ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل موتورولا پاسخی کوبنده به آیو و اپل داد

ریک اوسترلو در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده، اپل را به دریافت مبلغ سنگین و بیدادگرانه از مشتریان اش متهم کرده و بعید به نظر می رسد که چنین الفاظی به یک باره از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

ریک اوسترلو در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده، اپل را به دریافت مبلغ سنگین و بیدادگرانه از مشتریان اش متهم کرده و بعید به نظر می رسد که چنین الفاظی به یک باره از زبان مدیرعامل شرکتی چون موتورولا خارج شود.

هفته پیش، جانی آیو بدون اینکه نامی از موتورولا بیاورد، غیر مستقیم آن ها را مورد سرزنش خود قرار داد. از نگاه آیو، دادن حق انتخاب به مشتریان جهت انتخاب رنگ محصول و جنس بدنه، کم کاری طراحان و واگذار کردن وظیفه به کاربران است.

در ادامه مطلب این سخنان را بیشتر پیگیری می کنیم.

اما مدیرعامل موتورولا اینگونه فکر نمی کند: «ما معتقدیم که کاربران نهایی باید مستقیما در پروسه طراحی محصول دخیل باشند.»

اما نوبت به ضربه متقابل می رسد: «ما یک دورستگی واقعی در این بازار می بینیم، وقتی که می بینید آدم هایی مثل اپل، مبالغ بیدادگرانه ای را از مشتریان خود می گیرند. ما فکر می کنیم این آینده نیست.»

مدیر عامل موتورولا فکر می کند که یک تلفن همراه نباید وسیله ای لوکس و گران قیمت باشد. مشخص است که وی تا چه حد منظور دار سخن می گوید و چه زمینه هایی را به چالش می کشد. اپل واچ در هر فصل قرار است حداقل ۵ میلیارد دلار برای این کمپانی درآمدزایی داشته باشد.

نویسنده CNET در این رابطه نظر جالب خودش را دارد. وی می گوید این ما هستیم که آماده ایم دلارهای مان را روانه جیب اپل کنیم و این ما هستیم که تلفن های مان را همیشه در معرض نمایش می گذاریم. همین اتفاق هم در مورد ساعت رخ خواهد داد. آستین های مان را بالاتر می زنیم تا همه بدانند ساعت اپل دست مان است. چرا؟ چون فکر می کنیم پولی که می پردازیم ارزش اش را دارد.

وی می نویسد: «ما حتی در سرمای مهلک صف می ایستیم تا اولین هایی باشیم که محصول را می خریم و منظورم از «ما»، با «شما» است. این را می توان بیدادگرانه خواند.»

نظر شما در این راتباط چیست؟ آیا اپل مبالغ هنگفتی از کاربران اش می گیرد؟ آیا کاربران آیفون و آیپد و به زودی اپل واچ به صرف اهمیت ظاهر محصولات این شرکت را می خرند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
    طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۵ اسفند ۱۳۹۳

    اين حرف از يه رقيب كه البته الان خيلي عقب افتاده و داره نابود ميشه بعيد نيست
    اما كيفيت و ارزشي كه برام اپل قائل ميشه كاملا ارزششو داره
    كدوم كمپاني موبايلشم تمام داشته هايي رو كه ايفون داره بهم ميده؟؟قطعا به اين موارد فكر كردم و تجربه كردم و ايفون رو انتخاب كردم
    كسايي هم كه ميگن اپلو مردم برا كلاس ميخرن درست ميگن
    چون بالاخره يه برند لوكس هستش و مردم دوس دارن بهشون شخصيت بده ...همونطور كه مثلا يه عرب شتر چرون از ماشين لوكس استفاده ميكنه اما اسمشم شايد ندونه
    بهترين ارزش پول دادن داره در ضمن اختلاف قيمت انچناني نيست

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی