ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان فنی بهره گیری از نمایشگرهای 8K در لپ تاپها و کامپیوترها فراهم شد

اگر تصور می کنید لپ تاپ های مجهز به نمایشگرهای 4K و یا آی مک های دارای صفحه نمایش 5K جذاب ترین و به روزترین گزینه های بازار هستند و تا مدت زیادی شاهد عرضه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

اگر تصور می کنید لپ تاپ های مجهز به نمایشگرهای 4K و یا آی مک های دارای صفحه نمایش 5K جذاب ترین و به روزترین گزینه های بازار هستند و تا مدت زیادی شاهد عرضه ی محصولاتی مشابه با رزولوشن های بالاتر نخواهید بود باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

زیرا انجمن استانداردهای الکترونیکی ویدئو به تازگی پرده از DisplayPort 1.4a برداشته است. فرمت جدیدی که این اجازه را می دهد تا کامپیوترهای all-in-one و لپ تاپها، نمایشگرهایی با رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل یا به عبارت دیگر 8K داشته باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تکنولوژی تازه معرفی شده از شیوه فشرده سازی منحصر به فرد برای ارائه خروجی بر روی نمایشگر استفاده می نماید تا بتواند حجم بسیار بیشتری از داده را نسبت به روش های پیشین انتقال دهد.

در این استاندارد جدید می توان نمایشگر را به دو یا چهار بخش تقسیم نمود و دوباره سازی یا ریفرش پیکسل ها در هر بخش به صورت جداگانه صورت گیرد. این امر سبب می شود تا پردازشگر گرافیکی علی رغم تولید تصویر با رزولوشن بالا پردازش های کمتری را صورت دهد و در نتیجه در مصرف باتری صرفه جویی گردد.

displayport-1-4-a

بر همین اساس گفته می شود تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی با به کارگیری DisplayPort 1.4a قادر خواهند بود نمایشگرهایی به مراتب واضح تر و البته کم مصرف تر بسازند، هر چند هنوز در مورد قیمت چنین صفحه نمایش هایی و اینکه آیا استفاده از آنها در لپ تاپ ها و کامپیوترهای all-in-one مقرون به صرفه خواهد بود اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

VESA (انجمن استانداردهای الکترونیکی ویدئو) می گوید دیسپلی پورت جدید از اواخر سال ۲۰۱۶ آماده ی استفاده در محصولات الکترونیکی مرتبط خواهد شد و پس از آن باید منتظر ماند و دید چه هنگام لپ تاپ های دارای نمایشگر 8K پایشان به بازار باز خواهد گشت.

8K
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی