ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه ایرانی در میان لیست 100 نفره سفر بی بازگشت به مریخ

مارس وان یک شرکت غیر انتفاعی است که تلاش دارد یک پایگاه دائم را روی مریخ ایجاد نموده و بشر را در آن سکنی دهد. در این پروژه که قرار است از سال 2024 میلادی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰

مارس وان یک شرکت غیر انتفاعی است که تلاش دارد یک پایگاه دائم را روی مریخ ایجاد نموده و بشر را در آن سکنی دهد.

در این پروژه که قرار است از سال 2024 میلادی آغاز شود، هر دو سال یک بار، جمعی چهار نفره از ساکنان زمین به سطح مریخ فرستاده خواهند شد.

در همین راستا نیز شرکت مذکور از همه علاقمندان به زندگی در این سیاره دعوت نموده تا در پروژه یاد شده مشارکت کرده و نام خود را به عنوان نخستین ساکنین مریخ در تاریخ دنیا به ثبت برسانند.

در مرحله نخست 202586 نفر از سراسر دنیا علاقمندی خود را برای حضور در این برنامه اعلام نمودند که از آن میان 606 نفرشان انتخاب و پس از مصاحبه آنلاین با نوربرت کرفت، مدیر ارشد پزشکی شرکت Mars One صد نفر از آنها برگزیده شدند تا بخت خود را برای قرار گرفتن در جمع 4 فضانورد ساکن مریخ بیازمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در جریان مصاحبه، داوطلبان فرصت یافتند تا درک خود را از خطرات احتمالی آینده، روحیه کار گروهی و انگیزه شان از زندگی در کره مریخ به مصاحبه کننده نشان دهند.

اما در این لیست 100 نفره، اسامی سه ایرانی دیده می شود که امید می رود نام کهن ترین تمدن بشری روی زمین را در ایستگاه دائمی مریخ به ثبت برسانند.

دکتر کرفت، درباره علاقمندان به شرکت در این سفر اظهار کرد: ما تحت تاثیر روحیه قوی داوطلبان قرار گرفته ایم، تا جایی که انتخاب از میان این ماجراجویان برایمان کار بسیار دشواری بود.

میان افراد منتخب، اسامی 50 زن و 50 مرد دیده می شود که قرار است 4 نفر از بین آنها انتخاب شده و در سفری بی بازگشت عازم مریخ شوند. مرحله بعدی برای انتخاب، گزینش نحوه تعامل گروهی افراد برای زندگی در ایستگاه دائمی است.

همانطور که گفته شد، در این لیست 100 نفره، نام یک زن و دو مرد ایرانی هم به چشم می خورد. «الهه نوری» و «صادق مدرسی» از خاک ایران و «سعید قندهاری» ایرانی ساکن نیوزلند توانستند از مصاحبه آنلاین موفق بیرون بیایند و برای حضور در این پروژه، نظر مسئولان مارس وان را جلب نمایند.

در لیست اعلام شده 39 آمریکایی، 31 اروپایی، 16 آسیایی، 7 آفریقایی و 7 نفر از اقیانوسیه حضور دارند و قرار است در پایگاه شبیه سازی شده با شرایط ایستگاه اقامت در مریخ، زندگی کرده و آزمون های مختلفی را پست سر نهاده تا در پایان 4 نفرشان به مریخ سفر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (84 مورد)
  • mehdi mehdoone
    mehdi mehdoone | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

    میدونی حس غیر قابل درکیه که جایی میره که کره زمین یه نقطه نورانی میشه تو آسمونش..کسانی که میرن جز انسانهای موفق روی زمینند.همین که میرند و زندگی بشر رو گسترش میدن ،واقعا تصمیمش دل جرات میخاد...پسر خیلی سخته ..براشون ارزوی توفیق دارم.

  • Javid mehrabadi
    Javid mehrabadi | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ثبت نام من چی شد؟

  • jalal
    jalal | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    اقا منم می خوام برم?

  • hosein
    hosein | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی دوس دارم برم اما فقط باعشقم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی