ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمند اپل: در حال توسعه محصولی هستیم که از فناوری های تسلا بالاتر خواهد بود

در طول این هفته برایتان گزارش نمودیم که ون های مشکوک اپل در سطح شهر سان فرانسیسکو در حال رفت و آمد هستند. پس از آن، حدس و گمانه زنی ها بر این بود که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

در طول این هفته برایتان گزارش نمودیم که ون های مشکوک اپل در سطح شهر سان فرانسیسکو در حال رفت و آمد هستند. پس از آن، حدس و گمانه زنی ها بر این بود که اپل در تلاش است تا خودروی بدون راننده ی خود را توسعه دهد؛ حال به نظر می رسد یکی از کارمندان شرکت مورد بحث به Business Insider ایمیلی با عنوان «توسعه ی وسیله نقلیه» فرستاده است.

اینگونه که در این ایمیل نقل شده، کارمندان تسلا، به شدت خواهان کار در کمپانی اپل هستند. این شخص نوشته:‌ «پروژه ی جدید اپل هیجان انگیز تر از آن است که بتوان به راحتی از کنارش رد شد. به نظرم طرحی که اپل در دست دارد قادر است تا صنعت خودروسازی رو متحول کرده و در این زمینه حتی از تسلا نیز جلو خواهد زد.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس رزومه های وبسایت LinkedIn، اپل حدودا دارای ۵۰ کارمند است که سابق بر این در تسلا به کار مشغول بوده اند و بسیاری از مهندسینی که اپل در این زمینه استخدام کرده، متخصصین مکانیک، ساخت و روباتیک هستند.

با توجه به جمع بندی تمام خبر ها، می توان به این نتیجه ی احتمالی رسید که اپل -هرچقدر هم که عجیب به نظر برسد- در حال ساخت یک خودرو است و قطعا اتصال به «آیفون» نقش بسزایی در آن داشته و تجربه کاربری بهتری از تسلا در اختیار رانندگان قرار خواهد داد.

اپل حال سیستم ابتکاری خود به نام CarPlay را داراست که با استفاده از آن کاربر قادر خواهد بود تا بخش سرگرمی و چند قسمت دیگر از خودروی خود را کنترل نماید. اگرچه قرار بود این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ عرضه گردد اما همچنان با تاخیر رو به رو است و به تازگی مدل جدید کمپانی هیواندای به نام سوناتا ۲۰۱۵ به آن مجهز گشته است.

احتمالا این کارمند اپل در خصوص قابلیت های بی سیم و امکان ارتباط با سیستم CarPlay و روشن کردن خودرو بدون نیاز به کلید سخن می گوید. (که البته تسلا این قابلیت ها را در سال گذشته در آپدیت ۶.۰ برای محصولاتش قرار داد.)

اینکه اپل قصد تولید خودروی خود را دارد یا خیر، هنوز مشخص نیست. اما نکته ی بدیهی ماجرا اینجاست که اهالی کوپرتینو قصد رقابت با تسلا را در سطحی بسیار بالا دارند. بر اساس آماری که بلومبرگ ارائه داده، تسلا تا کنون حدودا ۱۵۰ نفر از کارمندان اپل را به خدمت گرفته و از سوی دیگر، اپل بارها تلاش داشته تا پتانسیل هایی که تسلا در نظر دارد استخدام نماید را با پاداشت های ۲۵۰.۰۰۰ دلاری و حقوق های بسیار بالا به خدمت خود درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی