ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

فروش تلفن های تاشو همچنان در ژاپن رونق قابل توجهی دارد

در سال ۲۰۱۴ در کشور ژاپن برای اولین بار پس از ۷ سال، فروش تلفن های هوشمند کاهش یافت و از سوی دیگر فروش تلفن های تاشو با افزایش رو به رو شد. به نظر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

در سال ۲۰۱۴ در کشور ژاپن برای اولین بار پس از ۷ سال، فروش تلفن های هوشمند کاهش یافت و از سوی دیگر فروش تلفن های تاشو با افزایش رو به رو شد. به نظر می رسد مردم این کشور همچنان به این دسته از تلفن های همراه علاقه ای انکار نشدنی دارند. از سوی دیگر، موبایل های تاشو قیمتی بسیار ارزان تر از اسمارت فون ها داشته که خود یکی از عوامل استفاده و استقبال ژاپنی ها از این دسته از موبایل هاست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سازندگان موبایل های تاشو تلاش دارند تا استاندارد های مورد استفاده در آنها را نیز افزایش داده و به روز نمایند. در سالی که گذشت فروش تلفن های تاشو ۵.۷ درصد افزایش را نشان داده که برابر با ۱۰.۵۸ میلیون دستگاه است. از سوی دیگر فروش اسمارت فون ها ۵.۳ درصد کاهش داشته و در مجموع ۲۷.۷۰ میلیون دستگاه از این دسته از محصولات در کشور ژاپن به فروش رفته است.

یک مرکز تحقیقاتی در این خصوص اذعان می دارد که برخی کاربران ژاپنی، گران قیمت ترین اسمارت فون های بازار را خریداری می کنند اما عده ی زیادی از مردم این کشور به تلفن های ارزان قیمت و تاشو خو گرفته اند که صرفا امکاناتی نظیر تماس های تلفنی، ایمیل و در برخی موارد قابلیت های محدودی برای دسترسی به اینترنت در اختیار کاربر قرار می دهند.

سازندگان ژاپنی نظیر پاناسونیک یا NEC مدت هاست تولید اسمارت فون ها را به دلیل عدم توان رقابتی با محصولات اپل و سامسونگ متوقف نموده اند؛ در عوض آنها به تولید تلفن های تاشو روی آوره اند که اتفاقا در کشورشان خریداران بسیار زیادی هم دارد. Fujitsu و Sharp از سایر تولید کنندگان تلفن های تاشو به شمار می روند.

۹۸ درصد از ژاپنی ها صاحب تلفن همراه بوده که رقمی برابر با ۱۲۵ میلیون مشترک را تشکیل می دهند. از همین رو و با توجه به قناعت مردم این کشور به تلفن های ارزان قیمت، جای پیشرفت بسیار کمی نیز در این بازار وجود دارد. موسسه تحقیقاتی MM در این زمینه می گوید:‌ « اسمارت فون ها قابلیت های بسیاری داشته و مدت زمان زیادی نیز کارایی دارند. از همین رو افرادی که این دسته از محصولات را تهیه می کنند نیز در مدت زمان کوتاهی تصمیم به خرید نسخه جدید تر نمی گیرند.»

Hideaki Yokota، یکی از محققین موسسه MM باور دارد که سال ۲۰۱۴،‌ سالی پربار در صنعت موبایل برای ژاپن بوده و بسیاری از کاربران تلفن های همراه جدیدی ابتیاع نموده اند و به احتمال بسیار زیاد، چنین رشدی در سال جاری برای کشور ژاپن تکرار نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Saafa
    Saafa | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    من به شخصه عاشق این گوشی شارپ هستم.
    اما میدونم ایران نمیرسه..

    حیف!

    عکس ها از phonearena ، اسم گوشی Aquos K SHF31

  • عمو جان
    عمو جان | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    همیشه رفتار اجتماعی و خلقیات ژاپنی ها و چینی ها(کلا چشم بادومی ها)برام عجیب و غیر قابل فهم بوده.اصلا نمیتونم درکشون کنم:|

  • Armin Abdi
    Armin Abdi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    یه زمانی سونی‌اریکسون چندین مدل تاشو می‌ساخت که خیلیاشو تو بازار های جهانی مثل ایران عرضه نمی‌شدن، احتمالا اونارو مخصوص ژاپن می‌ساخته.

  • MeysaM
    MeysaM | ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    من خودم به شخصه یکی از طرفدارای گوشی تاشو هستم. خیلی دوست میدارم، نمیدونم چرا؟!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی