ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اپلیکیشن Odysee را خرید

به احتمال زیاد به زودی گوگل قابلیت های آفلاین و خصوصی بیشتری به سرویس Google + Photos خواهد افزود. زیرا به تازگی غول جستجو موفق شده تا اپلیکیشن Odysee را تصاحب کند. Odysee در اصل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

به احتمال زیاد به زودی گوگل قابلیت های آفلاین و خصوصی بیشتری به سرویس Google + Photos خواهد افزود. زیرا به تازگی غول جستجو موفق شده تا اپلیکیشن Odysee را تصاحب کند.

Odysee در اصل اپلیکیشنی برای پلتفرم های iOS و اندروید بوده که از تصاویر و ویدئوهای کاربران که با دوربین تلفن هوشمند یا تبلت به ثبت می رسیدند، به شکلی اتوماتیک نسخه ای پشتیبان در کامپیوتر منزلشان تهیه می کرد.

اپلیکیشن مذکور همچنین به کاربران اجازه می داد تا تصاویر شان را به شکلی خصوصی با افرادی مشخص به اشتراک بگذارند. گفتنیست اپ مورد بحث پس از خریده شدن توسط گوگل در تاریخ ۲۳ فوریه به کار خود پایان خواهد داد و تیم توسعه ی آن نیز به گوگل پلاس ملحق می شوند تا تمرکز شان را بر روی ساخت سرویس هایی بگذارند که افراد بیشتر از آنها بهره خواهند برد. لازم به ذکر است که اپ یاد شده توسط شرکت Nimbuz توسعه داده شده بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

خبر خریده شدن اپلکیشن مذکور در پیامی در وبسایت رسمی Odysee منتشر گشت و به کاربران اعلام شد که این سرویس به زودی از دسترس خارج خواهد شد. البته پس از تاریخ پیش تر اشاره شده کاربران کماکان می توانند تصاویر خود را از آرشیو این سرویس بیرون کشند. از سوی دیگر، اپلیکیشن مورد بحث همکنون از اپ استور اپل و گوگل پلی حذف شده است.

اخیرا توسط بلومبرگ شایع شده بود که احتمال می رود گوگل، Photos را به عنوان سرویسی مستقل از گوگل پلاس عرضه نماید. کار کردن با این سرویس به صورت آفلاین امکان راحتی بیشتری برای کاربران به وجود آورده و آزادی عمل مضاعفی به آنها می دهد، این ها تفاوت هایی هستند که گوگل توسط آنها و با اعمال سیاست های جدید می تواند خود را از سایر سرویس های تصاویر آنلاین مانند فیسبوک، اینستاگرام، فلیکر و دراپ باکس متمایز کند.

اپلیکیشن Odysee به کاربران خود اجازه می داد با ساخت یک اکانت و یا توسط فیسبوک به این اپ وارد شوند. یکی از قابلیت های پرطرفدار اپلیکیشن مورد بحث این بود که به کاربر امکان می داد ویدئوهای تصویر برداری شده را بدون کاهش کیفیت در سرویس ابری ذخیره سازد و یا آن را به شکل مستقیم بر روی کامپیوتر شخصی اش آپلود نماید. این در حالی بود که اگر کامیپوتر آن کاربر بعدا خاموش بود و یا از ارتباط اینترنت کم سرعتی بهره می برد، به سادگی قادر بود تا از طریق سرویس های ابری به تماشای ویدئوی مذکور بنشیند زیرا Odysee یک نسخه از آن را در کش خود نگهداری می کرد.

لازم به ذکر است مانند بسیاری اپلیکیشن های دیگر (که بزرگ ترین نمونه آنها نیز واتزاپ است)، Odysee از قانون freemium استفاده می کرد. به این معنی که در سال اول، استفاده از آن رایگان و در دوره های بعدی کاربر برای ادامه بهره گیری از آن مجبور به پرداخت مبلغی ناچیز معادل ۵ دلار برای یک دوره ی سالانه بود. سابق بر این موسسین آن پیشبینی کرده بودند اگر بتوانند ۳ میلیون کاربر را جذب کنند، قادر خواهند بود تا بار این اپلیکیشن را خود بر دوش کشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Alireza
    Alireza | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    " از تصاویر و ویدئوهای کاربران که با دوربین تلفن هوشمند یا تبلت به ثبت می رسیدند، به شکلی اتوماتیک نسخه ای پشتیبان در کامپیوتر منزلشان تهیه می کرد."

    لعنت به هرکسی که مانع پیشرفت اینترنت میشه

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

    فکرمیکردم کسی هدف رو نمیدونه اما وقتی "خودم" هدف رو به زبان ساده با اشاره ها فهمیدم و فهمیدم که همه هم میدونن اون موقع بود که نفهمیدم چرا کسی به هدف نرسیده. چرا کسی برای رسیدن به هدف تلاش نمیکنه. اون موقع بود که توجه کردم من که هدف رو میدونم چرا تلاش نمیکنم؟

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

      همیشه فکر میکردم هدف مهمترین عاملِ. اما حالا که میبینم ما برای هر چیزی اهداف کافی داریم میفهمم که مسیر مهمتر از هدف هست. و وقتی "نشان دهنده" راه رو نشون میده مشخصه که نباید به هدف کار داشت و مهم مسیره. چیزی که باعث شده ما همیشه دنبال هدف باشیم دنیای عددی و خطیه که پایان و آغاز داره و ما همه به دنبال دیدنِ پایان هستیم.

      • TROOL
        TROOL | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

        سیا ول کن سر صبحی از این حرفهای فلسفی نزن
        مغزمون هنوز گرم نشده با این حرفها گیرپاژ میکنه

      • Siamak Gol
        Siamak Gol | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

        و مسیر رو نمیبینیم و فکر میکنیم حتما یک آخر وجود داره که همه چیز اونجاست اما این رو نمیبینیم که همه چیز توی مسیره و ما به سرعت از کنارشون رد میشیم و همه منتظریم برای یک هدف عددی که در پایان باشه اما نیست. هدف چیزی خارج از عدده. تصور کنید جیزی که پایان و آغاز و هدف و مسیر و پیری و جوانی و مرگ و تولد همزمان اتفاق میافتن.

        • Siamak Gol
          Siamak Gol | ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

          پس چون نمیتونیم هدف رو ببینیم چون با دنیای ما در تضاده پس میاد میگه چون هدف رو نمبینی مسیر رو نگاه کن تا گم نشی تا به هدف برسی تا پایان مسیر دنیای هدف رو بهمون بده. چه دنیایی میتونه باشه که اول و اخر نداره. عدد نداره. تو و اون نمیشید دو نفر. 2*2 نمیشه 4. فردا و دیروزی نیست. مثل کُره میمونه . چپ و راست بالا پایین و ... نداره. درکش سخته اما جالبه

مطالب پیشنهادی