ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ سودای همه گیر شدن Gear VR را در سر دارد

هدست  واقعیت مجازی سامسونگ ممکن است به صورت گسترده در دسترس همگان نباشد و سازگاری لازم را با طیف گسترده ای از ابزارهای الکترونیکی نداشته باشد کما اینکه هم اکنون نیز تنها با گلکسی Note ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

هدست  واقعیت مجازی سامسونگ ممکن است به صورت گسترده در دسترس همگان نباشد و سازگاری لازم را با طیف گسترده ای از ابزارهای الکترونیکی نداشته باشد کما اینکه هم اکنون نیز تنها با گلکسی Note 4 کار می کند، با این همه احتمال می رود که کمپانی ارائه دهنده این محصول به قابلیت های تازه ای در رابطه با آن پی برده باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آکیلس نخستین نمونه از فناوری هایی بود که روی واقعیت مجازی تمرکز داشت و به شکل  خوبی توانست که نظر کاربران را به خود جلب نماید و در حالی که هدست مذکور در وهله نخست روی بازی تمرکز داشت Gear VR رویکردی اندک متفاوت را در پیش گرفته و تلاش دارد که محصولی مقرون به صرفه برای کاربران معمولی بوده و در ادامه مصارف دیگری نیز داشته باشد.

در حال حاضر چون پشتیبانی لازم از این هدست وجود ندارد و تنها از طریق Best Buy قابل خرید است، به سختی می توان عرضه آن را خبر بزرگی قلمداد نمود.

با این همه، در سال جدید سامسونگ در نظر دارد که تمرکز خود را به شکل گسترده تری روی Gear VR قرار دهد و با دستیابی به پیشرفت های بیشتر و بیشتر در این دستگاه موارد مصرف متعددی را برای آن تعریف نماید و سازگاری لازم با آن را برای دستگاه های دیگر ایجاد کند.

گفتنی است که هم اکنون نیز این شرکت کره ای اقداماتی را برای استفاده از این هدست آغاز کرده و برای نمونه در نظر دارد از طریق آن امکانات سرگرمی مسافران درجه یک پروازهای خطوط هوایی Qantas را فراهم نماید.

در این پروژه سه ماهه که قرار است به صورت آزمایشی انجام گیرد در برخی از پروازها، هدست های واقعیت مجازی سامسونگ در اختیار مسافران کابین های درجه یک قرار داده می شود.

باید بگوییم که فناوری مذکور به کلی با امکانات سرگرمی درون پروازی فرق دارد و می تواند تجربه مسافران از تماشای فیلم، انجام بازی و مشاهده انواع محتوی در سفرهای هوایی را متحول نماید.

انتظار می رود که در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه، پای هدست های مجازی سامسونگ به دیگر خطوط هوایی معروف دنیا نیز باز شود و حتی پیش بینی می گردد که بسیاری برای داشتن این تجربه حاضر باشند پول هنگفتی را بپردازند تا با پروازهای فرست کلاس سفر کنند.

کمپانی سامسونگ علاوه بر آزمایش میزان محبوبیت فناوری واقعیت مجازی خود، پیش از سایر شرکت ها نخستین گام ها برای تولید انبوه کالاهای مبتنی بر این فناوری را برداشته است.

این مسأله می تواند برای شرکت مذکور بسیار خوب باشد و تا حدودی باعث برتری آن نسبت به سایر کمپانی هایی باشد که فکر فعالیت در این حوزه را در سر می پرورانند.

با این همه احتمال آنکه این فناوری درست مانند تلویزین ها و مانیتورهای سه بعدی در دراز مدت با شکست روبرو شود نیز وجود دارد.

اما یکی از دلایل اصلی که می تواند مانع از بروز چنین اتفاقی شود آن است که فناوری واقعیت مجازی در قیاس با تکنولوژی سه بعدی توجهات بیشتری را به خود جلب کرده و علاوه بر این سامسونگ نیز با تعیین قیمت 200 دلاری برای آن، خرید هدست واقعیت مجازی اش را برای بسیاری از کاربران امکان پذیر نموده.

بدین ترتیب انتظار می رود که با ایجاد پشتیبانی لازم از این محصول تعداد بیشتری از افراد به سمت آن جذب شده و حتی عاقبت مدل جدیدی از Gear VR نیز ارائه شود.

فناوری واقعیت مجازی درست مانند هدست سامسونگ اخیرا به عنوان نوعی کالا با مصارف خانگی معرفی شده تا طیف گسترده تری از کاربران هدف فعالیت های بازاریابی برای آن قرار گیرند.

نظر شما در مورد Gear VR چیست؟ فکر می کنید که این فناوری می تواند چه امکاناتی را برای تماشای فیلم یا اجرای بازی برای شما به ارمغان آورد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • سیب زندگی
    سیب زندگی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    الکی میگه :))

  • emeliano
    emeliano | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    عکس گویاست!

    • احمدM2
      احمدM2 | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

      اولا دوست عزیز اینا کلا با هم فرق دارند
      ثانیا هولولنز حالا حالا ها وقت لازم داره تا کامل بشه
      ثالثا کیفیت تصویری که هولولنز بهت میده فعلا خیلی پایین تر از گیر وی اره
      در ضمن به نظرت کسی با هولولنز فیلم میبینه؟؟
      .
      صورت زیبای ظاهر هیچ نیست / ای برادر سیرت زیبا بیار

  • sherlock.holmes
    sherlock.holmes | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    هولو لنزو دوس دارم فقط نمیدونم چرا...

  • emeliano
    emeliano | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    یه عکس از اون ورش میذاشتین ببینم چه شکلیه! به نظر میرسه برا جوشکاری طراحی شده! :|

مطالب پیشنهادی