ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر مالی ارشد اینتل: اپل چاره ای جز انتخاب چیپست های ما ندارد

در سال 2005 میلادی، استیو جابز خبری تاریخی را به جهانیان داد: او اعلام کرد که اپل در نظر دارد به جای استفاده از چیپست های تولیدی خود، از محصولات اینتل در مک استفاده نماید. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

در سال 2005 میلادی، استیو جابز خبری تاریخی را به جهانیان داد: او اعلام کرد که اپل در نظر دارد به جای استفاده از چیپست های تولیدی خود، از محصولات اینتل در مک استفاده نماید.

این خبر شوک بسیار بزرگی محسوب می شد چراکه در آن زمان اینتل بزرگ ترین تولید کننده چیپ برای کامیپوترهای ویندوزی بود و مایکروسافت نیز بزرگ ترین رقیب اپل به شمار می رفت (حالا گوگل جای مایکروسافت را گرفته است).

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در واقع کوپرتینویی ها نمی توانستند چیپستی را طراحی کنند که به بلند پروازی هایشان در مورد مک و مک بوک جامه عمل بپوشاند و به همین دلیل به سراغ اینتل رفتند. لازم است اضافه کنیم که از سال 2006 میلادی تاکنون، چیپست های اینتل در سیستم های مک مورد استفاده قرار گرفته اند.

حالا تقریبا ده سالی از آغاز همکاری اپل و اینتل می گذرد و مدتی است این زمزمه به گوش می رسد که اپل ظرف چند سال آینده می تواند چیپست های مورد نیازش را خودش تولید نماید.

البته باید بگوییم که هم اکنون نیز این شرکت چیپست های لازم برای آی فون و آی پد را خودش تولید می کند که بر معماری ARM مبتنی هستند و علاوه بر این تولید کنندگانی نظیر سامسونگ را در خدمت خود دارد که تولیدشان را بر عهده دارند.

نظریه ای که هم  اکنون مطرح می شود این است که عاقبت چیپست های مبتنی بر معماری ARM اپل به قدری قدرتمند خواهند شد که در سیستم های مک مورد استفاده قرار می گیرند تا دیگر این کمپانی نیازی به اینتل نداشته باشد.

به علاوه گفته شده که برخی از چیپست های جدید اینتل دیرتر از موعد مقرر ارائه خواهند شد و این بدان معناست که عرضه محصولات جدید و مبتکرانه اپل نظیر مک بوک ایر فوق باریک اپل در گرو ارائه چیپ های اینتل است و در هر صورت کوپرتینویی ها باید منتظر اهالی سانتا کلارا بمانند.

استیسی اشمیت (مدیر ارشد مالی) اینتل در مصاحبه ای که با Businessinsider داشت چنین نگرانی هایی را بی مورد دانست و اظهار نمود که کمپانی متبوعش در زمینه تولید چیپست های کامپیوتری جلوتر از رقبایش در حرکت است و اپل چاره ای جز انتخاب محصولات آن ندارد.

استیسی اشمیت، مدیر ارشد مالی اینتل

استیسی اشمیت، مدیر ارشد مالی اینتل

اپل بزرگ ترین شریک تجاری ماست. این شرکت نیز همانند اینتل دوست دارد که محصولات فوق العاده ای را به بازار ارائه نماید و تا زمانی که فناوری های بی نظیرمان به دنیا ارائه می شوند آنها نیز قادر خواهند بود که محصولات عالی خود را عرضه نمایند.

به نظر می آید که اپل مجبور است که این همکاری را حداقل برای مدتی حفظ نماید. اشمیت در ادامه گفت: «اینتل در حال توسعه دادن سیطره خود بر این صنعت است و به هیچ وجه در این موضوع تأخیری نداشته. در واقع می توانیم بگوییم که ما در صدر این صنعت در حال حرکت هستیم.»

این بدان معناست که در حال حاضر اپل باید از چیپست های اینتل استفاده نماید یا اینکه ریسک پایین آمدن سرعت و افت عملکرد سیستم های جدید مک را به جان بخرد.

اشمیت در ادامه می گوید: برای مشتری مهمی نظیر اپل، کنار گذاشتن چیپست های ما به معنای افت قابل ملاحظه عملکرد محصولات آن خواهد بود و این همان چیزی است که ما را به پیروز این صنعت بدل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • AMIN
    AMIN | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    salam be hame dustan.apple baraye 2 dalil be nazaram az intel estefade kard.
    1-baraye inke beshe roye macbook va i mac windows nasb kard.(ba botcamp)
    2.turboo boost fogholadeye cpu haye intel k dar karyhaye adi battery kam va dar karhaye sangin ba turboo boost kamboode performance moshahede nemishe.intori toye macbook battery kamtar masraf mishe.
    shak nakonid k apple intel ro kenar nakhahad gozasht.
    dalilam baraye in harf ine ke intel dar zamineye cpu harfe aval ro mizane va intori aplle tamarkoze bishtari roye tarahiye display va kheili chiz ha khahad dasht.bande khodam macbook pro mgxc2 daram.windows ham nasb kardam.the evil within ro ba resolation2880*1800 ba tanzimate ultra bedone ofde frame bazi mikonam.
    in neshon mide in 2 ghole bozorge hardware vaghean sherakate fogholade daran.
    i am apple fan.AMIN BEIGI

  • farid
    farid | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

    چرا تصویر جابز رو گذاشتید . با زمان حال برید جلو

  • خشایار
    خشایار | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

    اصلا از اپل خوشم نمی یاد.
    یه شرکت بنجول فروشه، گرون فروش.
    عملا آشغال فروش. :/

    • A"hmadrez"A
      A"hmadrez"A | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

      اينو اويزه گوشت كن براي تمام عمرت:
      هيچ وقت هيچ چيزي بيخود بزرگ نميشه و هيچ وقت سود سه ماهش از سود فروش يكساله نفت ايران بيشتر نميشه.

    • bawar
      bawar | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

      این پسرە خشایار واسە نفرتش از اپل شاید داستانی دارە ما نمیدونیم!! :D

  • Mr. Android
    Mr. Android | ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

    اپل هر وقت بخواد میتونه اینتل رو کنار بزاره همون طور که PowerPC رو به راحتی کنار گذاشت
    arm الان به حدی رسیده که جای x86 رو بگیره. الان واسه سرور ها چیپ های قدرتمندی بر پایه ARM اومده که قیمتشون فوق العاده بهتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی