ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Pebble موفق به فروش بیش از یک میلیون ساعت هوشمند شد

در حالی که اپل و سامسونگ سهم بالایی از توجهات را در بخش ساعت های هوشمند به خود جلب کرده اند، شرکت خوش نام Pebble به آرامی و به دور از هیاهو، در حال گرد آوردن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

در حالی که اپل و سامسونگ سهم بالایی از توجهات را در بخش ساعت های هوشمند به خود جلب کرده اند، شرکت خوش نام Pebble به آرامی و به دور از هیاهو، در حال گرد آوردن سربازانی برای خود و فروختن ساعت های هوشمند و ارتقای این محصولات است.

مدیر عامل این کمپانی، Eric Migicovsky به تازگی در مصاحبه ای عنوان نموده که شرکتش تا پایان سال ۲۰۱۴ یک میلیون ساعت هوشمند به مشتریان و کاربران عرضه کرد است. این مقدار، دو برابر گزارشیست که در پایان ماه مارس سال گذشته ارائه شده بود و به نظر می رسد ارتقای این محصولات در سال گذشته و همچنین کاهش قیمت ساعت های این کمپانی همگی باعث شده اند تا شرکت مورد بحث به سودی قابل قبول دست یابد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بزرگ ترین رقیب Pebble را می توان پلتفرم Android Wear، محصول گوگل دانست که در میانه سال ۲۰۱۴ معرفی گشت و سپس در دستگاه هایی که از سوی کمپانی های موتورولا، سامسونگ، ال جی و سونی ساخته شدند به خودنمایی پرداخت. گوگل هنوز اعلام نکرده چه تعداد گجت مبتنی بر این پلتفرم در شش ماه گذشته به فروش رفته اند و هنوز برای قضاوت در خصوص موفق بودن یا نبودنش اندکی زود به نظر می رسد.

از طرفی سامسونگ ادعا دارد در سال ۲۰۱۳ تعداد ۸۰۰.۰۰۰ ساعت هوشمند Galaxy Gear را به دست متقاضیان رسانده اما در خصوص آمار تولید و فروش این دسته از محصولات در سال ۲۰۱۴ سکوت اختیار کرده است.

بر اساس گفته های Migicovsky، کمپانی Pebble به زودی طعم آینده ای شیرین را خواهد چشید و در سال ۲۰۱۵ با محصولاتی جدید پا به کارزار مبارزه با سایر شرکت ها خواهد گذاشت. وی همچنین خاطر نشان کرد آنها در حال کار بر روی پلتفرم جدیدی برای استفاده در محصولاتشان هستند که تا به امروز مانندش دیده نشده است.

گوگل و اپل در خصوص ساعت های هوشمندشان بر روی الگوهای کسب درآمد و جذب کاربر از طریق اپلیکیشن ها تمرکز کرده اند دقیقاً مشابه شیوه ای که در مورد تلفن های هوشمند در پیش گرفته شده؛ این در حالیست که طبق گفته ی رهبر Pebble این شرکت روشی غیرمتعارف را انتخاب کرده و نرم افزار استفاده شده در محصولات سال ۲۰۱۵ قرار است کاملا از هرآنچه تا کنون دیده ایم متفاوت باشد.

Eric Migicovsky

Eric Migicovsky

ما چهارچوب جدیدی برای ساعت های هوشمند تعریف کرده ایم و از این چهارچوب برای تعامل با آن بهره خواهیم گرفت. پلتفرمی که در ساعت جدید ما خواهید دید چیزی نیست که قبلا تجربه کرده باشید، این محصول حتی هیچ شباهتی به محصولات سابقمان نیز نداشته و شبیه آن چیزی که بر روی تلفن هوشمندتان تجربه می کنید هم نیست.

وی اضافه می کند که اگر چه باز هم اپلیکیشن ها در ساعت جدید حضور خواهند داشت اما، تمرکز ویژه ای روی آن ها قرار نخواهد گرفت. Pebble در ماه گذشته نمونه ای از ساعت هایش با جنس استیل را نیز معرفی کرد. آنها به سال ۲۰۱۴ به عنوان سالی پر بار می نگرند و در سالی که گذشت تعداد کارکنان خود را نیز افزایش دادند، در رزومه کاری برخی از این کارکنان جدید نیز طراحی webOS برای تلویزیون های ال جی هم به چشم می خورد.

اگر چه تا به حال کمپانی مورد بحث از عملکرد خود بسیار راضیست اما این نکته را نباید فراموش کرد که سال ۲۰۱۵ برای کلیه حاضرین در صحنه مباره در زمینه ساعت های هوشمند، بسیار چالش برانگیز خواهد بود. ساعت اپل در راه است، اندروید پوشیدنی در حال تکرار خود بوده و تولید کنندگان پلتفرمی که گوگل ساخته نیز آماده اند تا نسل های دوم و سوم ساعت های خود را بر سر مشتریان بریزند.

یکی از بزرگ ترین عواملی که باعث شد Pebble تا به این حد موفق عمل نماید، همکاری و تولید اپلیکیشن ها توسط توسعه دهندگان شخص ثالث برای پلتفرم این کمپانی بود و جالب است بدانید تعداد این افراد نیز از سپتامبر گذشته تا به حال دو برابر شده است. این کمپانی ماه گذشته شبیه سازی تحت وب برای توسعه دهندگانش به راه انداخت تا مراحل ساخت و امتحان اپ های تولید شده را برای آنها ساده تر سازد.

تعداد اپلیکیشن های پلتفرم ساعت های Pebble حال به ۶۰۰۰ عدد می رسد و گزارش ها حاکی از این هستند که در مجموع و به شکل جهانی ۲۵.۰۰۰ توسعه دهنده با شرکت یاد شده همکاری می کنند.

آقای Migicovsky اطلاعات بیشتری در خصوص قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری محصول جدیدش فاش نکرده و می گوید بهتر است چند ماهی منتظر مانده و سپس توسط ساعتی که معرفی می کنیم شگفت زده شوید. به نظر می رسد جنگ بر روی تصاحب مچ دست ما، تازه به مراحل جدی اش رسیده است. حال Pebble با رزومه ای در دست که فروش یک میلیون ساعت هوشمند در آن می درخشد، آمده تا خود را به عنوان رقیبی جدی برای گوگل و اپل در سال ۲۰۱۵ معرفی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Mr.M
    Mr.M | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    یک میلیون و بگذارید کنار 74 میلیون آیفون در 3 ماه...
    البته ایده این ساعت موفق را خیلی قبول دارم(خودم ایدش را داشتم) منتها بعدش ایده بهتری پیدا کردم(ساعتی بی نیاز از شارژ شدن!)
    مونده بهم برسند (یکی نیست بگه زودتر تن لشت را بلند کن یک گجت بساز که تا همه ایده هات مثل همیشه پرپر ! نشده)

  • کارگردان
    کارگردان | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    ما باید به خوردن روزی یک وعده غذا عادت کنیم پس کاری به این چیزا نداریم... به هموطنان عزیز هم پیشنهاد می کنم آماده بشند...
    بساطی خواهیم داشت در آینده بسیار دیدنی...
    ---------------------------------------------------------------------------
    دیجیاتو لطفا مقالات مرتبط با تکنولوژي در کشاورزی هم ترجمه کنید...
    بسیار کاربردی خواهد بود... ممنون

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      ماجرا چیه؟

      • آقای مایکل جیمز اوون
        آقای مایکل جیمز اوون | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

        مربوط میشه به تنها اثر هنری بازمانده از عصر دایناسورا.

      • کارگردان
        کارگردان | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

        خیلی واضحه... نفت مفت... یعنی درامد تعطیل... در سال آینده کمبود بودجه بیشتر نمود پیدا می کنه... اکثر بودجه تحقیقات و عمران میره سراغ تغذیه... و اتفاقات دیگه ای که لزومی به ذکر کردنشون نیست... در کل دو راه داریم یا خودمون کشاورزی رو گسترش بدیم یا اینکه در مذاکرات اتفاقی بیافته... البته امکان اتفاق سومی هست که فعلا کمه پس فعلا بیخیالش میشیم... کشاورزی مهم ترین اولویت باید باشه و همچنین سلامت... کلا اگه دیر بجنبیم بحث کمبود غذا جدی تر خواهد شد در آینده...

        • امیرحسین
          امیرحسین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

          یکی از دوستانم تعریف میکرد،که توی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران کسی رو میشناخت که توی کنکور سراسری رتبه ی 20 منطقه ی 2(منطقه 1 تهران و کلان شهر ها و 2 روستا ها و ده ها و ... و 3 دیگه یعنی کپر!!)و رتبه ی 125 کشوری رو کسب کرده بود.وزرات علوم و دولت به کسانی کهپرتبه ی کشوریشون زیر 100 بشه ماهی 250هزار تومن میده،این بنده خدا برای این مقدار پول،دوباره کنکور داده بود و رتبش زیر 100 شده بود تا بتونه این کمک رو شرافتمندانه دریافت کنه!!

          • امیرحسین
            امیرحسین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            بخدا فقط ماهی یک میلیون بدن به اینجور افراد که واقعا فقط به خاطر مشکلات مالی از درس خوندن دل سرد میشن با ایده ها و فکرهاشون ایران رو گلستان میکنن،کشور های خارجی با دادن امکانات حداقلی به اینجور افراد از این افراد سواستفاده میکنن و میشه فرار مغز ها.البته خودمونم اول باید از خودمون شروع کنیم که مثلا ماهی 500 هزار تومن پول عطر و پاستیل و بازی و ... ندیم و درست زندگی کنیم.دقدقه ی من و امثال من فالور و فالویینگ اینستاگرمه اون وقت ...

          • امیرحسین
            امیرحسین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            دغدغه*

    • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
      طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      منم اين پيش بيني رو ميكنم و دارم ناجور حس ميكنم
      اما جرئت گفتنشو ندارم شايدم دلم نمياد ترس بندازم تو مردم
      خدا به خير بكنه ...

      • کارگردان
        کارگردان | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

        منم هر جایی نمیگم... اینجا رفقا درکشون بالاست... به هر حال باید بدترین حالت رو هم درنظر گرفت تا غافلگیر نشیم... ضعف کشاورزی یک تهدید بزرگه... شاید یکی اینجا الان اراده کنه تا حرکت مثبتی انجام بده در آینده... البته نگرانی در حد احساس مسعولیت خوبه...
        من که به شخصه کشاورزی رو جزو برنامه هام گذاشتم...
        ان شاءالله که همه چی درست میشه...

        • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
          طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

          البته اينجا مكان خيلي خيلي بازيه و فقط دوستان درك بالا اينارو نمبينن كه !!
          اما تا مسئولين كاري نكنن سخته ما مردم تنهايي خلاف جهت كار كنيم
          باور كن بعضي اوقات فكر ميكنم مسئولين از عمد يه سري كارارو ميكنن عليه مملكت !اخه اينقد احمقانه و ناشيانه!!
          از دشمن خارجي بكشيم يا اينا !!!

    • آقای مایکل جیمز اوون
      آقای مایکل جیمز اوون | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      من جدا متوجه کاربرد این ساعت ها نمیشم...
      واقعا دست تو جیب کردن انقدر سخته؟!
      یا مثلا نمیشه از رو هدست موزیک رو کنترل کرد؟
      خریدن این به صرفه تره یا 1100 واسه مواقع رانندگی؟
      یا مثلا پیام دادن با گوشی صفحه کلید دار سخت تره یا سیستم تشخیص صوتی ابله این ساعت ها؟
      یکی منو توجیه کنه لطفا.

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      اوه اوه "روزی یک وعده غذا" رو سرچ کردم. خخخخخخخ
      گنا داره بابا یه چیزی گفت. حتما خودش خیلی کم خوراک شده.
      .
      آره واقعا. حالا بر فرض این که کشاورزی هم خوب شد. صادرش میکنن بعد با دلار میان دوباره از بیرون میوه میخرن. نمیدونن ما با دلار مشکل داریم؟ جالبه این که میوه رو گرون میخرن و ارزون میفروشن. چرا واقعا؟
      نفت بیشتر باعث ضرر میشه برامون تا سود. تنبلی میاره. از همون اول که کشف شد مشکل داشتیم باش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی