ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با پرچمداران ۵۰٫۶ مگاپیکسلی کانن آشنا شوید

اگر تصور می کنید نبرد مگاپیکسل به آخر راه خود رسیده، شاید بهتر باشد در تصورات خود بازنگری کنید. آخرین سری دوربینی که کانن امروز معرفی کرده دارای یک سنسور فول فریم و رزلوشنی بیش ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

اگر تصور می کنید نبرد مگاپیکسل به آخر راه خود رسیده، شاید بهتر باشد در تصورات خود بازنگری کنید. آخرین سری دوربینی که کانن امروز معرفی کرده دارای یک سنسور فول فریم و رزلوشنی بیش از ۵۰ مگاپیکسل است.

بله؛ شایعات درست بود و کانن امروز دو پرچمدار جدید با سنسورهای ۵۰٫۶ مگاپیکسلی معرفی کرد: EOS 5Ds و EOS 5Ds R.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

در این دوربین ها از موتور پردازش تصویر Dual DIGIC 6 بهره برده شده و همچنین نمایشگری ۳٫۲ اینچی (مشابه آنچه در 5D Mark III بود) تعبیه شده. فوکوس ۶۱ نقطه ای خودکار و لرزش گیر جدید با قدرت بهتر از جمله قابلیت های دیگر این دو هستند.

اما در هر دو این دوربین ها امکان عکسبرداری تایم لپس با حداکثر سرعت ۵ فریم بر ثانیه وجود دارد. همچنین چشمی هوشمند با ظاهری جدید نیز می تواند -مانند 7D Mark II- صد در صد نمایی که لنز می بیند را انتقال دهد.

در این مدل ها از NFC ،WiFi ،USB 3.0 و پورت HDMI پشتیبانی می شود. به علاوه امکان نصب کارت حافظه SD/CF نیز وجود دارد. امکان فیلمبرداری 1080p با سرعت ۲۴/۲۵ فریم و 720p با ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. اما بر خلاف دوربین های رده بالای سونی امکان فیلمبرداری 4K در این دو مدل گنجانده نشده است.

به گفته کانن میزان نویز در این مدل ها به مراتب از 5D Mark III و 7D Mark II بهتر است. ایزو نیز از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ قابل تنظیم است که البته ممکن است میزان حداکثری آن به مذاق برخی مشتریان بالقوه خوب نیاید.

مورد دیگری که این دو مدل از 7D به ارث برده اند، Automatic Exposure است که اجازه می دهد دوبین بر اساس میزان نور محیط اقدام به تنظیم نور نماید. این برای کسانی که دوست دارند به راحتی در شرایط خاص عکس های بهتری ثبت کنند مناسب است.

تفاوت 5Ds و 5Ds R چیست؟

EOS_5DS_FRT_02.0

این دو در ظاهر بسیار شبیه هم هستند اما low-pass filter در دوربین 5Ds R حذف شده و کانن به جای آن از Cancellation Effect برای بخشیدن شفافیت بیشتر به عکس های مات در آن استفاده کرده است. در مقابل 5Ds از این فیلترها بهره می برد. اما روی کاغذ هر دوی آنها معرکه هستند و شکی نیست که طرفداران زیادی خواهند داشت.

همانطور که انتظار می رود، این دو پرچمدار، چندان ارزان هم نیستند. تنها بدنه 5Ds و 5Ds R به ترتیب ۳۷۰۰ و۳۹۰۰ دلار قیمت دارد. این دو تا ماه ژوئن به بازار می آیند.

canonnew1124lead

اما کانن در کنار این دو، یک لنز 11-24mm با f/4L USM نیز معرفی کرده است. لنزی با بیشترین زاویه دید (۱۲۶ درجه) که تا به حال برای دوربین های DSLR ساخته شده است. هر چند که جذابیت این لنز برای بسیاری از عکاسان بسیار زیاد به نظر می رسد، اما قیمت ۳۰۰۰ دلاری آن می تواند رغبت داشتنش را برای بسیاری از افراد کم کند. این لنز تا اواخر ماه جاری میلادی به بازار عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

    • اَلِــــــــکــــــس
      اَلِــــــــکــــــس | ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

      خبر دوربین های جدید 750D و 760D رو بذارید. من یعنی میخواستم 700D بگیرم دیگه باید منتظر این دو مدل بمونم ببینم چطورن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی