ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنفرانس bridge 2015 جشنواره پل
تکنولوژی

جشنواره پل با هدف فرستادن صاحبین ایده به کنفرانس Bridge 2015 برلین شروع به کار کرد

چند ماه پیش کنفرانس Bridge 2014 برای اولین بار در آمریکا برگزار گشت. در این همایش ایرانیان مقیم آمریکا که در حوزه تکنولوژی فعالیت داشتند به همفکری با ایرانیان مقیم داخل پرداختند تا راه های ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

چند ماه پیش کنفرانس Bridge 2014 برای اولین بار در آمریکا برگزار گشت. در این همایش ایرانیان مقیم آمریکا که در حوزه تکنولوژی فعالیت داشتند به همفکری با ایرانیان مقیم داخل پرداختند تا راه های ارتباط بهتر کسب و کار های ایرانی با جامعه جهانی را مورد بررسی قرار دهند و بستری تازه را جهت شکوفایی استارتاپ ها خلق نمایند.

پس از برگزاری آن رویداد، اکنون این جمع قصد دارد دور دوم کنفرانس Bridge را در ابعادی بزرگتر برگزار نماید. Bridge 2015 قرار است این بار در برلین برگزار شود و پذیرای صدها ایرانی صاحب ایده باشد. در این همایش ایرانیان خارج کشور به بیان تجربیات خود می پردازند و شرایطی را فراهم می آورند تا افراد مقیم ایران، به شبکه ای بین المللی در جهت پیاده سازی اهداف خود متصل شوند.

در همین راستا و با هدف شناسایی ایده های برتر در حوزه کسب و کار و تکنولوژی، قرار است پیش از کنفرانس اصلی، جشنواره ای با نام «پل» در داخل ایران برگزار گردد. علاقه مندان به شرکت در Bridge 2015، باید ایده های خود در قالب ویدیو هایی کوتاه به زبان انگلیسی ضبط نمایند و برای جشنواره پل ارسال نمایند.

ایده های ارسالی توسط گروهی از فعالان IT در ایران ارزیابی می شوند و سپس افراد برگزیده با تامین هزینه ها جهت حضور در Bridge 2015، به برلین فرستاده می شوند.

در ادامه مطلب گزارش دیجیاتو از کنفرانس خبری جشنواره پل را می توانید مطالعه نمایید و اطلاعات بیشتری را در رابطه با نحوه شرکت در این رویداد به دست آورید.

نشست خبری جشنواره پل (1)-w600

تغییرفضای کارآفرینی تکنولوژی در ایران ، ایجاد ارتباط بین ایرانیان فعال داخل وخارج کشور در صنایع «High Tech»و ارتقای سطح ارتباط و دانش شرکت‌های نوپا از جمله اهداف «جشنواره پل» است.

علی زواشکیانی دبیر نخستین جشنواره پل، روز گذشته در نشست خبری این جشنواره با اشاره به این مطلب گفت: انتظار داریم تا پایان مهلت ثبت نام در ۳۰ بهمن‌ ماه جاری تعداد ایده‌های ثبت شده به بیش از هزار مورد برسد.

به گفته بنیانگذار انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی، صاحبان ایده‌های جدید در رشته‌های آی سی تی و آی تی، بیوتکنولوژی ، نانوتکنولوژی و متالوژی می‌توانند با آپلود کردن یک فیلم یک دقیقه‌ای از ایده خود در سایت جشنواره در این رقابت شرکت کنند.

دبیر جشنواره پل گفت: ایده‌های رسیده تا ۱۵ اسفندماه سال جاری توسط داوران مجرب مورد قضاوت قرار گرفته و طرح‌های برگزیده انتخاب می‌شوند.

اعزام برگزیدگان به کنفرانس آی بریج ۲۰۱۵ برلین ، بازدید از پارک‌های فناوری آلمان و اعزام به کنفرانس تدکس کیش از جمله جوایز بیش از ۱۰۰ طرح برگزیده در این رقابت است.

زواشکیانی همچنین با اشاره به لزوم حمایت سرمایه‌گذاران ایرانی در صنایع «های‌تک» گفت : با توجه به فضای موجود انتظار می‌رود تغییر مدل‌های سرمایه‌گذاری و چرخه رشد شرکت‌های استارت‌آپ در ایران و همچنین حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان یک جهش ۲۰ درصدی را در صنایع «های‌تک» ایران به وجود آورد.

به گفته وی آماده کردن اکوسیستم «های تک» کشور برای اتصال به اکوسیستم کارآفرینی دنیا به مقدماتی نیاز دارد و هدف کنفرانس پل ایجاد ارتباط با کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و یا خارجی برای ارتقای سطح حقوقی،‌ دانش و تجربه کارآفرینان ایرانی است.

زواشکیانی گفت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان حتی با وجود تحریم‌ها می‌تواند یک جهش اقتصادی در کشور ایجاد کند. وی افزود: تغییر فرهنگ کارآفرینی در کشور و تغییر مدل‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند فارغ‌التحصیلان ایرانی را به ایجاد کسب و کار های بومی، منطقه‌ای و بین‌المللی ترغیب کند.

نشست خبری جشنواره پل (6)-w600

وی با اشاره به حضور ۷ هزار کارآفرین موفق ایرانی در صنایع «های‌تک» جهان گفت : اگر بتوانیم کارآفرینان ایرانی را در داخل و خارج کشور به هم متصل کنیم می‌توانیم رشد کارآفرینان ایرانی را تضمین کنیم و تحولی در اقتصاد ایران به وجود بیاوریم.

زواشکیانی با اشاره به تاریخچه ارتباط بین ایرانیان فعال در صنعت تکنولوژی در داخل و خارج کشور گفت : حدود شش ماه قبل قبل کارآفرینان ایرانی خارج و داخل کشور در دانشگاه برکلی کالیفرنیا و در رویدادی به نام بریج گردهم آمدند و امسال نیز این کنفرانس در سطحی گسترده‌تر در بزرگترین سالن اجتماعات شهر برلین برگزار می‌شود. وی‌ افزود:

«مجموعه‌ بزرگی از ۵۰ شرکت بخش خصوصی حوزه تکنولوژی در ایران به صورت داوطلبانه مشغول فعالیت روی این موضوع هستند و این کنفرانس در طی ۳ روز برگزار می‌شود و برنامه بازدید از صنایع های تک آلمان و شرکت‌های استارت‌آپی و پارک‌های فناوری و بازدید از شرکت SAP در آن گنجانده شده است.»

راهنمای ساخت ویدیو جهت شرکت در جشنواره پل

نوشتن طرح کسب و کار کوتاه یا همان بوم مدل کسب و کار ممکن است در نگاه اول کاری سخت و چالش برانگیز به نظر بیاید. ولی حقیقت آن است که شما چه بخواهید یک طرح چند صد صفحه ای بنویسید و یا بخواهید طرح خود را در یک صفحه خلاصه کنید، باید به چند سوال اساسی بصورت ساده و شیوا پاسخ بدهید.

1- مشکل مخاطب یا مشتری (problem): شما چه مسئله یا مشکلی را در طرح کسب و کار خود می خواهید برطرف سازید.

2-مشتری (Customer) : بازار هدف یا مخاطب شما کیست؟

3- راه حل (Solution): راه حل شما برای این مسئله چیست؟

یک نمونه از طرحهای کسب و کار یک صفحه ای، بیزینس مدل کانواس می باشد (Canvas Business Model) که می توانید با توجه به نیاز خود از آن نیز استفاده نمایید.

ملاک های داوری:

- داشتن یک موضوع جدید و خلاقانه (این موضوع می تواند در حد ایده بوده و یا در مراحل اولیه ی اجرا (start-up) باشد.

- ارائه ی مناسب و حرفه ای

- رعایت اصول ارائه، بیان مناسب به زبان انگلیسی و زمان بندی

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال طرح ها و ایده ها: 30 بهمن ماه 1393

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • تیزبین
    تیزبین | ۲ دی ۱۳۹۴

    یکی به من بگه خروجی و دستاورد این جشنواره بخصوص برای استارت آپ ها چی بود؟ آیا سرمایه گذاران سنتی سرمایه گذار کردند؟

  • علی زحمتکش رضایی
    علی زحمتکش رضایی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    سلام به همه .میخوام بدونم ایا جایی وجود داره که بتونم ایده هامو فقط بنویسم و اگه بدرد خور بود اونا ایده ی منو ازم خریداری کنن و اگر زمانی ساخته شد بنام خودم باشه

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی