ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت Qualcomm LiQUID مبتنی بر ویندوز ۱۰ جایگزین لومیا ۲۵۲۰ خواهد شد [شایعه]

شاید مایکروسافت در عمل با از رده خارج نمودن برخی مدل های پیشین تبلت های سرفس که مبتنی بر ویندوز RT بودند سرنوشت این نسخه از ویندوز را مشخص کرده باشد اما به نظر می آید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

شاید مایکروسافت در عمل با از رده خارج نمودن برخی مدل های پیشین تبلت های سرفس که مبتنی بر ویندوز RT بودند سرنوشت این نسخه از ویندوز را مشخص کرده باشد اما به نظر می آید که هم اکنون مشغول کار روی پروژه های جالب تری است.

شایعه ساخت دستگاهی با نمایشگر 2K و چیپست اسنپدراگون 805 برای ویندوز فون مدت هاست که به گوش می رسد با این حال، با در نظر داشتن اطلاعیه ها و برند سازی های مجددی که اخیرا انجام گرفته حدس زده می شود که این بار رویه کمپانی سازنده اندکی فرق داشته باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

براساس اطلاعاتی که اخیرا در سایت GFBench منتشر شده، پروژه ساخت یک تبلت مبتنی بر معماری ARM در حال انجام است که همه مشخصات یاد شده را با خود به همراه دارد و از سیستم عامل «ویندوز» بهره می برد.

با این تفاسیر می توان حدس زد که محصول مورد بحث نسخه جایگزین Lumia 2520 باشد که در  سال 2013 عرضه شد و اخیراً تولید و عرضه ی آن متوقف گشته است.

در آن زمان، Lumia 2520 که هنوز هم تحت برند نوکیا قرار دارد یک گجت بسیار عجیب به نظر می آمد که البته نخستین تبلت تمام عیار ارائه شده از سوی کمپانی سازنده اش نیز بود.

اما دستگاه یاد شده به جای ویندوز فون از نسخه RT بهره می برد که در واقع تنها نسخه غیر موبایلی از ویندوز بود که برای دستگاه های مبتنی بر معماری ARM ارائه شده بود.

ویندوز همچنان هم روی تبلت ها حضور دارد و هیچ تردیدی در این رابطه نیست اما همه تبلت های موجود در بازار بر اساس پردازنده های اینتل هستند و گاهی اوقات نیز از چپیست های AMD بهره می برند.

اگر شایعه پیش تر اشاره شده صحت داشته باشد و دیگر تولیدکنندگان چینی از مایکروسافت پیشی نگیرند Qualcomm LiQUID نخستین تبلت پشتیبانی کننده از معماری ARM خواهد بود که همراه با ویندوز 10 ارائه خواهد شد.

این محصول درست مانند لومیا ۲۵۲۰ دارای نمایشگر 10.1 اینچی است ولی صفحه نمایش آن از نوع 2K بوده و رزلوشنی برابر با 2560 در 1440 دارد که به مراتب بالاتر از مدل قبلی محسوب می گردد.

دستگاه مورد بحث مجهز به یک چیپست اسنپدراگون 805 خواهد بود و براساس اطلاعات درز شده در سایت مذکور خبری از چیپست جنجالی و البته داغ اسنپدراگون 810 وجود نخواهد داشت. این تبلت همچنین از DirectX یازده نیز پشتیبانی می کند که برای یک محصول بهره مند از GPU آدرنو قابلیتی کاملا جدید محسوب می شود.

ظرفیت ذخیره سازی این محصول به 64 گیگابایت خلاصه می شود و تاکنون صحبتی در مورد قیمت آن به میان نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی