ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: دیکشنری های برگزیده انگلیسی و فارسی در پلتفرم های مختلف

دیکشنری ها مراجع بسیار مهمی هستند و امروزه با گسترش ارتباطات به یک ابزار فوق ضروری تبدیل شده اند. در هر حرفه و مقطع تحصیلی که باشید، بدون شک به یک دیکشنری خوب برای فهم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

دیکشنری ها مراجع بسیار مهمی هستند و امروزه با گسترش ارتباطات به یک ابزار فوق ضروری تبدیل شده اند. در هر حرفه و مقطع تحصیلی که باشید، بدون شک به یک دیکشنری خوب برای فهم واژگان خارجی و یافتن کلمات معادل احتیاج خواهید داشت.

مسلما دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی و همین طور انگلیسی به فارسی و بالعکس، کاربران به مراتب بیشتری از سایر واژه نامه ها دارند. از این رو در جعبه ابزار این هفته تصمیم گرفتیم تا به معرفی نمونه های برگزیده آن در پلتفرم های مختلف بپردازیم.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید. 

"دیکشنری های انگلیسی"


Dictionary.com

Dictionary

دیکشنری و اصطلاحنامه وبسایت Dictionary.com با دربرگیری بیش از 2 میلیون واژه، از بزرگترین و قابل اعتمادترین دیکشنری های دنیاست. برای جستجوی کلمات در آن احتیاجی به اینترنت ندارید و می توانید در حالت آفلاین، معنای واژگان را به همراه کلمات مترادف و متضادشان بیابید.

تلفظ صوتی واژگان، جستجوی صوتی (تا 5 مورد رایگان)، نمایش تاریخچه استفاده و ریشه کلمات و مترجم متن آنلاین با پشتیبانی از 30 زبان مختلف از دیگر امکانات کلیدی این دیکشنری محسوب می شوند. ضمنا با خرید نسخه کامل می توانید از دایره المعارف، فرهنگ واژگان عامیانه و دیکشنری های تخصصی آن استفاده کنید.

Dictionary.com

Dictionary.com

سازنده: Dictionary.com, LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 23.9 / 5.6 / 1 مگابایت زبان:

Merriam Webster

Merriam

مریام-وبستر با قدمتی در حدود دویست سال، گنجینه ای ارزشمند و کهن از واژگان زبان انگلیسی است. اپلیکیشن کاملا رایگان است و در حالت آفلاین می توانید در آن به جستجوی معانی میلیون ها واژه بپردازید.

از امکانات بسیار کاربردی این اپلیکیشن می توان به جستجوی صوتی، نمایش کلمات متضاد و مترادف، جمله های مثالی، معانی مختصر، تلفظ های صوتی و نمایش تاریخچه واژگان جستجو شده اشاره کرد. در حالت آنلاین، در بخش Word of the Day نیز می توانید از معانی کلمات پیشنهادی مریام وبستر آگاه شوید.

Merriam-Webster Dictionary

Merriam-Webster Dictionary

سازنده: .Merriam-Webster Inc قیمت: رایگان (نسخه ویندوزفون 3.99 دلار) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 22.6 / 26.9 / 20 مگابایت زبان:

Oxford Dictionaries Quick Search

Oxford Dictioanries

دانشجو یا دانش آموزی نیست که حداقل یک بار گذرش به این دیکشنری نیفتاده باشد. آکسفورد از دیرباز جز قابل اعتمادترین دیکشنری ها بوده و عمده شهرتش را مدیون بروزرسانی و گسترش مستمر واژه نامه خود است.

Quick Search یک دیکشنری آفلاین نیست، بلکه اگر آنلاین باشید شما را به دیتابیس عظیم مجموعه دیکشنری های آکسفورد متصل کرده و معنای واژه مورد نظر را برایتان خواهد یافت. یکی از مزایای استفاده از آن قابلیت سوئیچ کردن بین انگلیسی آمریکایی، بریتانیایی و بین المللی است. ضمنا در هیچ دیکشنری دیگری نمی توانید معانی کلمات نوظهور زبان انگلیسی را به سهولت آکسفورد بیابید.

Oxford Dictionaries Quick Search

Oxford Dictionaries Quick Search

سازنده: Oxford University Press قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 13.4 / 1.8 مگابایت زبان:

WordWeb Dictionary

WordWeb

دیکشنری ورد وب هم آفلاین است و هم کاملا رایگان، ضمنا با آن به غیر از یافتن معانی قادرید کلماتی که از لحاظ تلفظ یا نوشتار با واژه مورد نظرتان اشتباه می شوند را هم مشاهده کنید. به غیر از انگلیسی آمریکایی، بریتانیایی و بین المللی، امکان جستجو در اصطلاحات انگلیسی استرالیایی را هم در این اپلیکیشن خواهید یافت.

ورد وب حتی حس دریافتی از واژه را هم برایتان مشخص می کند. جستجوی پیشرفته واژگان در حالت فعل، اسم، صفت یا قید نیز از امکانات بسیار کاربردی دیکشنری ورد وب محسوب می شوند. البته ورد وب تلفظ صوتی ندارد و برای استفاده از آن باید از محصولات دیگر سازندگانش استفاده کنید.

WordWeb Dictionary

WordWeb Dictionary

سازنده: WordWeb Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 32.8 / 27.8 مگابایت زبان:

Dictionary by Farlex

Farlex

اگر از شلوغی رابط کاربری و تبلیغات سرسام آور دیکشنری فارلکس چشم پوشی کنیم، می توان آن را به عنوان یکی از بهترین دیکشنری های موجود قلمداد کرد. دسترسی به دیتابیس وبسایت thefreedictionary.com در حالت آفلاین، جستجو در دائره المعارف هایی همچون بریتانیکا و کلمبیا و ترجمه واژگان انگلیسی به 40 زبان دیگر از قابلیت های مهم آنند.

البته در بدو ورود، باید دیکشنری آفلاین را دانلود کنید تا قادر به استفاده از امکاناتش باشید. به غیر از دیکشنری، این اپلیکیشن دارای چند بازی در زمینه کلمات هم هست تا با آنها تسلط خود را به زبان انگلیسی محک بزنید.

(Dictionary (by Farlex

(Dictionary (by Farlex

سازنده: .Farlex, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 14.2 / 5.1 / 1 مگابایت زبان:

Advanced English Dictionary

1ee53c4a-46ee-4292-a4a0-298207eb2f45 (1)

AED انحصارا برای موبایل های ویندوزفونی طراحی شده تا با آن به معانی بیش از 400 هزار واژه انگلیسی دسترسی داشته باشید. دیکشنری کاملا آفلاین است و هزینه ای هم برای استفاده از کاربر دریافت نمی کند.

تلفظ صوتی، نمایش عکس های مرتبط با نتیجه، نمایش حروف متضاد و مترادف، یافتن کلمات مرتبط و کاشی زنده برای قرار دادن در منوی اصلی از دیگر امکانات این اپلیکیشن کاربردی اند. AED را می توانید با حجم 27 مگابایت برای ویندوزفون 7.5 به بالا دانلود کنید.

Advanced English Dictionary

Advanced English Dictionary

سازنده: Cosmos Chong قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 27 مگابایت زبان:

 دیکشنری های انگلیسی به فارسی و بالعکس


 FastDic

FastDic 2

فست دیکشنری تنها واژه نامه ایرانی است که در چهار پلتفرم iOS، اندروید، ویندوزفون و نسخه تحت وب در دسترس شما قرار گرفته. این دیکشنری را می توانید بدون نیاز به اینترنت استفاده کرده و از گنجینه صد هزار کلمه ای آن بهره مند شوید.

برای ترجمه واژه از انگلیسی به فارسی یا بالعکس، نیازی به تعویض منو ندارید بلکه در همان نوار جستجو کافیست زبان کیبوردتان را تغییر دهید. تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی، آواشناسی انگلیسی و فارسی، مشاهده تاریخچه لغات جستجو شده، نمایش فهرست وار افعال بی قاعده و پاک کردن فیلد جستجو با لرزاندن موبایل از قابلیت های این دیکشنری برگزیده ایرانی هستند.

Fast Dicitionary

Fast Dicitionary

سازنده: Fastdic قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 31.9 / 44.6 / 21 مگابایت زبان:

PersianDic

اپلیکیشن ویندوز فون PersianDic

دیکشنری آفلاین PersianDic برای موبایل های تحت سیستم عامل ویندوزفون طراحی شده و امکان جستجوی آفلاین واژگان را برای کاربران خود فراهم نموده است. بیش از 210 هزار لغت انگلیسی و 83 هزار واژه فارسی را می توانید در این اپلیکیشن جستجو کنید.

سرعت بالای جستجو، پیشنهاد سریع هنگام تایپ کلمات، امکان تعویض پس زمینه، شنیدن تلفظ کلمات، تغییر سایز نوشته ها، پشتیبانی از کورتانا برای جستجو و قرار دادن کاشی زنده در صفحه دسکتاپ از قابلیت های این واژه نامه ایرانی هستند.

PersianDic

PersianDic

سازنده: SSalahi قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 14 مگابایت زبان:

PersianDic Aryanpour

Aryanpour

سازنده اپلیکیشن PersianDic برای تکمیل کردن و بخشش اعتبار به دیکشنری خود، نسخه ای را مبنی بر فرهنگ لغات ارزشمند آریان پور برای کاربران ویندوزفون طراحی کرده است.

قابلیت های آن مشابه PersianDic هستند با این تفاوت که در کلمات فارسی، نتایج بیشتر و دقیق تری را نسبت به اپلیکیشن قدیمی تر خواهید یافت. این دیکشنری بسیار کاربردی با حجم 15 مگابایت و به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

PersianDic Aryanpour

PersianDic Aryanpour

سازنده: SSalahi قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 15 مگابایت زبان:

 دیکشنری دانشجو

Daneshjoo

دیکشنری دانشجو با حجمی ناچیز و قیمت رایگان، کاملا مناسب امور روزمره دانشجویی است. در این اپلیکیشن خبری از تلفظ صوتی یا واژگان مترادف و متضاد نیست، با این حال امکان ترجمه متن با کمک مترجم سایت بینگ و جستجوی لغات با فرمان صوتی در حالت آنلاین فراهم شده است.

دایره لغات این دیکشنری در حالت آفلاین محدود است و تبلیغاتش تا حدودی آزاردهنده، با این وجود در استفاده بسیار آسان است و نیازهای معمولی شما را رفع خواهد کرد.

دیکشنری دانشجو

دیکشنری دانشجو

سازنده: محمود قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3 مگابایت زبان:

 PICoDIC

PicoDic

PICoDIC یکی از نمونه های بسیار خوب دیکشنری های فارسی است که فقط برای کاربران پرتعداد اندروید طراحی شده. نکته مهم در مورد آن، تفکیک معانی واژگان به صورت موضوعی است. به طور مثال با وارد نمودن کلمه field، قادرید معانی گوناگون آن را در شاخه های علمی مختلف مشاهده کنید.

PICoDIC در حالت آفلاین هم به خوبی کارتان را راه می اندازد، اما با اتصال به اینترنت می توانید دایره جستجوهایتان را به ویکیپدیای فارسی و انگلیسی، دیکشنری آکسفورد و لانگمن هم گسترش دهید. وجود مترجم آنلاین 9 زبان زنده دنیا به یکدیگر، دسترسی به واژگان فرهنگ های لغت معین و دهخدا و امکان جستجوی صوتی از دیگر خصوصیات شاخص این دیکشنری فارسی اند.

PICoDIC

PICoDIC

سازنده: علی رضا اسلام پناه قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13.9 مگابایت زبان:

 هیولای لغت

هیولای لغت

هیولای لغت بیشتر مناسب فراگیری زبان های مختلف با استفاده از فلش کارت هاست، با این وجود از دیکشنری های صوتی و تصویری آن نمی توان به سادگی گذشت. یک دیکشنری شناور بسیار ایده آل در هیولای لغت گنجانده شده تا در هر صفحه ای از موبایل که باشید، بتوانید معنای واژگان موجود در آن را پیدا کنید.

مرورگر لمسی هیولا نیز قابلیت ترجمه واژگان انگلیسی با لمسشان را برای شما فراهم کرده. البته با جستجو در کافه بازار، محصولات فراوانی از گروه مهندسی هیولا در زمینه های مختلف را خواهید یافت که انواع دیکشنری انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ... بخشی از آنها هستند.

هیولای لغت

هیولای لغت

سازنده: گروه مهندسی هیولا قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 33.7 مگابایت زبان:

 موبو دیکشنری

MoboDic

واژه نامه شناور موبو دیکشنری، کار ترجمه لغات را برایتان آسان تر از همیشه کرده است. با جابجا کردن این صفحه شناور در اپلیکیشن هایی همچون مرورگرها، کافیست روی واژه مورد نظرتان اشاره کرده تا معنی آن را در پنجره کوچک موبو دیکشنری بیابید.

موبو دیکشنری در حالت آفلاین هم به خوبی عمل می کند و تا 182 هزار واژه را برایتان ترجمه خواهد کرد. امکان جستجوی صوتی، تغییر پس زمینه و فونت، ترجمه هوشمند از کلیپ بورد، ذخیره واژگان محبوب و مترجم متن آنلاین از دیگر امکاناتی است که با نصب موبو دیکشنری به رایگان بدست می آورید.

موبو دیکشنری

موبو دیکشنری

سازنده: جواد مطلبی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 19.4 مگابایت زبان:

 +Persian Dictionary

Persian Dictionary+

اگر از یک دیکشنری تنها ترجمه واژگان را می خواهید، +Persian Dictionary جمع و جورترین و یکی از بهترین گزینه های شما در iOS است. این دیکشنری انگلیسی به فارسی قادر است بیش از 97 هزار واژه انگلیسی و 80 هزار کلمه فارسی را برای شما ترجمه کند.

برای استفاده از این دیکشنری 9 مگابایتی به هیچ گونه اتصال اینترنتی نیازی ندارید و ضمنا با مراجعه به منوی بازی ها، می توانید با سوالات چهار گزینه ای این اپلیکیشن در زمینه معانی واژگان هم سرگرم بشوید.

 + Persian Dictionary

+ Persian Dictionary

سازنده: TopOfStack Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 9.2 مگابایت زبان:

 iFarsi/aFarsi

iFarsi

aFarsi از جمله قدیمی ترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی روی پلتفرم موبایل است که مطمئنا همگی نسخه قدیمی جاوای آن را به خاطر داریم. aFarsi در اندروید و iOS به همان سادگی نسخه جاواست و حتی دایره واژگانش گسترده تر از آن شده.

یکی از قابلیت های جالب آن در نسخه iOS، تشخیص واژگان فینگلیش و تبدیل آنها به فارسی است. بنابراین اگر کیبورد فارسی هم نداشتید می توانید از این طریق به سادگی به نتیجه دلخواهتان برسید. aFarsi (یا در نسخه آیفون iFarsi) توانایی ترجمه بیش از صدهزار واژه را در حالت آفلاین برای شما فراهم کرده و با حجمی بسیار ناچیز، گزینه ای بسیار جمع و جور و کاربردی در موبایل های شماست.

iFarsi/aFarsi

iFarsi/aFarsi

سازنده: Hojat Parta قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 4.2 / 1.3 مگابایت زبان:

 English Persian Dictionary

English Persian Dictionary

اگر از سیستم عامل iOS استفاده می کنید و به دنبال حداکثر نتایج ممکن برای واژگان فارسی می گردید، English Persian Dictionary را از دست ندهید. ترجمه آفلاین، مشاهده تاریخچه واژه های جستجو شده، امکان اضافه سازی کلمات به علاقه مندی ها، تعویض فونت و تم اپلیکیشن و تلفظ صحیح واژگان از قابلیت های این اپلیکیشن رایگانند.

معانی بیش از 248 هزار واژه را می توانید با استفاده از این اپ در حالت آفلاین جستجو کنید. البته توجه داشته باشید که حجم فایل دیتای آن چیزی در حدود 93 مگابایت است که پیش از استفاده، باید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

English Persian (Farsi) Dictionary

English Persian (Farsi) Dictionary

سازنده: Tavola.pro قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 31.7 مگابایت زبان:

 دیکشنری نوین + 15 دیکشنری آفلاین

msm.MsmDic1

دیکشنری نوین در حالت آفلاین، یک فرهنگ لغات انگلیسی به فارسی معمولی است. اما با ورود به بخش "دیکشنری کده" در آن، می توانید 15 دیکشنری آفلاین بسیار ارزشمند را دانلود کرده و از آنها به صورت آفلاین بهره ببرید.

این دیکشنری های دانلودی شامل دیکشنری فارسی به انگلیسی معمولی، فرهنگ معین، فرهنگ نام های ایرانی، فرهنگ اصطلاحات تخصصی رشته های کامپیوتر، حسابداری و کشاورزی و لغتنامه های عربی به فارسی و بالعکس می شوند. برای دانلود دیکشنری نوین نیازمند پرداخت هزینه 1900 تومانی هستید که با توجه به فرهنگ های لغت بسیار کاربردی موجود در آن منطقی به نظر می رسد.

دیکشنری نوین + 15 دیکشنری آفلاین

دیکشنری نوین + 15 دیکشنری آفلاین

سازنده: محمد صادق مظفری قیمت: 1900 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10.9 مگابایت زبان:

دیکشنری هوشمند + 63 دیکشنری آفلاین

com.mobilife.intellidict3

شکی نیست که دیکشنری هوشمند، کامل ترین دیکشنری تولید شده توسط برنامه نویسان وطنی است. حتی اگر طراحی زیبای متریال آن را در نظر نگیریم، امکانات دیکشنری هوشمند فراتر از هر دیکشنری ایرانی است که تاکنون برای پلتفرم اندروید عرضه شده.

ترجمه هوشمند هنگام مطالعه، استفاده از مترجم شناور، دانلود و نصب 63 دیکشنری در زبان ها و زمینه های مختلف (به صورت کاملا رایگان)، ترجمه آنلاین متون با کمک مترجم گوگل و بینگ یا ترجمه لغت به لغت، پلاگین OCR برای ترجمه کلمات از طریق گرفتن عکس، همگام سازی اپلیکیشن با مرورگر رایانه و بهره گیری از یک پنل ترجمه کامل، به صورت تیتروار از مهم ترین قابلیت های دیکشنری هوشمند به حساب می آیند.

البته استفاده از دیکشنری هوشمند تا تعداد ترجمه محدودی رایگان است، پس از آن می بایست به خرید نسخه کامل اپلیکیشن با قیمت 3500 تومان اقدام کنید که با توجه به این امکانات عالی، از پرداخت این مبلغ به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.

دیکشنری هوشمند + 63 دیکشنری آفلاین

دیکشنری هوشمند + 63 دیکشنری آفلاین

سازنده: بهزاد غفارنژاد قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.9 مگابایت زبان:

سعی کردیم در میان دیکشنری های موجود، نمونه های مطرح و کاربردی آن را به فهرست جعبه ابزار این هفته بیاوریم. با این حال اگر از اپلیکیشن خاصی بدین منظور استفاده می کنید که در فهرست این هفته نبوده، آن را با ما و سایر کاربران دیجیاتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    دیکشنری تحلیلگران رو با توجه به قیمت رایگان و امکاناتش با موارد این پست مقایسه کردم.
    میتونم بگم بی‌رقیبه

  • رضا
    رضا | ۳ خرداد ۱۳۹۴

    باسلام؛من یکی از بازدیدکنندگان پر و پا قرص سایت خوبتون هستم و از طریق اپ اندرویدتون هر دو روز یکبار مطالبتونو چک میکنم.سایتتون فعال و مفیده. میخواستم ببینم تو این دیکشنری ها دیکشنری هس ک تلفظ هم داشته باشه و آفلاین باشه.قبلا با دیکشنری دانشجو کار میکردم اما از وقتی بروزش کردم تلفظش کار نمیکنه.لطفا راهنماییم کنید.اگه ممکنه پاسخ رو ایمیل کنید.یاعلی.

  • zaplin
    zaplin | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من دیکشنری تحلیلگران رو میشنهاد میکنم، لغات تخصصی هم داره
    فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی
    کاملا آفلاین، قابلیت اتصال به google translate

  • محمود
    محمود | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    حیف پول 3500تومان کار نمیکنه دیکشنری آریانپور را توبرنامه دانلود کردم معلوم نشد کجا رفت.

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی