی تکنیکی جدید از این موتور است که یک آپارتمان زیبا و خوش منظر فرانسوی را به نمایش در می آورد. همه این جلوه های تصویری در آنریل انجین 4 ممکن است، بنابراین به هیچ عنوان تماشای دمو را از دست ندهید:

Metal Gear Rising 2 به صورت اتفاقی نمایش داده شد

metalgearrising2_610

نمایشگاه بازی تایپه برگزار شد و هیدیو کوجیما و بسیاری دیگر از بازی سازها در این محفل دور هم گرد آمده بودند اما هیچ کدام از این ها اهمیت ندارد جز نمایش چند صدم ثانیه ای از Metal Gear Rising 2 که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید.

در تیزری که به نمایش در آمد، ترکیبی از بازی های مختلف پلی استیشن 4 دیده می شد و لوگوی بالا در ثانیه 2:46 برای لحظه ای بسیار کوتاه روی صفحه پدید آمد. در هر صورت ساخته شدن MGR2 با این لوگو تقریبا تضمین شده و تنها باید منتظر اطلاعات بیشتر از آن باشیم.

بازی های موبایل روز به روز محبوب تر می شوند

flap6100

گروه NPD اخیرا آماری منتشر کرده که نشان می دهد بازی های موبایل نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشم گیری داشته اند. امروزه، هر گیمر موبایلی روزانه به طور متوسط 2 ساعت به انجام بازی می پردازد و این یعنی گیمینگ روی موبایل نسبت به سال 2012، با 57 درصد رشد مواجه بوده است.

نوجوان ها بیشترین زمان را نسبت به دیگر گروه های سنی صرف بازی می کنند و مجموعا، بیش از دو برابر کاربران نسبت به نظرسنجی سال 2012، از پرداخت های درون برنامه ای استفاده کرده اند. NPD می گوید میزان رشد گیمینگ روی پی سی و کنسول هم نسبت به گذشته با هیچگونه کاهشی رو به رو نبوده.

بازی های مهمی که این هفته منتشر می شوند

GoT-ep2

بازی های مهم این هفته که برای تمامی پلتفرم ها منتشر می شوند عبارتند از:

  • Game of Thrones Episode 2 - پی سی، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، اکس باکس 360، اکس باکس وان، مک، اندروید و iOS
  • SpongeBob HeroPants - اکس باکس 360، پلی استیشن ویتا، 3DS
  • Rise of Incarnates - پی سی
  • Grow Home - پی سی
  • Castle in the Darkness - پی سی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی