ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال 1947 میلادی اسکایپ چگونه بود؟

به لطف فناوری هایی مانند اسکایپ، امکان دیدن افراد و شنیدن صدای آنها از هزاران کیلومتر آنطرف تر فراهم گردید و این روزها حتی برگزاری جلسات مهم کاری نیز از طریق سرویس مذکور امکان پذیر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

به لطف فناوری هایی مانند اسکایپ، امکان دیدن افراد و شنیدن صدای آنها از هزاران کیلومتر آنطرف تر فراهم گردید و این روزها حتی برگزاری جلسات مهم کاری نیز از طریق سرویس مذکور امکان پذیر است.

اما در سال 1947 میلادی، امضای قرارداد از طریق ویدئوفون مانند نگاهی به آینده بود، هرچند که آن آینده تاحدودی با آنچه انتظارش را می کشیدیم فرق داشت.

در دهه 1960 میلادی که سرویس تجاری ویدئوفون برای نخستین بار عرضه گردید یکی از مهم ترین مزایایش این بود که امکان مشاهده و نمایش اسناد از فاصله ای دور را فراهم می کرد و می شد در حالی که طرف های مختلف یک توافق در بخش های مختلفی از دنیا حضور داشتند آن را به امضا رساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما نخستین بار در حدود یک دهه قبل، یعنی سال 1947 میلادی، این فناوری مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان، مدیران شورلت قراردادی را برای حمایت مالی از برخی برنامه های تلویزیونی با کمپانی Dumont به امضا رساندند و روزنامه Alexandria Times-Tribune نیز در رابطه با آن قرارداد اینگونه نوشت:

یک قرارداد کاری حقوقی در حالی که طرف های آنها 200 مایل با یکدیگر فاصله داشتند به صورت همزمان به امضا رسید. امضا کنندگان می توانستند از طریق تلویزیون یکدیگر را ببینند و صدای هم را بشنوند. این قرارداد را می توان نخستین استفاده از جدیدترین ابزارهای ارتباطی برای رسیدن به یک توافق تجاری خواند.

طرف های این قرارداد که احتمالا به شیوه ای کاملا جدید برای انجام توافقات تجاری خود به صورت چهره به چهره اما در مسافتی طولانی از یکدیگر دست یافته اند عبارتند از شورلت موتورز متعلق به جنرال موتورز و Dumont Television و باید بگوییم که شورلت موتورز نخستین کمپانی خودروسازی است که اسپانسری یک سریال تلویزیونی را بر عهده می گیرد.

اما جنبه عجیب این داستان چه بود؟ آنها این فناوری را که به اسکایپ شباهت داشت، توانایی دیدن «از طریق تلویزیون» خوانده بودند. حالا اما، در سال 2015 میلادی تلویزیون ها یک رسانه خوانده می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • arshan
    arshan | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    فیس تایم واقعا عالی

  • رضا
    رضا | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    یه چند سالی اسکایپ فیلتر بود. وی پی ان ها چه پولی در آوردن. من با پزشکم تو امریکا تماس میگرفتم مرتب قطع وصل میشد. هر چی میگفتم قبول نمیکرد اووو استفاده کنه. آخر سر مجبور میشدم تلفن بزنم که خیلی گرون درمیومد و اون هم میگفت لازمه بیمار رو ببینم.

  • روزبه هستم
    روزبه هستم | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

    ارتباط ما خيلى نزديك تر شده ولى خودمون از هم خيلى دورتر
    دلم ميخواد يكى برام نامه بنويسه اخرين بار خيلى كوچك بودم يادمه بابام داشت نامه مينوشت براى عموم با خودكار بيك ؛ )
    ______________
    اسكايپ خوبه ولى فيس تايم يه چيز ديگس با هر اينترنتى كيفيت برترو داره ولى مشكلش اينه فيس تايم فقط رو اپله : (

    (نظر شخصى بود)

    • دستمال کاغذی ( به یاد نوید )
      دستمال کاغذی ( به یاد نوید ) | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

      با فیس تایم کار نکردم ، ولی به نظرم اسکایپ برای بعضی ها کاربردی تر میتونه باشه ، چون تقریبا توی تمام دستگاه ها وجود داره : ویندوز ، اندروید ، آی او اس ، مک ، ایکس باکس ، بلک بری و...

    • iPooya
      iPooya | ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

      كاملا موافقم سرعت و كيفيت فيس تايم از اسكايپ واقعا بهتره !

مطالب پیشنهادی