ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار؛ اپلیکیشن هایی برای مطلع شدن از نرخ طلا و ارز

قیمت طلا و ارز لحظه به لحظه در نوسان است، از این رو وجود یک مرجع بروز و قابل اطمینان جهت مشاهده تغییرات آن ضرورت می یابد. اصناف مختلفی اعم از صرافی ها، طلافروشان و سرمایه گذاران ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

قیمت طلا و ارز لحظه به لحظه در نوسان است، از این رو وجود یک مرجع بروز و قابل اطمینان جهت مشاهده تغییرات آن ضرورت می یابد. اصناف مختلفی اعم از صرافی ها، طلافروشان و سرمایه گذاران بورس از جمله مشتریان دائمی چنین سرویس هایی هستند و بدون بهره گیری از آنها قادر به کار نخواهند بود.

اپلیکیشن های مشاهده نرخ طلا و ارز کار را برای چنین افرادی ساده کرده. به مدد چنین ابزارهایی قادرید هر جا که باشید، آخرین تحولات بازار طلا و ارز ایران را با تلفن های هوشمندتان پیگیری نمائید. در جعبه ابزار این هفته تعدادی از آنها را در پلتفرم های مختلف به شما معرفی خواهیم کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

مثقال و مثقال پلاس

Mesghal+

این اپلیکیشن در دو نسخه ارائه شده است، یکی مثقال به صورت رایگان و دیگری مثقال پلاس 1500 تومانی با امکاناتی بیشتر. در نسخه رایگان قادرید آخرین قیمت ارز در بازار ایران (چه قیمت خرید و چه فروش) را در ستون هایی جداگانه ملاحظه کنید. البته بخش هایی هم برای قیمت سکه و طلا در نظر گرفته شده.

سازنده اپلیکیشن، نمایش مواردی همچون نمودار تحولات قیمت، ارز مرجع و مبدل ارز را برای کاربران مثقال پلاس در نظر گرفته است. نسخه پولی این اپلیکیشن ضمن این که از رابط کاربری بهتری بهره می برد، به غیر از نمایش مواردی که گفتیم به شما توانایی اولویت بندی ستون ها را هم می دهد.

بدین صورت که می توانید مثلا دلار آمریکا و ریال عربستان را بالاتر از سایر موارد قرار دهید. همین تغییرات را هم می توانید برای ویجت اختصاصی اپلیکیشن اعمال کنید. ویجت مثقال و مثقال پلاس از لحاظ ظاهری با هم تفاوتی ندارند، با این وجود تنها در نسخه مثقال پلاس توانایی شخصی سازی آن را دارید.

مثقال پلاس قابلیت خوب دیگری هم دارد و آن هم زنگ هشدار است. با اشاره روی آیکن قلب در بالای صفحه، می توانید کاری کنید تا مثلا هر زمان که دلار آمریکا به زیر 3400 تومان رسید، اپلیکیشن در نوار اعلان ها شما را نسبت به این امر آگاه کند.

مثقال

مثقال

سازنده: حمیدرضا اعتباریان قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.6 مگابایت زبان:
مثقال پلاس

مثقال پلاس

سازنده: حمیدرضا اعتباریان قیمت: 1500 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.8 مگابایت زبان:

 صراف

Sarraf

صراف اپلیکیشنی است که علاوه بر نمایش تحولات طلا و ارز، دستیار خوبی هم برای صرافان و طلاسازان محسوب می شود. بخشی به نام دستیار معامله مخصوص ثبت معاملات افرادی است که در امر خرید و فروش ارز و طلا فعالیت می کنند.

با ثبت معاملات در این قسمت، قادرید سود قطعی روزانه تان را از معامله در اپلیکیشن مشاهده نمائید. بخش صراف یار نیز مخصوص طلاسازان آماده شده که در آن قادرید با در نظر گرفتن وزن طلا، اجرت ساخت، آبکاری و وارد نمودن مالیات و سود، قیمت قطعه را برای ارائه به مشتری تعیین کنید. این قابلیت مطمئنا برای افراد فعال در حرفه طلاسازی بسیار کاربردی و مفید ظاهر خواهد شد.

صراف یار همچنین بیشینه و کمینه قیمت ارز و طلا و سکه را به طور روزانه در کنار هر آیتم برایتان به نمایش گذاشته است. اما نکته منفی در مورد آن، نبود یک ویجت اختصاصی برای استفاده در دسکتاپ است.

هشدار نوسان، نمودارهای دقیق برای سکه و طلا و ارز، مبدل ارز و نمایش اخبار مربوط به این حوزه امکانات دیگر آن هستند که صراف را به کامل ترین اپلیکیشن در میان نمونه های مشابه تبدیل کرده اند. صراف به صورت رایگان عرضه شده، اما برای استفاده از بخش های دستیار معامله و صراف یار، نیازمند پرداخت هزینه 1900 تومانی هستید.

صراف

صراف

سازنده: گروه نرم افزاری روبیک قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.1 مگابایت زبان:

نرخ روز

Nerkh Rooz 1

نرخ روز اپلیکیشنی است که اطلاعاتش را از وبسایت بانک مرکزی و فی بازار جمع آوری می کند. رابط کاربری آن در ساده ترین شکل ممکن طراحی شده و امکاناتش بیشتر مناسب عموم مردم است تا صرافان و طلافروشان.

با ورود به نرخ بازار، قادرید از تازه ترین تحولات بازار ارز، سکه، طلا و خودرو مطلع شوید. برای هر قسمت نیز می توانید سورس قیمت های خود را تغییر دهید، مثلا در بخش خودرو قادرید قیمت های سایت های پدال، پرشین خودرو و قیمت فی بازار را با هم مقایسه کنید.

در نرخ بازار شاهد تبلیغات مختلف هم هستید که البته آنچنان هم آزاردهنده نیستند، اما نبود ویجت یا هشدار نوسان در آن را می شود به عنوان نکته ای منفی قلمداد کرد.

با این وجود حجم بسیار پایین اپلیکیشن و بروزرسانی های مکرر، از جمله عواملی است که می تواند شما را به دانلود و استفاده از آن ترغیب نمایند.

نرخ روز

نرخ روز

سازنده: پیام سلامی پَرگو قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.4 مگابایت زبان:

 نرخ یاب

Nerkh Yaab

اپلیکیشن نرخ یاب از برخی جهات مانند رابط کاربری ساده و سبک با نرخ روز قابل مقایسه است، با این وجود با داشتن امکانات کامل تر کمی بالاتر از آن قرار می گیرد. در نرخ یاب می توانید از آخرین تحولات قیمتی طلا، سکه، ارز و همچنین تحولات بازار بورس ایران مطلع شوید.

نکته مثبت در مورد نرخ یاب، نمایش زمان دقیق آخرین بروزرسانی زیر هر آیتم است. مثلا می توانید بفهمید که قیمت هر دلار که در آن ثبت شده مربوط به چه زمانی بوده است.

از طرف دیگر با اشاره روی هر گزینه مثلا پوند انگلستان، اطلاعاتی همچون قیمت بازار، قیمت قبلی، تغییر قیمت بر حسب درصد و نمودار نوساناتش را طی روزها و ماه های قبلی مشاهده خواهید کرد.

از دیگر امکانات آن هم می توان به هشدار نوسان قیمت ها اشاره نمود، بدین صورت که اپلیکیشن به محض رخ دادن تغییری در قیمت ها آن را به صورت یک پاپ آپ در صفحه دسکتاپ به اطلاع شما می رساند. نرخ یاب به صورت کاملا رایگان عرضه شده، از این رو مواجهه با تبلیغات در آن امر عجیبی نیست.

نرخ یاب

نرخ یاب

سازنده: توسعه فناوری آکام قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌ برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.8 مگابایت زبان:

 (Nerkh (Windowsphone

Nerkh Winphone

در میان اپلیکیشن های ویندوزفون برای آگاهی از تحولات طلا و ارز، اپلیکیشن نرخ عملکرد به مراتب بهتری را نسبت به سایر رقبا از خود به نمایش می گذارد. نمایش نرخ لحظه ای ارزهای بانکی و آزاد، طلا، سکه، فلزات و نفت از جمله مواردی است که این اپلیکیشن ویندوزفونی برایتان انجام خواهد داد.

نرخ ها در این اپلیکیشن به صورت خودکار بروزرسانی می شوند اما امکان بروزرسانی دستی نیز برای کاربران فراهم شده. ضمنا در هر منو، قادرید تغییرات هر مورد را نسبت به روز گذشته نیز مشاهده کنید.

هر وقت که اپلیکیشن بروز گردد، نوتیفیکیشن آن را مشاهده خواهید کرد یا برای سادگی کار، می توانید از کاشی زنده آن بر روی صفحه اصلی ویندوزفون بهره ببرید. داده های نمایش داده شده روی هر کاشی را هم می توانید بنابر نیاز خود انتخاب کنید.

نرخ را می توانید با حجمی کمتر از یک مگابایت برای ویندوزفون 8 به بالا دریافت نمائید.

Nerkh

Nerkh

سازنده: FSystem Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: کمتر از 1 مگابایت زبان:

 (Nerkh (iOS

Nerkh iOS

اپلیکیشن نرخ iOS هیچ ارتباطی به نسخه ویندوزفون نداشته و فقط در اسم با آن مشابه است. با استفاده از این اپلیکیشن نیز می توانید از قیمت های لحظه ای بازار ارز و طلا مطلع شوید.

نمایش مواردی همچون نرخ ارز آزاد، نرخ ارز دولتی، قیمت طلا، سکه و ماشین کاری است که این اپلیکیشن برایتان انجام می دهد. نکته خوب در مورد آن اینجاست که می توانید ماشین ها را بر حسب برندشان هم جستجو کنید.

برای نمایش تحولات قیمت در روزهای گذشته نموداری در نظر گرفته نشده، با این وجود این اطلاعات را می توانید به صورت فهرست وار و متنی در این اپلیکیشن ملاحظه کنید.

همچنین نرخ نسبت به سایر رقبایش در iOS با سرعت بیشتری به روز شده و ضمنا از رابط کاربری منظم و زیباتری هم بهره می برد. این اپلیکیشن را می توانید به رایگان برای iOS 6 به بالا دانلود کنید.

Nerkh

Nerkh

سازنده: مهران میرشاهی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 13.1 مگابایت زبان:

 (Mesghal (iOS

Mesghal iOS

مثقال iOS نیز تنها در نام با نمونه مشابهش در اندروید مشترک است و گرنه ارتباطی به آن ندارد. مثقال از ساده ترین رابط کاربری ممکن برای نمایش تحولات عرض به کاربرانش استفاده کرده و به همین خاطر حجم پایینی هم دارد.

منوی آن به دو بخش ارز و طلا تقسیم شده که با مراجعه به هر کدام قادرید آمار و ارقام تفکیک شده آن را ملاحظه کنید. اطلاعاتی همچون قیمت لحظه ای طلا، نقره و مس، قیمت سکه و ارز از مواردی هستند که مثقال iOS برای شما به ارمغان می آورد.

اگر در iOS به دنبال اپلیکیشنی ساده برای آگاهی از تحولات ارز و سکه می گردید، مثقال با حجم بسیار پایین خود می تواند یکی از گزینه های مناسب برایتان محسوب گردد.

Mesghal

Mesghal

سازنده: A.W.D Group قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 3.5 مگابایت زبان:

همان طور که ملاحظه نمودید، پیشرفته ترین اپلیکیشن ها در زمینه تغییر و تحولات بازار ارز و طلای ایران برای سیستم عامل اندروید طراحی شده اند. از این رو در حال حاضر، گجت های اندرویدی برترین وسایل هوشمند برای اطلاع از بازار ارز و طلا در ایران محسوب می شوند.

در جعبه ابزار این هفته سعی کردیم تا اپلیکیشن های برگزیده این زمینه در هر پلتفرم را به شما معرفی کنیم. با این وجود اگر از اپلیکیشن خاصی بدین منظور استفاده می کنید که در فهرست بالا نبوده، از شما دعوت می کنیم تا آن را با ما و سایر کاربران دیجیاتو در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • غریب
    غریب | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    باسلام
    من مثقال پلاس گرفتم اکثر مواقع قیمت هاش به روز نیست خودش به سرور وصل نمیشه و آپدیت هم نمیکنه
    تازه پولی هم هست الان 2000 تومان
    بازم ممنون از کسانی که اپلیکیشن مجانی و کارا تولید می کنند

  • کامران
    کامران | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    این ها هیچمدام مثقال نیستند
    نرم افزار واقعی مثقال که قیمت خود مثقال را میزنه و آپدیت هم هست را از روی سایت مثقال بردارید
    mesghal.ir
    یا
    abshode.com
    اینها فقط اسم مثقال را یدک میکشند
    ولی نرم افزار واقعی مثقال دقیقا قیمت خود مثقال را میزنه

  • حسین
    حسین | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    مثقال که واقعا به درد نمیخوره درست در لحظاتی که قیمت نوسانات شدید داره قیمت به روز رو اعلام نمیکنه این نرم افزارها اگر لحظه ای عمل نکنن عملا کارایی ندارند

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Ali
    Ali | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    من صراف رو به خاطر دستیارش گرفتم . برای طلابازها مثل آچار فرانسه است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی