ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از مرگ چه اتفاقی برای اکانت های فیسبوک خواهد افتاد و میراث داران چه کسانی هستند؟

کاربران فیسبوک در نهایت قادر به تصمیم گیری در خصوص سرنوشت حساب های کاربری خود پس از مرگشان شدند. در تغییری ناگهانی در تصمیمات مدیران فیسبوک، حال استفاده کنندگان از این سرویس می توانند شخصی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

کاربران فیسبوک در نهایت قادر به تصمیم گیری در خصوص سرنوشت حساب های کاربری خود پس از مرگشان شدند. در تغییری ناگهانی در تصمیمات مدیران فیسبوک، حال استفاده کنندگان از این سرویس می توانند شخصی را معرفی نمایند که پس از مرگ، به بخشی از اطلاعات در حساب های کاربریشان دسترسی داشته باشد.

فیسبوک نام این بخش را «Legacy Contact» نهاده و به افراد جایگزین، دسترسی ایجاد تغییرات، در قسمت هایی از اکانت های کاربرانی که فوت شده اند را می دهد. کاربران همچنین قادرند انتخاب نمایند تا پس از مرگشان، حساب کاربری آنها به شکل کامل حذف گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نه تنها فیسبوک، بلکه سایر سرویس دهنده های آنلاین اجتماعی بر سر انتخاب یک راه از میان یک دو راهی مانده اند. آنها نمی دانند باید به حفظ حریم خصوصی افراد پس از مرگشان پایبند بمانند یا به درخواست دوستان و خانواده ی عذادار آنها که قصد انجام تغییراتی در پروفایل شخص فوت شده را دارند. تا پیش از این، فیسبوک پس از آگاهی از مرگ یکی از کاربرانش، انجام هرگونه تغییر را در اکانت شخص غیر ممکن می ساخت که همین امر باعث ناراحتی بازماندگان می گشت.

در سال ۲۰۱۳ بود که گوگل به عنوان پیشتاز در این زمینه، طرح «وارث اینترنتی» را برای Gmail و محتوایت فضای ابری خود و بسیاری سرویس های دیگر فعال نموده و همچنان امروزه نیز کاربران می توانند با استفاده از این تنظیمات، ورثه ی محتویات گوگلی خود را معین نمایند.

اما به طور کلی هدف از نگهداری حساب های کاربری، پس از مرگ آن شخص، در شبکه های اجتماعی چیست؟ افرادی که به عنوان میراث داران انتخاب می شوند، قادر خواهند بود تا با انجام تغییراتی در تنظیمات، صفحه ی شخص مرحوم را به سنگ قبری دیجیتالی تبدیل نمایند. این افراد دسترسی ایجاد پست جدید،‌ تغییر تصویر پروفایل و حتی قبول درخواست های دوستی جدید را دارند.

BN-GY274_FACEBO_P_20150212173952

در صورتی که یک کاربر پیش از مرگ خود دسترسی های بالاتری به شخص مورد نظر دهد،‌ آن فرد حتی می تواند یک نسخه ی کامل از آرشیو پست ها و تصاویر وی را از فیسبوک دانلود نماید. البته این آرشیو شامل پیام های خصوصی نخواهد شد.

تمام این اتفاقات در صورتی رخ خواهند داد که شما دستورشان را صادر کرده باشید. در غیر این صورت و پس از اطلاع فیسبوک از مرگ کاربرانش، این شبکه اجتماعی صرفا اجازه اعمال هیچگونه تغییری در حساب کاربری را نخواهد داد و تنظیمات مربوط به حریم خصوصی نیز به نحوی که کاربر آنها را آخرین بار تنظیم کرده، باقی خواهند ماند.

تبدیل شدن به یک میراث دار، به سادگی ورود به اکانت شخص مرحوم نیست. بسیاری از تنظیمات قابل تغییر نیستند. قابلیت ویرایش یا حذف پست های گذشته برای شخص جدید وجود نداشته و همچنین نمی توان اکانت را به شکل کامل از فیسبوک حذف نمود.

BN-GX807_PTECH__FR_20150211222722

اگر حال با خواندن این مطلب، در صدد تعیین میراث دار خود برآمده اید، می توانید از طریق منوی Settings و سپس Security و در نهایت انتخاب Legacy Contact (در قسمت پایین صفحه) به این بخش دسترسی پیدا نمایید. در این بخش هم امکان تعیین نمودن یکی از دوستانتان را داشته و هم قادرید انتخاب نمایید که پس از مرگ، اکانت شما به شکل کامل حذف گردد. نکته ی لازم به توضیح در این قسمت اینجاست که هر فرد صرفا امکان انتخاب یک نفر را به عنوان میراث دار خود داراست.

هر فرد قادر است تا در هر زمان، شخص مورد اطمینانش را تغییر دهد اما پس از مرگ، میراث دار قادر نیست تا این مسئولیت را به دیگری بسپارد. نکته ی جالب تری نیز وجود دارد؛ در صورتی که یک کاربر در فیسبوک خود شخصی را برای در دست گرفتن کنترل حساب کاربری مشخص ننموده باشد اما در وصیت نامه ی خود از او برای دسترسی به اکانت فیسبوکش نام ببرد، این کمپانی پس از رای دادگاه کنترل حساب کاربری را به شکلی که پیشتر گفته شد در اختیار شخص دوم قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • iman_auditore
    iman_auditore | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    باید اکانتمو پاک کنم ورثا به اسرار تاریک پی نبرن :|

  • Leo Plus
    Leo Plus | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    اینجاست که میتونن ادعا کنن من اینقد خوبم که Legacy Contcat بیست نفرم! تو چی داری از زندگی! خخخ

  • A"hmadrez"A
    A"hmadrez"A | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    يه سوال اين فسبوك عزيز چشم نداره كه ببينه من مردم پس از كجا ميفهمه؟؟؟؟؟؟؟ خوب شد يه ارثي از من باقي ميمونه حداقل ....:|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی