ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های مورد علاقه شما روی اپل واچ چگونه خواهند بود؟

تا بحال از خود سوال کرده اید که چرا ممکن است به اپل واچ نیاز پیدا کنید؟ و آیا این همان سوالی نیست که از چهار ماه پیش و همزمان با رونمایی از این ساعت در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

تا بحال از خود سوال کرده اید که چرا ممکن است به اپل واچ نیاز پیدا کنید؟ و آیا این همان سوالی نیست که از چهار ماه پیش و همزمان با رونمایی از این ساعت در ذهن بسیاری از هوادارن تکنولوژی نقش بست؟

این ایده که بتوانید نوتیفیکیشن هایتان را روی مچ خود دریافت نمایید و دیگر نیازی به خارج کردن تلفن همراه از داخل جیب تان نداشته باشید بسیار خوب است.

سیستم تاچ دیجیتال این ساعت نیز یکی دیگر از نقاط قوت جالب توجه آن محسوب می شود اما تردیدی نیست که با گذشت زمان جذابیت خود را از دست می دهد.

اما چیزی که بسیاری از هوادارن اپل واچ انتظارش را می کشند، اپلیکیشن های شخص ثالث، نوتیفیکشن های تعاملی جذاب و امکانی به نام "Glances" (قابلیت اختصاصی اپل برای مشاهده سریع محتوی) است چرا که تنها در این صورت قیمت 349 دلاری محصول مورد بحث توجیه پیدا می کند.

متأسفانه از زمان ارائه WatchKit مدت زمان زیادی نمی گذرد و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته ساعت هوشمند اپل تا قبل از آوریل امسال (اواسط فروردین ماه) به بازار نخواهد آمد.

به علاوه، در حالی که اپلیکیشن های نایکی، اینستاگرام و امریکن ایرلاینز برای این محصول آماده شده اند تاکنون هیچکدام شان در معرض دید عموم قرار نگرفته اند و اینجاست که Letter Society وارد عمل می شود.

این سایت در واقع نوعی وبلاگ و انجمن طراحی است که به صورت مستمر چالش های مبتکرانه ای را به راه می اندازد.

از جمله مسابقات قبلی برگزار شده توسط این انجمن می توان به Band Poster، Family Crest، Stamps و برخی باز طراحی های خلاقانه برای صفحه اصلی گوگل اشاره نمود.

چالش بیستم برای انجمن مذکور، «تعریف یک کاربری تازه برای اپل واچ» بود. در ادامه در نظر داریم برخی از طراح ها و ایده های ارائه شده به این سایت را با شما در میان بگذاریم. با دیجیاتو همراه باشید.

اپلیکیشن اوبر

tumblr_nio4rezw8u1sh1wt1o1_1280.0

با یک فشار محکم نوع خودروی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
با یک لمس محکم نوع خودروی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت راننده دلخواهتان را انتخاب کنید.
با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت راننده دلخواهتان را انتخاب کنید.

رایان برانهیل، طراح 22 ساله از کمپانی IBM در Austin تگزاس، اوبر را برای شرکت در این چالش طراحی انتخاب نمود و تمرکزش را روی جابه جایی سریع از اپ ویژه ی ساعت به اپ مرتبط در آیفون و برعکس قرار داد. در اصل نرم افزار ارائه شده بر روی ساعت اپل نقش یک افزونه را برای نسخه iOS اپلیکیشن Uber ایفا می کند.

به این ترتیب قابلیت های سنگینی نظیر خرد کردن کرایه یا ذخیره سازی سوابق به تلفن هوشمند واگذار می شود. حال اگر این امکان را در کنار Apple Pay مورد استفاده قرار دهید ممکن است که در طول سفر حتی یک بار هم به تلفن هوشمند خود نیاز پیدا نکنید.

 

tumblr_nhziszpeRP1sh1wt1o5_1280.0

 

 

tumblr_nhziszpeRP1sh1wt1o2_r1_500.0 (5)

location

ناتان بوند طراح 24 ساله ساکن بخش جنوبی کالیفرنیاست که قصد دارد مزایای اپلیکیشن Swarm را به این ساعت بیافزاید و در عین حال نیز از کوچک شدن بی هدف اپلیکیشن موجود خودداری نماید.

در واقع تمرکز او روی آسان کردن چکین، ساده سازی به کارگیری استیکرها و انتخاب موقعیت مکانی قرار داد. طراحی او به کاربران ساعت این امکان را می دهد بدون در آوردن تلفن هایشان از داخل جیب امور مورد نظر خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

به علاوه می توانید مشخص نمایید که کدام یک از دوستانتان در شعاع از پیش تعریف شده تان هستند تا اگر نخواستید با آنها دیداری داشته باشید مسیر تان را تغییر دهید.

translate-by-google

 

fran1

fran2

فرن پالمر یک طراح 25 ساله است که در شرکتی تبلیغاتی به نام FCB در شیکاگو کار می کند و از نقطه تاریکی به این چالش پیوسته و مدعی است که اغلب اپلیکیشن ها «روی یک ساعت کاملا بی فایده هستند» با این حال خود اپل واچ فناوری تازه ای است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

این خانم علاقه ای به استفاده از اپل واچ به شکل معمولش ندارد و در عوض نوعی مدل مفهومی مبتنی بر گوگل ترنسلیت را برای آن در نظر گرفته که امکان برقراری ارتباط به صورت در لحظه را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

این ساعت همچنین می تواند گفتارها و عبارات متنی ساده را ترجمه کند و با یک لمس محکم روی نمایشگرش نیز یکی از ترجمه های ارائه شده را برای دسترسی سریع تر در آینده علامت گذاری خواهد کرد.

چه بسا در روزهایی نه چندان دور شاهد صحنه ای باشیم که در آن توریست ها از افراد غیر هم زبان خود بخواهند برای مطرح کردن درخواست هایشان با ساعت اپل صحبت نمایند.

tumblr_nirsq1

tumblr_nirsq3

tumblr_nirsq1ui1Q1sh1wt1o2_1280.0

جیک نولان، طراح 25 ساله ای است که در کمپانی Five & Done واقع در کالیفرنیا کار می کند و مدلی مفهومی به نام Mint را ارائه داده است. این مدل بیشتر روی ریماندرها (یادآورها)ی قبوضی که باید در آینده پرداخت شوند و هچنین بررسی اجمالی قبوض باقی مانده تمرکز دارد.

کاربران این مدل مفهومی می توانند با فشردن طولانی مدت نمایشگر قبض مورد نظرشان را مشاهده، پرداخت یا حذف نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی